Mazi, mógłbyś zrobić fotki "z zapałką" i podesłać/umieścić gdzieś ? Z lewej, z przodu, od góry i tyłu ? Była by na wzór.
BTW: wszystko bym projektował tak, by było do poskładania bez klejenia - na "prosty ogon":
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FujiNet. Artykuły odkrywające możliwości Jak urządzenie łączy Atari z nowoczesnością, umożliwiając społecznościową rywalizację w grach i korzystanie z sieciowego OS.
Last Party 2025 - wyniki i stuff Echa zeszłotygodniowego party w Licheniu Starym.
Silly Venture 2024WE - stuff Trzyczęściowa paczka z produkcjami
FastBasic 4.7 Szybki interpreter języka BASIC dla komputerów Atari 8-bit oraz konsoli Atari 5200.
New Years Disk 2025 Pierwszy stycznia, a już nowe produkcje dla Atari 8-bit!
atari.area forum » Posty przez maw
Mazi, mógłbyś zrobić fotki "z zapałką" i podesłać/umieścić gdzieś ? Z lewej, z przodu, od góry i tyłu ? Była by na wzór.
BTW: wszystko bym projektował tak, by było do poskładania bez klejenia - na "prosty ogon":
czy ma być tylko na klawiaturę, czy na całą górę obudowy ?
//EDIT:
Istnieje możliwość przygotowania rysunku przez naszego grafika. Cena za przygotowanie grafiki wynosi od 30,00 zł netto w zwyż (w zależności od stopnia skomplikowania). Do grubości 3mm możemy ciąć tworzywa i sklekejki. Do wyceny graweru również potrzebna jest grafika.
Liczą się... Zaczyna mnie to wkurzać, już drugi raz prosiłem ich o informację, jaki jest koszt materiału. Dosłownie mailowa ciuciubabka.
Na to:
4. Czy macie Państwo jakieś rozwiązania na łączenie nieklejone elementów ?
Będąc u Państwa oglądałem kostkę złożoną z płytek połączonych na jaskółczy ogon (prosty ogon),
jednakże przy większych powierzchniach będzie istniała konieczność usztywniania powierzchni wkrętami
- wymagało by to wykonania tulejek do mocowania wkrętów lub też innego rozwiązania
(słupki kwadratowe z nacięciami klinowymi ?) - proszę o sugestię.
wogóle nie dostałem odpowiedzi - prawdopodobnie w przypadku obudowy trzeba będzie zamówić słupki kwadratowe właśnie z takimi nacięciami (nic nie piszą, czy wykonują tulejki fi5 ) - i będą to chyba jedyne miejsca, gdzie trzeba będzie kleić.
Kaz przyjmie do dokumentatorium każdą ilość* w postaci elektronicznej... (* - o ile serwer "wytrzyma")
No to mi napisali odpowiedź...
Witam,
proszę o przełanie rysunków w postaci wektorowej w corelu. Cena obliczana jest na podstwie czasu pracy urządzenia. Proszę również o podanie ilości.
Tyle, że nie napisali, jakie są koszty materiałów... można zamiawiać z kolorowych plastików, pleksi, szkła*, aluminium*, skóry*, drewna* (* - nie jestem pewien, czy cięcie, czy tylko grawerowanie).
Jeżeli np. chcielibyśmy na brzegach ząbki takie, jak są w XL, to praktycznie dwukrotnie wydłuża linię cięcia danej płaszczyzny...
Dziś jeszcze zrobię schemat elementów obudowy karta w corelu, jutro wyślę. Ewentualnie ze względu na ilość - kto byłby wstępnie zainteresowany ? Chyba szarpnę się też na zrobienie projektu przeźroczystej/jednolitej obudowy do atarynki - nic mnie to nie kosztuje, niech sobie liczą - jakby cena była w miarę rozsądna, to kto wie...
//EDIT: nie napisali też nic, jakie by były koszty przygotowania projektu przez nich, jakby im przekazać wzorzec...
