51

(29 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Srogo. Gratulacje.

52

(22 odpowiedzi, napisanych Sprawy atari.area)

Bo przyjdzie mityczny "hakier" i nas wszystkich zhakieruje. I będziemy musieli się przesiąść na C64.

53

(14 odpowiedzi, napisanych Bałagan)

Byle harness był to będzie OK. Przy czym Dead Test też się przydaje bo diag test z okablowaniem nie zawsze się sprawdza (chodzi o przypadki, gdy uszkodzenie jest większego kalibru). Jest jeszcze lepszy ROM - obejrzyjcie sobie ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=wfv_J3iYPNI
W opisie jest link do omawianego ROM-u: https://factorofmatt.com/destestmax tyko potrzebna jest płytka-nośnik.

54

(14 odpowiedzi, napisanych Bałagan)

Ma. Może.

55

(19 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Kwestia zabezpieczeń, jak sądzę.

56

(3 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Sikor napisał/a:

@perinoid: a jak już robiłeś, to czemu nie ogarnąłeś od razu joja 3 przyciskowego? Kilka gier z tego korzysta.

Bo ja nie robiłem tego joya - to kupiony na Allegro dwuprzyciskowy, który przyciski miał spięte razem. Ale w taki sposób, że modyfikacja była prosta, do tego wszystkie żyły w kablu - postanowiłem przerobić jeden z nich na drugi fire. Trzeciego przycisku nie było.

57

(3 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Standardowy dla Amigi schemat podłączenia drugiego przycisku joya jest prostacki - pin 9 zwierany przez przycisk do pinu 8 (GND) i gotowe. Małe Atari na pinie 9 ma pierwszy (zerowy) kontroler analogowy, który w swoim schemacie zakłada zwarcie pinu 7 (+5V) z pinem 9 przez potencjometr. Wiem, że gry korzystają z tego, a np. soft @jhusak potrafi to wykryć i pokazać. Chciałbym sobie tę funkcjonalność wmontować w joystick bo mam drugi przycisk, który aż się prosi, żeby go wykorzystać ale tak, żeby nie spalić Pokeya. I teraz nie wiem, czy mogę na chama przez przycisk spiąć piny 7 i 9, czy użyć jakiejś rezystancji - jeśli tak to jakiej? Czy moglibyście mi doradzić? Docelowo wstawię jeszcze przełącznik między trybem Amigowym a atarowskim ale to już jest najmniejszy problem - najpierw muszę opanować tryb Atari bez spalenia Pokeya.

[Edit]
Ogarnięte. Dzięki, @mono. Rozwiązanie - spiąć piny 7 i 9 przez rezystor 330R a dodatkowo pin 9 przez przycisk do masy. I działa jak trzeba. A temat do zamknięcia.

58

(153 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 16/32bit)

Ale jak to wykryjesz, jeśli ta sama kość działa źle w jednym komputerze, a dobrze w drugim?

59

(153 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 16/32bit)

Z dużym prawdopodobieństwem działa dobrze (been there, done that).

60

(5 odpowiedzi, napisanych Bałagan)

No i doda lag - nie zapominaj.

61

(5 odpowiedzi, napisanych Bałagan)

Zerknij do tego tematu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=19965 i poproś DiskDoctora, żeby sprawdził - jeśli dobrze pamiętam, ten konwerter potrafi zrobić rescalling wejścia HDMI do 720p. To by, zdaje się, dało już lepszą rozdzielczość i może by ci wystarczyło. Wciąż nie byłoby to 800x600 ale zawsze 720p lepiej pasuje jak 1080p.

62

(9 odpowiedzi, napisanych Bałagan)

Do jakiego komputera? Może łatwiej szukać pod konkretny model?

63

(4 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię pozostałe)

No nie całkiem. To co podlinkowałeś na 99.99% umie wyłącznie w Composite, nie umie w RGB. Trzeba się uważnie wczytać, w opisie w formatach wejściowych jest wspomniany wyłącznie CVBS. Kupowałem nie tak dawno taki co umie w RGB i było to w opisie wyraźnie I wielokrotnie wspomniane. I kosztował ponad stówę.

Płyta odebrana, uruchomiona, wszystko OK. Dziękuję. Temat do zamknięcia.

65

(3 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Chwilowo temat wstrzymany bo jest koncepcja, żeby zasadzić U1MB. Ale jakby co to się odezwę. Dzięki.

Może ma ktoś zbędną kostkę BASIC do 65XE? Może komuś zalega w szufladzie po instalacji U1MB? Chętnie wymienię na dukaty.
Z góry dziękuję za kontakt.

67

(9 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Czymkolwiek nie posklejasz, wtop od spodu trochę drutu pozawijanego w "esy-floresy", żeby wzmocnić połączenie.

Co do klejenia to z racji wieku i wartości wypowiadał się nie będę. Natomiast mogę powiedzieć, że 810-kę kleiłem cjanopanem, czyli uogólnioną "Kropelką".
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=12099

68

(13 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Obchodziłoby problem. Bo o ile te pionowe paski można uznać za ficzer, to te pływające przebarwienia już niekoniecznie.

69

(13 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

General_Specific napisał/a:

Inny kabel (s video) może zadziałać?

Jeśli to nie jest 800XLF to S-Video bez przeróbek nie zadziała bo nie ma na złączu wszystkich sygnałów (brak Chromy).

70

(13 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

General_Specific napisał/a:

Telewizor też chyba nie bo Amiga na tym samy wejściu daje piękny czysty obraz.

To nie jest argument - różne kompy, różnie generowany obraz - TV może sobie z jednym radzić dobrze a z drugim nie. Paski paskami - jak dla mnie to nic specjalnego. Gorsze są te  randomowe przebarwienia. Sugerowałbym sprawdzić potencjometr od kolorów. Ale na pierwszym miejscu to co radzi Sikor bo może wystarczy użyć sprawnego, mocnego zasilacza i problem zniknie.

71

(25 odpowiedzi, napisanych Kolekcjonowanie)

Tak samo były pakowane wcześniej. Czepiacie się żeby się czepiać :-P

No to zacznę, bo NTSC potrzebuję: 100.

73

(25 odpowiedzi, napisanych Kolekcjonowanie)

Trochę bez sensu - wydawnictwo wystawiło promocyjny bundle na Allegro za 99: https://allegro.pl/oferta/zestaw-united … 6362605698

74

(16 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

Jeśli nie masz tych komponentów to musisz je dodać.

75

(46 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Pamięć... Amator ;-) Mi cały zestaw zabawek od Lotharka (U1MB, VBXE, Rapidus), wszystko poszło do naprawy. Tylko Simple Stereo przeżyło.