Przejdź do treści forum
atari.area forum
Twoje polskie źródło informacji o Atari
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Aktywne tematy Tematy bez odpowiedzi
Aktualności ze świata Atari
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
Opcje wyszukiwania (Strona 28 z 149)
Pewnie dlatego Sikor odpalił wrotki ;-)
To jest taki komputerek doświadczalny. Nie ma klawiatury/monitora tylko taśmę do podłączenia do PC. I chyba kartę sterującą - zawno na to zerkałem. Był wykorzystywany naukowo do badań nad równoległością, optymalizacją itp.
Mam na półce Parsysa z 2xT9000. Ale nie był odpalany od jakichś 25 lat. Ciekawe co by się dało z tym zrobić...
1. Podgrzać. Byle nie na tyle, że plastik obudowy popłynie.
2. Cienki drucik pod spod i tniesz. Powoli. Problemem będzie zapewne wytrzymałość tnącego drutu ale na ciepło się da. Powinno się udać.
Co do kleju do przyklejania - taki do ekranów smartfonów. Poszukaj na Allegro "Klej montażowy T8000" albo "... B7000". One też się rozmiękczają po podgrzaniu.
Jeśli się nie mylę, to powyższa aukcja dotyczy tej wersji:
https://www.youtube.com/watch?v=AF03WTocyF0
także to nie była gra Adriana Ziętkiewicza.
lukasz7x6 napisał/a:Drugi powód, dla którego to stworzyłem, to to, że znalazłem kiedyś artykuł o przeróbce myszy z kulkowej na optyczną, która to wymagała zniszczenia starej myszy. Ale nie zapisałem sobie linku do gotowego produktu, ma ktoś może? Przygotowałbym wtedy dół myszy do druku 3D aby nie niszczyć oryginalnej myszy, bo jak dla mnie szkoda.
Masz na myśli np. to http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=16080 ?
Te klawisze współdzielą tę samą linię (12). Jesteś pewien, ze to tylko te cztery? Klawisze 5,8,I oraz T działają poprawnie? Jeśli tak, obejrzyj dokładnie ścieżkę łączącą pady klawisza K z padem klawisza 8. Obstawiam, że jest pęknięta w którymś miejscu.
Napisałem ci na AA, że to zwykle oznacza walniętego Pokeya.
Ten byłby jak fabryczny. Jeśli wymiary w opisie są poprawne.
14mm to niestety 0.55" a standardowe oringi mają 0.5" więc są za małe. Chyba, że da się odrobinę rozciągnąć.
Po pierwsze, było. Po drugie, nie można kupić do Polski. Po trzecie - już nie ma.
Jak chcesz toto namoczyć to MUSISZ zdjąć bieżnię z koła bo plastik ci się na 100% rozpuści w acetonie. Namaczaj samą gumę. Jeśli zdołasz ją zdjąć bez uszkodzenia.
Wczoraj oglądałem dwa mechanizmy, które mam w domu na części. W rancie tego kółka jest rowek, w który wchodzi ta "guma" (bieżnia). Ona ma przekrój zbliżony do kwadratu - możesz na tej podstawie oszacować, jak głęboko siedzi w bieżni. Teoretycznie powinien być elastyczny i dać się ściągnąć. Ale teraz to obawiam się, że prędzej się rozpadnie niż rozciągnie.
To kółko ma założony gumowy pierścień, który można zdjąć i wymienić. Ale w tym przypadku zwykły oring z umywalki i przekroju prostokątnym nie wystarczy, będzie za duży. Natomiast można spróbować założyć uszczelkę okrągłą w przekroju byle nie za grubą (żeby pasowała w zagłębienie w kółku). To powinno zadziałać. Jedynym problemem jest konieczność rozebrania tego wszystkiego, co jest dość pracochłonne.
Czyli masz ten drugi typ klawiatury AWC. Dlatego prosiłem o zdjęcia (fotkę "mechanizmu" dopiero teraz wysłałeś). No to nie pomogę.
gkd_82 napisał/a:Rozumiem że niezbędne mechanizmy również posiadasz i możesz odstąpić.