Do czego ten kart: http://allegro.pl/item401465568_19_tele … atari.html ?
jeśli to nie pomoże to prosze:
0 X 0 0 X
_0 0 0 0widok od strony :) - otworów - zaznaczone IKSAMI otwory zamieniamy miejscami - tzn syglały w nich występujące - i mysz od amigi = ST
Do tego co podał Pin w sprawie podłączenia myszki z Amigi dodam swoje trzy grosze - nie trzeba do tego rozwalać wtyczki - niby jest ona zdejmowalna i ze sztywnej gumy, ale po latach ta guma twardnieje i robi się łamliwa, przez co można bardzo łatwo rozwalić wtyczkę. Łatwiejszy sposób to otwarcie myszki (odkręcenie dwóch śrubek) i popatrzenie dokąd idą kabelki - będzie to złącze ośmiożyłowe. Ciekawcy mogą sprawdzić*, które przewody idą do dziurek wskazanych przez Pina - dla tych, którym nie chce się sprawdzać mam podpowiedź - to jest przewód trzeci od góry i trzeci od dołu:
^^^ do wyprowadzenia kabelka z myszy ^^^
..........................
.................. |---|
.................. || || czarny
.................. |---|
.................. || || niebieski
.................. |---|
.................. || || brązowy [X]
.................. |---|
.................. || || pomarańczowy
.....[płytka]..... |---|
.................. || || biały
.................. |---|
.................. || || żółty [X]
.................. |---|
.................. || || czerwony
.................. |---|
.................. || || szary
.................. |---|
..........................
..........................
zaznaczone [X] przewody należy zamienić - potrzeba do tego igły albo wąskiego wkrętaka zegarmistrzowskiego - przed wyjęciem śledzia z otworu przeszkadza mały języczek blokujący, widoczny od góry łącza po wyjęciu go z płytki - jedną ręką dwoma palcami trzymamy za przewód, który chcemy wyjąć, drugą przytrzymujemy złączkę i jednocześnie nie za mocno wpychamy końcówkę wkręta w języczek - powinien ustąpić. Po wyjęciu obu przewodów zamieniamy je miejscami, jeżeli nie uszkodziliśmy języczków, powinno być słychać cichy "ptsryk" jak zaskakują.
Po tym wystarczy skręcić i myszka bez problemów powinna już działać - miłej zabawy** :)
Ci, którzy nie boją się majsterkowania mogą zrobić coś jeszcze - a mianowicie pokusić się o zamontowanie mikroprzełącznika z boku|tyłu|przodu myszy - dzięku temu mysz staje się myszą uniwersalną :)
Uff... rozpisałem się - proponuję to wsadzić do atariki, może się komuś jeszcze przydać :)
PS. nie gwarantuję, że we wszystkich myszach układ złącza będzie taki sam (teoretycznie powinien być) - można to sprawdzić odkręcając płytkę - trzeci pin złącza od góry (od strony wejścia kabelka) idzie do pierwszego rezystora pod nim i pierwszej nóżki z prawej strony układu (widok od strony druku); trzeci od dołu powinien iść do lewej strony drugiego rezystora pod nim oraz do pierwszej nóżki z lewej strony układu (także patrząc od strony druku). Układ powinien być standardowy - u mnie to BA10339, płytka wyprodukowana przez Mitsumi Elec. Co. LTD
--------
* - wypiąć złącze z płytki, żaróweczka, bateryjka trzy kawałki drucików - jeden od + bateryjki do jednego z otworów wskazanych przez Pina, drugi od bateryjki do żaróweczki, trzeci od żaróweczki i... jego końcówkę wtykami po kolei do dziurek złącza.
** - oczywiście, jeżeli myszka i gniazdko są jest sprawne, bo jak nie są, to to nie pomoże...
//EDIT: niestety, na chwilę obecną nie mam możliwości zrobienia zdjęć - dysponuję tylko kamerką internetową, która bardzo rozmywa obraz i niedoświetla go (nie było by widać poszczególnych kolorów)
Wysłałem zapytanie, jest możliwość nie tylko z pleksi, ale ze szkła grawerskiego (tu chyba tylko ozddobniki da się robić), aluminium, jakiegoś stopu powlekanego, kolorowanych plastików. Pisałem, że większe powierzchnie składa się z płytek łączonych na ząbki ?
