Temat: project F7

widze ze jest juz zaawansowana v.final , jak sie spisuje ?

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

2

Odp: project F7

na party dosyc czesto sie wieszalo przy restartach i trzeba bylo calosc z pradu wylaczac.
ale jak juz poszlo, to nie widzialem zadnego problemu (nie liczac softu niekompatybilnego z f7).

3

Odp: project F7

bo niedopatrzyłem jednej sprawy :) _ w czasie restertów wciskałem OPTION, a OS, który był na pokładzie robił to sam - więc tym sposobem odpalałem BASIC - którego nie było. I stąd zwiechy przede_wszystkim.. -

Mnie osobiście na maxa rozjebała gra EIDOLON (lucasfilm 1985 bodajże) - uruchomiona na F7 - działała idealnie bezbłędnie - lecz "renderowała" znacznie większą ilość klatek. Ciekawe jak wyglądał by Koronos Rift, czy Rescue on Fractalus - tego niestety nie miałem okazji sprawdzić.

Kontakt: pin@usdk.pl

Odp: project F7

Pin: mozesz jakies aviki wygenerowac?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

5

Odp: project F7

Myślę, że Mercenary też może nieco ładniej chodzić - w tej grze, kiedy ma się w polu widzenia dużą liczbę przedmiotów, płynność klatek trochę się zacina.

KMK
? HEX$(6670358)

6

Odp: project F7

Hej!

Mam pytanie dotyczące projektu F7, czym on się właściwie w obecnej fazie rożni od projektu HyperSpeed XL/XE?

pozdrawiam
Seban

7

Odp: project F7

Aviki może wygenerować tylko Pasiu albo Draco - bo to jedyne osoby które obecnie posiadają F7.

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

8

Odp: project F7

Nieprawdą jest jakoby.

KMK
? HEX$(6670358)

9

Odp: project F7

Draco będzie miał to za jakiś czas :)

Kontakt: pin@usdk.pl

10

Odp: project F7

z tego co mówił Pasiu, nie jest jeszcze to w 100% projekt finalny, niektóre dema czy gry permanentnie z niewiadomo dokładnie jakich powodów zawieszają OS, z grą Eidolon na początku też był problem jednak okazało się że to wina kontrolera hdd

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

11

Odp: project F7

co też teoretycznie jest dziwne - bo sama gra z kontrolerem się nie gryzie - pod warunkiem uruchamiania na "zwykłym" kompie "jedynie" z 65c816 ADP (odpowiednik sweet16 :) )

Cóż - projekt musi ustabilizować swoją pracę - ale - co najważniejsze - turbo, lub jego brak można sterować programowo - co jest poważną zaletą - więc jest możliwa sytuacja odpalenia kompa na 1.77mhz, a program dopiero może całość przełączyć na 14 - program już np. dedykowany karcie - lub zpaczowany pod tym kątem - czyli zpaczowany też o możliwość pracy w trybie natywnym - czyli już pod DracOS'em - gdzie skoki w OS na własną łapkę kończą sie krzaczkami :) (dobrze, że niewiele tego jest stosunkowo)

Ostatnio edytowany przez Pin (2006-08-01 18:03:37)

Kontakt: pin@usdk.pl

12

Odp: project F7

Ooo, Eidolon w turbo to chciałbym zobaczyć! Kolejny dowód na klasy koderów z Lucasfilmu?

13

Odp: project F7

Bober napisał/a:

na party dosyc czesto sie wieszalo przy restartach...

Kartę testuję na dwóch OeSach: Qmegu i DracOS. Oba wyłączają basic przy uruchamianiu kompa. Jako że tryb szybkiej emulacji w jakim karta była uruchamiana basica nie uwzględnia, działo się to, co się działo (ciekawskim powiem, że komp się odpala, tylko pamięć ekranu jest tam, gdzie nie powinna). Szkoda, że nikt o to mnie nie zapytał na party (jak sobie testowaliście pewnie smacznie spałem)... Wyszło to przy okazji, jak pokazywałem coś Pinowi, stąd jego odpowiedź w tej sprawie.

Pin napisał/a:

Mnie osobiście na maxa rozjebała gra EIDOLON (lucasfilm 1985 bodajże) - uruchomiona na F7 - działała idealnie bezbłędnie - lecz "renderowała" znacznie większą ilość klatek...

tebe napisał/a:

niektóre dema czy gry permanentnie z niewiadomo dokładnie jakich powodów zawieszają OS, z grą Eidolon na początku też był problem jednak okazało się że to wina kontrolera hdd

Pin napisał/a:

co też teoretycznie jest dziwne - bo sama gra z kontrolerem się nie gryzie - pod warunkiem uruchamiania na "zwykłym" kompie "jedynie" z 65c816 ADP (odpowiednik sweet16 smile )

Eidolona odpalaliśmy z dyskietki spod loadera Qmega. Loader ten niezbyt działa z KMK/IDEa (na co kiedyś wskazywał Piguła w któryms z postów). Po odłączeniu kontrolera gra się "normalnie" odpaliła :).

