pytanko: gdzie mógłbym wrzucać mp3-ki z grami w systemie AHT, bo co jakiś czas mógłbym cusik przerobić i dodać.
Voy : a coś więcej o tym plaza, są jakieś gierki w tym systemie audio, chętnie zerknę.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Posty przez humanoid
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
pytanko: gdzie mógłbym wrzucać mp3-ki z grami w systemie AHT, bo co jakiś czas mógłbym cusik przerobić i dodać.
Voy : a coś więcej o tym plaza, są jakieś gierki w tym systemie audio, chętnie zerknę.
Super mój projekcik działa (podziękowania za loaderka) tzn. zmontowałem płytkę na standardowy sygnał i turbo AHT(na UC 7400). Płytka jest podłączona do gniazda w Atari, a z drugiej strony mp4. Skompresowałem grę do formatu mp3 no i w emulatorze nie działa ale za to w realu śmiga :). Poniżej dodaję pliczek.
Dzięki. jutro kuknę i wypróbuję.
Diki.
Z tego co podałeś, lekko kuknąłem - to pytanie 2 nie odpali.
ale czy ktoś potrafi zmienić loader AHT tak by zajmował jak najmniej blogów(600b) np. do dwóch.
Tzn. bez reklam bez wstępnych tytułów, czyli - wczytanie loadera, i od razu wczytanie gry bez wciskania returna lub innego klawisza (po prostu goły loader).
Da rade ktoś to zmontować ?
Hejka.
Zbudowałem płytkę turbo AHT mam ją podłączoną bezpośrednio przez mp4 do Atari(bez magnetu). Niektóre wave z powyższych kaset działają po małej przeróbce tzn. po zmianie prędkości na większą czyli 3%.
Budowa sygnału AHT:
1. przed rozpoczęciem każdego kodu hex (np.01,bin- 00000001) jest dodawany przed znak przeważnie hex- 00, a zaś na końcu znak kontrolny hex.
2. po wgraniu loadera wpierw podawany jest tytuł (bez adresu np.4000) i przerwa
3. następnie adres gdzie kod ma być wrzucony i przerwa
4. następnie cod hex np. jakiejś gry i przerwa.
5. na samym końcu adres i hex restartu.
Pytania:
1. jak zbudowany jest sygnał turbo 2000 Richtera (cz)?
2. czy można zastosować Loader z Uniwersalnego Loader Generatora jeśli tak to jak ? (http://atarionline.pl/v01/index.php?ct= … -Generator)
z góry dzięki za odpowiedzi.
A więc, wbudowałem za grecem do styku play, stabilizator 5V – L7805CV.
Magnet 1010 S śmiga jak w atarynce. http://naforum.zapodaj.net/6f359445a350.jpg.html
Tzn. do odtworzenia dźwięku (audio) takiego jak z pospolitego magnetofonu podpinamy się do pinu 11 przez wejście liniowe, najlepiej przez jakiś wzmacniacz dźwięku (bez wzmacniacza też idzie, ale dźwięk trochę słabawy). Pin 5 jest do zapisu dźwięku (audio), którego trzeba dosyć wzmocnić. Z pinu 3 wychodzi audio data tego sygnału nie trzeba wzmacniać.
Trochę nie jestem z tego zadowolony, bo moim celem jest przeróbka audio na date tzn. podłączyć mp3 lub 4 pomijając magnetofon.
Czyli trza zbudować coś ala przetwornik, schemacik podejrzałem z xc 12 i zbudowałem płytkę. http://naforum.zapodaj.net/f0ebcd2dd87c.jpg.html
Jeszcze diody wmontować i testy.
I po testach - Działa. (kto chce ;) )
Acha jeśli zgrywać audio na PC to trzeba się podłączyć w 1010S do układu LA 3160 do nóżki 3, a xc12 do colektora Q6, wtedy dźwięk jest taki jak trzeba.
Następny etap to turbo AHT bez magnetu.
