1,151

(117 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Niestety wszystkie moje płyty są z ECI i na pamięciach 4-bitowych...

1,152

(2 odpowiedzi, napisanych Software, Gry - 16/32bit)

Pewnie Ramcart chyba od Zenona - z odpowiednim driverem chyba dostaje literkę R: i można do niego zapisywać.
Tyle pamiętam z opisów w Tajemnicach Atari.

1,153

(130 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Ok, miałem chwilę czasu, zamontowałem układ HCU04 w miejsce "zwykłego" 04 i generator 25MHz ruszył.

Potem poprawiłem połączenie zgodnie z sugestią Simiusa i dzielnik przez trzy też działa bez problemu. Przeróbka jest bardzo prosta - wystarczy podnieść trzecią nogę układu 74HCT74 i podlutować do 3 nogi 74ACT00.
Załączam fotki i link do filmiku.

https://youtu.be/AptnDO8YY6Y

1,154

(117 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

U mnie wszystko działa OK.

[EDIT]
Załączam parę fotek

Układy, jakie zastosowałem, to tak jak pisał Mq: HCT02 oraz LS74 - takie akurat mieli w TME

Za to mam złe GTIA :(

1,155

(117 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

No to jak masz dwa pierwsze z dołu to dobrze, bo jeden ma ewidentnie ścierane A, a drugi chyba go nie miał oryginalnie.
Szkoda, że wszystkie są UMC.

Mam w pracy jeszcze jakiś inny 6502 z jakiegoś urządzenia, postaram się ogarnąć chwilkę, aby zlutować jednak ten adapter.

1,156

(117 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Wali już mi się bo zmęczony jestem. Chińczyk mi przysłał takie jak na tym obrazku:

1,157

(117 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Troszkę z innej beczki, ale czy ten fix:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=12604
poprawia "Bad GTIA" w 100 procentach?

Mq: czy ja wysłałem Ci oba procki identyczne, czy każdy inny? Bo chyba się walnąłem i wysłałem jednak dwa identyczne... Może to kwestia, że tam było A  na końcu i zostało starte. Może te z I byłyby inne...

Kurde, może jednak znajdę chwilę i polutuję ten adapter jutro. Wkręcam się :)

Może napisz, czy potrzebujesz oryginalny DB19-DB19, czy może być robiony z wtyczek DB25 jak tu:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/kabe … 33381.html

1,159

(117 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Byłem dopisany w tym wątku na 3 sztuki i nie ma mnie na tej liście.

Czy ktoś mi może wytłumaczyć,  co się właściwie zadziało?
Był jakiś restart forum? Przywracanie danych z kopii czy coś?

Powinieneś skorzystać z opisu: Atari 65XE z gniazdem 'Expansion' ponieważ nie masz dodatkowych pamięci oraz układu U34 (w jego miejsce masz zworki).

1,161

(31 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Podoba mi się ta inicjatywa :)
Do programowania mam dwie lewe ręce, ale przy hardware chętnie pomogę.

Pozdro!

1,162

(7 odpowiedzi, napisanych Bałagan)

Uuuu panie, to może ja bym wpadł w którąś niedzielę i byś zrobił jakiś private tour?

1,163

(7 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Ile taka klawiatura QWERTY od 520ST jest warta? Tak mniej-więcej.
Jak sporo, to mogę jedną opchnąć, jak będę w Polsce na Wielkanoc.

1,164

(19 odpowiedzi, napisanych Software, Gry - 8bit)

Pewnie musiałaby powstać nowa wersja softu do AKI, w której byłaby możliwość włączenia trybu "joystick na klawiaturze" :)
Ale tak czy siak, kolega musi wykastrować klawiaturę i ułożyć przyciski w swój ulubiony sposób.

Albo.... włączamy tryb "joystick na klawiaturze" i gramy na przyciskach W-S-A-D jak na pececie!!!  <-- to mój pomysł, proszę go dodać do softu AKI :)

1,165

(19 odpowiedzi, napisanych Software, Gry - 8bit)

No rozumiem, że wolisz padem, ale nie rozumiem kombinowania z klawiaturą od PC i przeróbką na pada :) Klawiaturę od PC też będziesz musiał podłączyć do Atari jakimś interfejsem.
Kolega Mq sprzedaje takie interfejsy, dzięki którym podłączysz pada od S/NESA do Atari - odezwij się do niego.
Tu masz wątek:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=14670

1,166

(19 odpowiedzi, napisanych Software, Gry - 8bit)

Na pada, to chyba łatwiej joystick przerobić?

Czy grasz na emulatorze i chcesz sobie jednak grać na padzie? To wtedy polecam jakiś interface joysticka na USB, dostępne niedrogo na Allegro.

1,167

(142 odpowiedzi, napisanych Software, Gry - 8bit)

popraw na irek123 na irek126 chyba, że tak ma być
Fandal też ma dziwne te sekundy (chyba, że to są setne części).

Tu jest:
https://www.ebay.co.uk/itm/ATARI-ST-mon … Swx9tajbES
Chociaż w opisie stoi, że to do monitora. Ale cena nie zachęca.