Pin napisał/a:

Draco będzie miał to za jakiś czas :)

True :).

seban napisał/a:

Mam pytanie dotyczące projektu F7, czym on się właściwie w obecnej fazie rożni od projektu HyperSpeed XL/XE?

Kilkoma rzeczami. Kilka jest dodanych, kilka zmodyfikowanych, a kilka żywcem ściągniętych :).

Pin napisał/a:

Cóż - projekt musi ustabilizować swoją pracę - ale - co najważniejsze - turbo, lub jego brak można sterować programowo - co jest poważną zaletą - więc jest możliwa sytuacja odpalenia kompa na 1.77mhz, a program dopiero może całość przełączyć na 14 - program już np. dedykowany karcie...

Projekt jest stabilny. Muszę przypomnieć, że zegar taktujący 816 jest całkowicie niezależny od zegara Atari, przy tym jest o wiele szybszy. Tu jest przyczyna zwiech niektórych dem i gier. Bez specjalengo softu, który mam nadzieję powstanie, trudno wywnioskować co dokładnie się chrzani. Dodam, że softu użytkowego jeszcze ani razu nie udało mi się powiesić.
Już nie wspominam też o trybie emulacji prędkości normalnej Atarki, w którym chodzi dość wymagajacy Numen.

Ostatnio edytowany przez pasiu (2006-08-02 17:58:20)

14

Odp: project F7

no - w trybie emulacji - to właściwie są jakieś różnice pomiędzy wspomnianym, a 65c816adp ?? (no liniowy ram - może;- ale poza tym) ??

Kontakt: pin@usdk.pl

15

Odp: project F7

w trybie emulacji to liniowy ram nie robi wielkiej roznicy. :)

--
= krap.pl =

Odp: project F7

W zwiazku z pojawieniem sie VBXE chcialem tez odswiezyc moja wiedze na temat F7 i Warp4 - kto to obecnie ma oprocz Pasia (Draco030 zdaje sie ma popsuty komp z tym rozszerzeniem?), czy ktorys z tych projektow jest juz na ukonczeniu, czy Pasiu przewiduje jakies montaze albo inne akcje tego typu (juz jedna byla, ale tak bez koncowego efektu - moze to teraz zakonczyc)?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

17

Odp: project F7

Działającego Warpa mam ja. I są jakieś wstępne inicjatywy klonowania tegoż, tylko że ja pół roku wysyłam kompa do Duddiego, aby się mu przyjrzał i bardzo mi wstyd, że jeszcze tego nie zrobiłem :(

A co do VBXE i Warpa to niestety oba rozszerzenia są "niekompatybilne" z prozaicznego powodu. Procesor jest zbyt blisko GTIA ;) Gdyby nie to, już dawno bym VBXE miał (no i szukamy z solem jakiegoś rozszerzonego kompa żeby go wstawić, ale nikt nie ma ochoty zlutować/zarobić).

18

Odp: project F7

laoo/ng napisał/a:

A co do VBXE i Warpa to niestety oba rozszerzenia są "niekompatybilne" z prozaicznego powodu. Procesor jest zbyt blisko GTIA ;)

No, ale electron jest wstepnie namowion na sklonowanie Warpa (= zrobienie od nowa), i to od zeszlych Glucholaz, wiec moze da sie ukompatybilnic.

KMK
? HEX$(6670358)

Odp: project F7

Jako kompletny laik zapytam: a dlaczego Warp ma byc ukonczony, a nie F7? O ile dobrze rozumiem, ten drugi projekt dodaje procek, a Warp zastepuje istniejacy. Nie lepiej miec dwa przelaczane zamiast jednego, nowszego?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

20

Odp: project F7

Czy lepiej, kwestia do dyskusji. W kazdym razie stopien komplikacji i cena F7 sa zaporowe, a Warp jest tanszy i prostszy do produkcji/klonowania itd.

Poza tym F7 jest praktycznie "ukonczone", prosze bardzo, niech ktos przejmie od Pasia projekt i go dalej robi, produkuje, ulepsza, nie widze problemow. Chetnych tez nie.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2008-05-23 13:35:23)

KMK
? HEX$(6670358)

21

Odp: project F7

F7 jest oczywiście lepszy i ma poważny plus, że modyfikacja kompa w środku jest praktycznie kosmetyczna. Ale Warp jest prostszy w konstrukcji i w przeciwieństwie do F7 istnieją stabilnie działające egzemplarze, które można sklonować.

Odp: project F7

drac030 napisał/a:

W kazdym razie (...) i cena F7 sa zaporowe, a Warp jest tanszy (...)

A ile (w przyblizeniu oczywiscie, nie spodziewam sie dokladnego kosztorysu) kosztowaloby jedno i drugie?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

23

Odp: project F7

A ciezko ci napisac do samego autora ? Bedziesz mial informacje z pierwszej ręki....

"wszystko się kiedyś kończy......."

Odp: project F7

Niestety, Stryker, bardzo ciezko.

Draco - moglbys podac przyblizone koszty, jesli masz o tym jakies pojecie?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

25

Odp: project F7

a kto powiedział że Pasiu zajmuje się jeszcze projektem F7 ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C