O to, jakie są koszty wykonania wg. własnego projektu lub u nich w pracowni, też zapytałem.
//EDIT: czekam na odpowiedź, zapytanie wysłałem z firmowego adresu, powinni potraktować poważnie.
Zaxon - odkąd Twoją pracownie zobaczyła na zdjęciach moja narzeczona mam święty spokój ;)
Dokladnie! Ja tez pokazalem swojej z komentarzem: "widzisz, co inne zony musza znosic" ;)
To teraz wstając rano z łóżka ja też będę mógł powtarzać na dodanie otuchy: "wstań, powiedz nie jestem sam" :D
//EDIT: stał się cud!! Moja żona godzinę walczyła w GODS na ST!!
Hej, z tego co się dowiedziałem, to wszystko zależy od linii cięcia - kojarzycie te 'przestrznne puzzle', gdzie elementy to były płytki powycinane pod różnymi kątami ? Więc coś takiego oni mają w ofercie handlowej. Figury przestrzenne składają "na ząbki" - dokładność do paru nanometrów- kart to nie problem, bo w sumie byłyby potrzebne 3 rodzaje elemetów: bok, przód/tył, góra. Obudowa/pokrywa - jeżeli sprowadzić by ją do powierzchni prostych też by była niczego sobie :-))).
U nich powinno być w miarę tanio, ponieważ większość maszyn do cięcia w Polsce pochodzi z ich produkcji...
Podpytywać dalej ?
dzięki, wpadłbym jak śliwka w kompot :/
//EDIT: pod jakimi numerami najczęściej występowały kości dram64kx4bit ? a 64kx1bit ? Od Zenona już wiem, że co producent to drobna zmiana nazwy, żeby opłat licencyjnych nie ponosić...
Witam,
tak sobie przypomniałem, że w moim mieście jest firma, która laserowo wycina różne trójwymiarowe rzeczy w pleksi - różne kostki, breloczki, nakładki itp. - jeżeli było by z parę osób zainteresowanych, można się pokusić o zapytanie, ile by wykonanie takiej obudowy kosztowało...
Bylibyście chętni ? Swego czasu była moda na przeźroczyste obudowy joysticków - np. taki sv-127...
Jakby się uprzeć, to można by i zamówić całą obudowę do atarynki...
http://www.nikomp.com.pl/cgibin/shop?search=4464 ten tekst na żółtym to zapewne też on napisał ;)
no właśnie się wybieram i wybrać nie mogę... - może przez to, że jak za smarkatego tam latałem to był tam taki wielki nieprzyjemny facet za ladą, co na wszystkich burczał :)
Zaxon, czytasz ? Mówiłem ? a Ty mnie za to zbić chciałeś :P
Piguła, ale ja pisałem pod kątem "stylowego" karta dla tych, co się nie załapali :) (po co by mi była jeszcze jedna okładka/kaseta/dyskietka, jak wszystko co mam trzymam w wersji elektronicznej i odpalam na emulu ?). A co do tematu wersji *.rom, to już się nawet gdzieś ktoś pytał, czy i jak można nagrać YOOMP! na karta.
Tak, dokładnie - tylko Twoja już omija 2 ramki (dzięki sprawdzaniu warunków), a moja tylko sprawdza, czy jesteśmy w danej ramce, czy już nie - dlatego do omijania ramek się nie nadaje, a tylko do synchronizowania.
BTW: aBAS i TBXL rozpoczynają sprawdzanie warunków od lewej, czy prawej strony ?
Eru, ja właśnie tak samo jak Ty uważam i mój post był celem obśmiania takiego pomysłu :)
> Czekanie na zmianę wartości komórki 20 jest chyba najlepszym rozwiązaniem
nic nie da.
tzn. ?