Jeśli tam nic niema to wynika z tego, że biały plastik w którym siedzi kółko z ośką, jest odkształcony lub tulejka jest wyrobiona w kierunku kółka gdzie dociska wałek taśmy. Pasek działa jak gumka i oba kółka jakby przyciągają się do siebie i z czasem się wyrabia tulejka(zwłaszcza plastik), kółko ustawia się pod kątem i po przez naciąg paska wyskakuje, czyli czym pasek bardziej upięty tym szybciej spadnie z kółka. Jak to naprawić: albo podgrzać plastik i odkształcić w przeciwną stronę co do uciągu, albo skołować mosiężną tulejkę z jakiegoś magnetu-złomu, rozwiercić i wstawić na kleju (oczywiście wstawić lekko odchyloną w przeciwnym kierunku). UWAGA - obydwie metody wymagają sprawnych rąk i precyzji inaczej można spieprzyć jeszcze bardziej.
Można też jeszcze dorobić jakąś blaszkę by kółko nie wypadało(zamiast trzymania palcem :) ).
Daj znać jeśli o to chodziło.
Hej sorki że się wtrącę....
Ja tam na tych fotach nic nie widzę, niema jak pokręcić kółeczkiem i obserwować tor paska, może być coś pokrzywione np. tulejka z ośki, lub wybita za nisko albo za wysoko, albo brak zawleczki.
Sprawdź czy jest jakiś rowek w ośce jeśli jest to brak zawleczki.
Znam taki mały trik na paski jeśli nie jest spękany lub zerwany:
1. czyścimy pasek
2. trzymając pasek lekko rozszerzony w 2 palcach, podgrzewamy pasek zapalniczką (trza uważać by się nie zapalił ani nie zwęglił). Płomień musi iść po pasku ze 2-3 razy tam i z powrotem (prędkość około 1s\10cm), cykl około dwóch razy dookoła (cza wyczuć nagrzanie paska). Pasek się lekko skurczy.
3. Ponownie czyścimy jakimś rozpuszczalnikiem.
4. zakładamy.
i gotowe.
Stryker:
A z 1 postu.
zerknij na schematy.
Jak dorobię turbo (bo jestem też w trakcie) do mojego magnetu to opiszę tu.
Dzięki.
jer - pin 10 - READY napięcie pojawia się po włączeniu zasilania komputera. To napięcie wykorzystuje np. stacja dysków, ale magnetofon nie.
Według schematu XC12
pin 10 jest to zasilanie motoru np. przewijanie, a zaś z tego co wynika, pin - 8 to zasilenie elektroniki i włączenie (zezwolenie)przez tranzystor napięcia z pinu 10.
W magnetofonie. 1010s pin 10 jest pusty iż ma swoje zasilanie 9V ac.
Czyli w całokształcie wystarczy mi podłączyć 5V do pin 8 i powinno wszystko grać.
Jeszcze raz dzięki.
Jak w temacie. Udało mi się go odpalić, ale bez dźwięku na wyjściu (z 1010 po przez wejście liniowe).
Zerknąłem na schemat i chyba nie ma zasilania z Atari na wzmacniacz (pin 8 w gnieździe 1010).
Pytanie - jakie to napięcie ?, a jeśli to nie ten problem - to proszę o oświecenie mnie.
z góry dzięki !
Też miałem problem w graberze, ale z kamerą (przez cincz), bardzo podobne objawy z kolorem.
Różne proste próby przeprowadzałem, wydawało mi się, że sygnał za słaby.
Później się wkurzyłem i podłączyłem karte PCI z CONEXANT CX 23880-16(PV-CX881P) i było w dechę tylko że mniejsza rozdzielczość.
Sorki chyba wprowadziłem w błąd to nie to samo. :)
Ja jednak spróbuje z PC- eta, mam już przygotowany, tylko 800xl muszę złożyć.
Ps. Ha Ha - najbardziej mnie wkurzało, jak podczas wczytywania z magnetu, ktoś włączył odkurzacz:)
Byłem przekonany że te stare ramy (30pin) to SD.
Gzynio - Jest twoja - daj namiary na maila.
Tu reszta:
28 pin - Hyundai - HY 5117804B J- 6 9715A KOREA (A)
42 pin - SEC - KOREA 534Y KM416C1200AJ-7 (B)
24 pin - SEC -KOREA 534Y KM44C1003CJ-7 (B)
42 pin - Hyundai?- HY5118160 JC-70 9524A KOREA (C)
Karta poszła.