Mam, mogę odstąpić. Dla uściślenia - są takie (upewnij się, że na pewno masz takie same):
uicr0Bee napisał/a:Nikt na świecie nie zrobił jeszcze projektu do druku 3D tej "obudowy gniazda kartridży?
Zrobił: https://www.thingiverse.com/thing:4538634
@flashjazzcat: With that love-and-hate relation between you and Rapidus one sometimes may not spot even the obvious ;-)
Rapidusa nie masz co flashować.
To wygląda na ślizgający się pasek napędowy a nie problem z kółkiem. Zauważ, że stają obydwa koła ale nie widać, żeby to było z powodu wgniotki na tym mniejszym.
Wysyłka z Polski. Brodnica.
Żeby na raz działał dysk Side2 i Rapidus, musisz zmienić PBI ID w U1MB na cokolwiek byle nie 0 (ja mam na 2). Rapidus ma na sztywno ustawione 0 i nie da się tego zmienić. U1MB może mieć ustawione ID na 2 na stałe, to w niczym nie przeszkadza.
Żeby widzieć ATR-y na Side2/AVG musisz włączyć w U1MB obsługę PBI BIOS oraz HDD. Dopiero wtedy zobaczysz ATR-y.
DiskDoctor napisał/a:flashjazzcat napisał/a:Depends what happened between running UFLASH and seeing a NAK error. :)
Nothing. Not a bloody line.
Obstawiam, ze winne jest ustawienie PBI ID. Zmień na 2 jak napisałem wyżej.
Czyli AWC z krzyżykami. No to mam te klawisze. Mogę odstąpić. Ja akurat te klawiatury lubię najbardziej bo są wytrzymałe a i umiem je czyścić chociaż to łatwe nie jestb(trzeba wylutować przełącznik). A i pracują o niebo lepiej od Alpsów.
Co do naprawy PCB - rozważ, czy jednak nie zdublować tych ścieżek kynarem bo PCB jednak pracuje i te luty mogą z czasem popękać. Mam podobnie zniszczoną klawiaturę w MSX Canon, do naprawy użyłem kynaru.
AWC taka, w której mocowanie klawiszy ma kształt krzyżyka? Czy poziomej kreski? Bo są dwie.
Do Alpsa mam tylko same przełączniki. Sam szukam jednego klawisza.
Czekaj, jak masz FujiNet to możesz z niego to zrobić. Tylko w takiej kolejności:
1. W U1MB wyłącz SDX.
2. Odpal komputer z FN, zamontuj obraz z flasherem na D1. Spisz sobie adres IP FujiNetu. Restart (komputer się nie zabootuje z obrazu ale to nieważne).
3. Połącz się się z FujiNetem za pomocą przeglądarki z komputera. W sekcji "BOOT Settings" (na dole) opcję "Enable CONFIG Boot Disk" przestaw na "No".
4. Na Atari wciśnij Help+Reset, włącz SDX i normalnie zrestartuj komputer.
5. Jak się odpali SDX, na D1: powinieneś mieć zamontowany na FN obraz ATR z flasherem.
Oczywiście nie podłączasz do kompa AVG. Jak skończysz aktualizować, możesz znów się przez przeglądarkę połączyć i ponownie przestawić opcję "Enable CONFIG Boot Disk" na "Yes".
Właśnie spróbowałem i niby się da. Schemat postępowania jest tak:
1. Ustawiasz U1MB w tryb bez SDX i bez PBI (oczywiście).
2. Odpalasz komputer - powinien wejść w menu AVG.
3. Znajdujesz ATR z flasherem, montujesz go na D1 (ja dodatkowo wcisnąłem Return, żeby komp się z niego odpalił).
4. Wciskasz Help+Reset i wchodzisz w menu U1MB.
5. Włączasz SDX i wciskasz klawisz R, co zrestartuje komputer.
6. Czekasz spokojnie aż odpali się SDX. Na pierwszym dysku powinieneś mieć ATR-a z flasherem.
Nie robiłem dalej aktualizacji ale mogłem wylistować zawartość katalogu. Sprawdź.
Znalezione posty [ 676 do 700 z 3,710 ]
Forum oparte o: PunBB
Currently installed 7 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Wygenerowano w 0.119 sekund, wykonano 17 zapytań