Żeby mieć dwa wtyki, to kupiłem jakiś czas temu kabelek na ebayu. Miał rozbieralne wtyczki.
Teraz jest jeden dostępny, ale inny:
https://www.ebay.pl/itm/ATARI-ST-extrer … SwtypalGfT

1,169

(34 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

No to masz oddzielne H i V sync. A one niestety wychodzą z MMU/GLUE, który w STE jest jednym układem. Zrób jego fotki w zbliżeniu, może ma jakieś nogi pogięte lub coś na niego spadło... Może kabelek zasilający od flopka mu zgiął nóżki. I zrób fotkę tego rezystora, żeby było widać, do których nóżek którego układu jest przylutowany.

Powiem Ci, że w tej sytuacji to bym chyba tylko podmienił układy w podstawkach z innego STE (szczególnie układ U401 Shifter) i jeszcze bym podmienił U405 (74S257, którego chyba będziesz musiał wylutować), poza tym to chyba nie za wiele da się zrobić bez oscyloskopu.

1,170

(5 odpowiedzi, napisanych Software, Gry - 8bit)

Można wrzucić normalne Robbo na SIC! lub S/XEGS.
Kolega ccwrc ma płytki i opisy jak zrobić carta, będzie pasował do którejś z dostępnych obudów.

Chyba że pytasz o oryginał, to nie wiem, czy wyszedł taki cart.

1,171

(34 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

A nie podawałeś, jakie masz napięcie 5V (zmierz). Chociaż chyba pisałeś, że podmieniałeś zasilacz.
Wzmacniaczami wizji w STE są te 3 tranzystory Q401, Q402 i Q403. Zasilane są z dławika L401, więc zmierz na nim napięcie po obu stronach.
Ogólnie wydaje mi się, że mało jest zielonego w tych grach :)
No i tak jak _tzok_ pisze: nie wiadomo w sumie, czy do tego monitora Commodore idzie Composite Sync, czy oddzielnie H-Sync i V-Sync - musiałbyś rozebrać wtyczkę, żeby się wyjaśniło. Tu jest pinout gniazda tego monitora:
http://www.ym2149.com/philips_pinout.jpg
i z niego wynika właśnie, że może być tak i tak, z kolei tu:
http://atariage.com/forums/uploads/mont … 379832.jpg
jest schemat tego najpopularniejszego kabla i pewnie jest to zrobione według tego schematu, więc sygnał idzie po Composite Sync, więc to nam niewiele wyjaśnia. Fajnie byłoby sprawdzić z oddzielnymi H i V Sync.

1,172

(34 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

Czyli chyba Shifter daje zły obraz. A może zmierz zasilanie Shiftera i czy masz 5V na tych trzech tranzystorach? Mówiłeś o wylutowywania gniazda, wiec rozumiem, że miernik masz i schematy ogarniasz?
Sorki, ale piszę z telefonu, przy kompie będę wieczorem.

1,173

(34 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

To jest cewka od układu MC1377, który robi sygnał Composite z sygnałów R G B i synchro.
Może pomierz jeszcze jakie masz napięcia na pinach R G B i H-sync i V-sync w momencie, kiedy jest odpalony pulpit - wtedy będzie można porównać z czyimiś pomiarami.

Trzeba uściślić konkretnie w jakich trybach się sypie. Ja zawsze myślałem, że są dwa - hires czarno-biały i lo-res kolorowy :) ale zdaję sobie sprawę, że jest więcej rozdzielczości i trybów.

1,174

(34 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

Rozłącz rozłącz, bo ona jest chyba między Green a masą :) Obadaj na szybko miernikiem.

A co do wylutowywania gniazda, to zacznij od rezystorów - mniej roboty. Podnieś jedną nogę tego R420 i będzie wiadomo, po której stronie "zwarcie zostało".

Masz jeszcze kawałek schematu:

1,175

(34 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

To jest chyba sygnał Green według tego schematu:
http://eab.abime.net/attachment.php?att … 1326062506
Nie wiem, czy to kwestia odbicia na fotce, ale wygląda, jakby coś tam jednak siedziało. Z tyłu patrząc na gniazdo też wygląda, jakby coś wystawało, ale nie wiem, może to kwestia ilości piwa, skoro oglądałeś pod lupą....

Według schematu STE:   STe_Schematic_10-3-1989.pdf
ten pin idzie tylko do rezystora 75ohm, więc jeśli by było cokolwiek walnięte na płycie, to i tak nie miałbyś zwarcia, a najniższa możliwa rezystancja to byłaby właśnie te 75ohm. Chyba, że gdzieś ekran od Shiftera zwiera, albo cośtam wpadło (nie wiem, jak to tam wygląda od strony mechanicznej te ekrany).

Pooglądaj jeszcze to gniazdo pod lupą, jeśli jest zwarcie do masy, to może cośtam wpadło między te nogi z tyłu. O dwie nogi poniżej tego Green jest właśnie masa.

Obejrzyj też te rezystory - R420 idzie właśnie do Green, ale nie wiem, który to - raczej któryś ze środkowych. Poszukaj na którymś zwarcia - powinno być. Zamiast wylutowywać gniazdo, lepiej podnieść nogę tego rezystora.
Obejrzyj też, czy z zaznaczonego kondensatora nie pociekł elektrolit na te rezystory.

Aha i jeszcze jedno, a może najważniejsze: to tak ma być, jak zaznaczyłem na drugiej fotce? Wygląda jak jakieś zwarcie :)
Na tych fotkach w necie, tego "jakby zwarcia" nie ma:
http://www.nightfallcrew.com/wp-content … G_2284.jpg