Zostały tylko simmy.
Jak nie zajrzysz do środka to nie będziesz wiedział. Sprężynę idzie przewinąć z innej, a styki choćby pastą można potraktować.
Dorwałem kości, mogę się podzielić:
kości 20 pin
Goldstar - GM71C4256BJ60 9402 KOREA - 8szt. (karta)
Toshiba - TC514400ASJ-70 JAPAN 9349HCZ - 8szt. (4XSDRam (a))
T JAPAN - 9407HCK TC511000AJ-70 - 4szt (4XSDRam (a))
Samsung? - KOREA 408Y KM44C1000CJ-6 - 8szt. (4XSDRam (b))
Samsung? - KOREA 405Y KM41C1000CJ-7 - 4szt. (4XSDRam (b))
Hyundai? - HY514400A LJ60 9639C KOREA - 32szt.(2XEDO Ram)
oraz parę innych EDO więcej pinów
Dzisiaj znalazłem trochę czasu do zasilania.
Okazało się że zasilacz C64 jest rypnięty, więc wykorzystam zasilanie z PC-eta.
Bardzo przydatne schemaciki ze stronki co Seban podał (dzięki), ale chyba tam mały błąd:
Rys.1, DIN 7 jeśli to widok na gniazdo to powinno być na odwrót 7 to 6, 3 to 1 i 5 to 4.
zaś Rys.5, DIN 5F - widok na gniazdo jest ok.
Troszkę miałem problema z tym więc o tym pisze.
Dopiero po rozkręceniu 800xl widać numerację pinów.
Pozdr.
Przeniosłem - nie ten temat.
Adam - tak też myślałem, właśnie myślę o modyfikacji.
Maw - wujek nie zawsze dobry lepiej zapytać.
Jak nie da rady to muszę zmontować jakiś.
Dzięki.
Hej. Wreszcie dorwałem 800 XL, no ale mam problem bo bez zasilacza.
Posiadam zasilacz z commodore (chyba 64), ma tą samą wtyczkę, ale nie wiem czy zasilanie te same i czy na tych samych pinach co Atari.
Można o jakiś schemacik prosić?
qbahusak - nie wnerwiaj się tak od razu, to jest forum, tu każdy chyba może wyrazić swoje zdanie.
(tak myślę)
Jeśli ktoś chce mieć jak w oryginale (np. kolekcjoner) to na pewno złoży Ci zamówienie.
A co do kółeczka to to na pewno musi być plastikowe, szło by też na mini tokarce zrobić, ale męka przy tym by była.
"Generalnie robienie czegoś w mosiądzu ...."
Ja nie mam zamiaru uruchamiać produkcji, z powodu - braku czasu.
Po prostu osobiście uważam, że ten element powinien być co najmniej z mosiądzu - i to wszystko.
Pozdrawiam.
Czy mosiądz czy plastik, to zawsze będą opiłki z tym, że tych opiłków będzie znikoma ilość.
Mosiądz jest raczej materiałem śliskim, a już nie mówiąc o fosforobrązie w tym to naprawdę trzeba się posłużyć odpowiednią metodą by uzyskać opiłki.
By pozbyć się opiłków z plastiku lub mosiądzu wystarczy nałożyć odpowiedni smar na elementy cierne.
1. Lepszy ślizg po elementach z czym idzie dłuższa żywotność.
2. Gdyby powstały opiłki to się przykleją do smaru.
Domyślam się że chodzi tylko o krzywkę plastikową.
Ewentualnie mogę wykonać taką podobną z mosiądzu, ale potrzebował bym dokładny opis,
czyli: zdjęcie z wymiarami: szerokość, długość itd., no i z której strony jest spłaszczenie.
Wywierć dziurkę i nagwintuj, a potem wkręć śrubkę.
Moim zdaniem, mimośród byłby lepszy z mosiądzu lub fosforobrązu.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
atari.area forum » Posty przez humanoid
Wygenerowano w 0.011 sekund, wykonano 71 zapytań