Odp: Jaki język zamiast basica atari ?
fuj, żebym po skończeniu pracy dalej miał wrażenie, że w pracy jestem ? eeee :/
Press play on tape...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Czwarta edycja ATASCII Compo! Dziś, 1 października 2024, oficjalnie rozpoczął się okres nadsyłania prac!
Silly Venture 2024 SE - stuff Dostępny jest już stuff z zeszłomiesięcznego party Silly Venture 2024
FujiCup FujiCup ma na celu wspieranie sceny gier retro, dając uczestnikom szansę na pokazanie swojego talentu
Echa Silly Venture 2024 SE Są już dostępne wyniki Silly Venture 2024 SE
Uaktualnienie firmware do The400 Poprawki do "fizycznego" emulatora ośmiobitowych komputerów i konsol Atari.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
fuj, żebym po skończeniu pracy dalej miał wrażenie, że w pracy jestem ? eeee :/
coś się chyba straciły ostatnie posty! :mad:
O ile pamiętam, to napisałem, że standardowy TBXL (czyli 1.5), kompilator i bibliotekę możesz pobrać tu: pobierz. :)
Wersja 2.0 to jakaś przeróbka. Sam nie wiem, co zostało zmienione i czy te zmiany mają wsparcie w kompilatorze i bibliotece...
Ostatnio edytowany przez larek (2008-07-09 08:11:37)
(dzięki Larek, skorzystam). No właśnie, jeszcze coś Draco030 napisał, ale już nie zdążyłem przeczytać - pytanie brzmiało: czy TBXL w wersji 2.0 (tej u Kaza, ale też w innej) ma wbudowaną obsługę banków pamięci i jaki kompilator jest sprawdzony / najlepszy /najmocniej optymalizujący kod xex-a.
Ostatnio edytowany przez maw (2008-07-09 08:24:36)
W TBXL rozszerzoną pamięć trzeba obsługiwać sobie samemu, i zależnie od tego, czy w kompilowanym, czy interpretowanym, to są trochę inne metody. Gdzieś na forum był już o tym wątek.
[...]A ja bym zasugerowal jednak podszkolenie sie w ACTION! - naprawde dobry i baaaardzo szybki jezyk. Przy odpowiednim pisaniu programu wychodzi kod taki, ze programista assemblerowy by sie nie powstydzil.
Zreszta wystarczy popatrzec na podukcje Kuby Husaka.
W Action! napisany jest np "zintegrowany pakiet biurowy" :-) HomePak, a nie jak mówi Atarimania że w j.maszynowym. Taka informacja jest na naklejce oryginalnej dyskietki.
@Epi: nie pamiętasz, czego dotyczył tamten wątek ? albo czego można by się zaczepić przy wyszukiwaniu na forum ? bo kurde szukam i nic takiego nie znajduje.
maw: jak będziesz na Głuchołazach 2k8 to ja chętnie coś pomogę z Action!, co prawda niewiele pamiętam, ale choć jakoś naprowadzę:) Jak ściągniesz skądś opis języka to pójdzie nam ekspresowo:)
dzięki za ofertę, ale obawiam się, że będę w tym czasie w drugiej stronie Polski ;-)
No to szkoda... bo imprezka się zapowiada rewelacyjna!
Ja głosuję za Action! to naprawdę wyjątkowy język.
maw: [...]Jak ściągniesz skądś opis języka to pójdzie nam ekspresowo:)
Kurs zaczynał się w nr specjalnym Bajtka Tylko o Atari, a dalej był kontynuowany w Moje Atari.
@Epi: nie pamiętasz, czego dotyczył tamten wątek ? albo czego można by się zaczepić przy wyszukiwaniu na forum ? bo kurde szukam i nic takiego nie znajduje.
Też nie mogę znaleźć, ale za to przypomniało mi się, że za dzieciaka napisałem coś takiego: http://www.serious-dial.atari.pl/SSerious/S12/menu.html
Na początek może Ci się przydać.
epi: pewnie chodzilo ci o to
Kurs zaczynał się w nr specjalnym Bajtka Tylko o Atari, a dalej był kontynuowany w Moje Atari.
Dzięki, ale miałem na myśli coś pełniejszego. Ja kiedyś miałem cały podręcznik (dość gruby), ale nie mam pojęcia gdzie on teraz jest...
Poza tym, w żadnym opisie nie ma wielu praktycznych porad, a ja coś bym wygrzebał w swoich dyskietkach.
No ale cóż - szkoda że ciebie nie będzie...
epi: pewnie chodzilo ci o to
No i niech mi ktoś jeszcze powie, że ramek w www nie powinni zakazać pod karą kastracji.
hehe, tak - to prawda - kastrować za ramki :D (qrde, sam ich kiedyś w cholerę natrzaskałem :/ - no ale zawsze był javascript, który #ostatnio_otwartą_ramkę umiał odpalić)
Co do artykułu - wydawało mi się, że LOMEM to oczywista oczywistość dla programów :D - wyrosły na aBasicu nie wyobrażam sobie innego sposobu wyznaczania pamięci dla programisty. Programik sprawdzający ilość dodatkowych banków - jest super.
I jeszcze pytanie:
Metoda ta ma, przy wszystkich swoich zaletach, jedną niewątpliwą wadę: nie da się jej wykorzystać w programach przeznaczonych do skompilowania. Niektóre instrukcje, które są w tym wypadku niezbędne, np. NEW - po prostu nie dają się kompilować, w każdym razie nie w standardowym TBXL Compiler F. Ostrowskiego. Niestety.
dużo tego jest ? :/
Programik sprawdzajacy pamiec nie jest super, bo niszczy jej zawartosc (pojedyncze bajty ale jednak). W dobie systemow operacyjnych trzymajacych kod procedur w pamieci rozszerzonej, taki sposob sprawdzania to blad.
no to może osobny wątek ?
MaW, czy Ty również chcesz pisać gry na atari, które nie będą dały się uruchomić na atari?
Co przez to rozumiesz ? Ja tylko chcę pisać gry, które będą się trzymać obecnych standardów - a więc - przynajmniej część możliwości, jakie daje G2F (lub tryby podobne), z dobrą grafiką i muzyką - a do tego trzeba już więcej niż 64kB, a nawet niż 128kB.
i czegos wiecej niz basic...
"złej baletnicy przeszkadza i rąbek u spódnicy"...
maw: To był żart ??
Nie, komentarz do Jellonkowego "i czegos wiecej niz basic...". Zdaję sobie sprawę, że w basicu jest trudniej i najlepiej to w maszynowym wszystko od zera robić, ale to narzędzie ma być dla człowieka, a nie człowiek dla narzędzia - to tak samo jak ja pisałem programy we flashu 5ce, a niektórzy krzywili się już na samą nazwę bo to "stare i niemodne". Chcę mieć przyjemność z programowania, tam gdzie sam basic nie da rady, wesprę się już blokami maszynówki.
//EDIT: i obiecuję, że ruszy na rozszerzonej atarce - nie gwarantuję, że każdej (bo program do rozpoznawania wszystkich konfiguracji musiałby chyba mieć więcej niż sama aplikacja, a ona chyba w conajmniej trzech różnych wersjach napisana), ale ruszy.
Ostatnio edytowany przez maw (2008-07-11 22:45:23)
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.088 sekund, wykonano 11 zapytań ]