//EDIT: Chodzi mi o to, żeby program wykonywał się NIE SZYBCIEJ niż 1/50 sekundy, może wolniej. Cały program powoli sprowadza się do kilu inkrementacji i wywołania kilku USRów, co nie powinno być tak czasochłonne niż wszystko pisane w basicu.
Ale ja wiem o co chodzi: chcę wywoływać główną strukturę programu TBXL/aBAS 25 razy na sekundę - ta pętla po to, żeby nie okazało się, że po kompilacji do XEXa nie da się programu używać. Że jest konieczna, to można sprawdzić prostym kodem:
10 ? I:i=i+1:IF I<5 THEN GOTO 10
20 ? PEEK(20):I=0:GOTO 10
Skompiluj do XEXa i porównaj z tym, co wypisuje program uruchomiony pod kontrolą basica.
Metody odpowiedzialne za odświeżanie ekranu i efekty idą swoim własnym zegarem/przerwaniami, niezależnie od basica. Atari ma trochę zegarów, którymi można regulować czas wywołania maszynówki, ale jak się pytałem, czy jest możliwość regulowania wywołań basica, to nikt mi nie odpowiedział. Więc powrót do punktu wyjścia. Czekanie na zmianę wartości komórki 20 jest chyba najlepszym rozwiązaniem - jeżeli zmieścimy się w 1/50 sekundy, to pętla pozostały czas zajmie. Jeżeli nie zmieścimy się, no to trudno - tracimy 1/25 sekundy (przeskok licznika).
Wracając do tematu - korzystając z komórki 20 zrobiłem prosty ogranicznik do 50 "sekwencji" na sekundę:
XX10 GOSUB YY10
XX20 REM INNE KOMENDY
XX30 REM ..
XX40 REM ..
XX50 REM ..
XX90 GOTO XX10
YY10 T=PEEK(20)
YY20 IF PEEK(20)=T THEN GOTO YY20
YY30 RETURN
Efekt działania kodu widać tylko na skompilowanym do XEXa programie - choć obawiam się, że w przypadku większej ilosci komend niż testowane przeze mnie printy (w przykładzie zastąpione REMami) na nic się to nie przyda, bo czas ich wykonania będzie dłuższy niż te umowne 20 milisekund, więc jeszcze bardziej spowolni wykonanie.
Gorzej jest jeszcze z przejściem przez zero, jeżeli chcemy mieć ograniczenie do 25 sekwencji na sekundę...
faktycznie mam takie samo wrażenie, że z tym dźwiękiem jest coś nie tak - odpaliłem na ST parę gierek, które znałem z amigi, no i zonk! - że grafika inna to nie skomentuję, ale dźwięki... zwłaszcza, że miałem możliwość porównania z wersjami amigowskimi wrzuconymi na youtube'a...
W Twoim przypadku nie widzę luki, bo wiem, ile Zaxonowi pomogłeś :P
Zaxon, wpadłem na pomysł: weź Ty wyślij po jednym egzemplarzu Jeremu, Zenonowi, Pasiowi i z kogo projektów tam jeszcze korzystałeś... i będzie git.
Łoł, nieźli jesteście... Zaxon tu pisze o tym, że krępuje się sprzedawać kompy robione wg czyichś schematów i porad, a wy tu gorzej niż sępy, na łatwy łup czekacie - nic dylematy moralne, byle się tylko nachapać! :|
Możesz tak załatwić obie płyty...
kopałem już też po swojej makulaturze, nie znalazłem schematu (był podobny, ale na oko dla podłączenia 192kB w 65XE/dokładniej się nie przyglądałem artykułowi/), ale biorąc pod lupę zdjęcia od Jera i bez schematu idzie sobie taką płytkę zaprojektować dysponując goldpinami i czterema podstawkami (bo idzie od razu pamięć podbić do 128kB)
//EDIT: jestem ślepy - coprawda nie płytka, ale wszystko jak na dłoni: schematy rozszerzeń
atari.area forum » Posty przez maw
Wygenerowano w 0.062 sekund, wykonano 25 zapytań