526

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Ja nie mogę, dobry ten tekst... Zenon

Teraz pytanie kto otrzyma pierwszy egzemplarz?

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

527

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

MrKaczorsky napisał/a:

Teraz pytanie kto otrzyma pierwszy egzemplarz?

ten kto wysłał Atarke

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Czyli ja? :)

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

529

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Najpierw muszę zmontować wszystkie egzemplarze (i uruchomić) dopiero później będę montował w komputerach. Ale i tak Kaz jest pierwszy.

pomidor

530

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

pomontowac, przetestowac, zamontowac, przestestowac - chwilke to jeszcze zajmie, tak wiec cierpliwosci panowie.
ale poki co - oczekujac sprzetu - piszcie dema "na sucho" :)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

531

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Mi nie montujesz w kompie, mam otrzymać gotową płytkę i instrukcję łopatologiczną. Ale rozumiem że musisz każdą podłączyć i przetestować u siebie. Więc nie poganiam, mogę otrzymać ostatni, a i chyba ostatnim klientem byłem (więc co ja tu się bez kolejki wciskam). Jak otrzymam ostatni to przez ten czas przynajmniej jakieś gry powstaną u tych co otrzymali VBXE :-)

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

A czy moglbys electron podac liste wszystkich osob, ktore po wykonaniu serii beda posiadac VBXE? Moze w ramach tych osob nawiazala by sie jakas wspolpraca przy stworzeniu czegos na nowa karte.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

533

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Dobrze by było gdyby ta lista była uporządkowana względem kolejności montażu.

Byl hrozný tento stát, když musel jsi se dívat, jak zakázali psát a zakázali zpívat,
a bylo jim to málo, poručili dětem modlit se jak si přálo Veličenstvo Kat.

534

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Przy takiej grafie, to może jakiś system okienkowy może powstać (TOS XL, Windows XL czy no niewiem).
Prędzej Sparta Windows X  :-).
Ale jaja by były gdyby pierwszą partię 30 sztuk zamówiła większość ludzi  takich jak ja, nic by na to nie powstało bo słabo u mnie z programowaniem - lepiej z używaniem softu.

Ostatnio edytowany przez MrKaczorsky (2008-03-25 14:31:45)

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

535

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Robię 19 sztuk. Przy tej ilości nie ma mowy o jakiejś kolejności montażu - wszystko jest montowane "taśmowo". Siedzę do 1 w nocy, już sił nie mam - montaż SMD potrwa ze 2-3 tygodnie a później mogę montować w komputerach. Oczywiście trzeba będzie przetestować każdy egzemplarz. W każdym razie ci, którzy nie chcieli montażu w komputerach dostaną VBXE w pierwszej kolejności a pozostali wg. kolejności przysyłania komputerów. Na razie jest jeden.

Przypominam, że na razie dostaniecie VBXE z emulacją GTIA i tyle. Wypasionym, zmienionym rdzeniem zajmę się po akcji montażowo - wysyłkowej. Zresztą już o tym pisałem ...

Ostatnio edytowany przez electron (2008-03-27 11:40:18)

pomidor

536

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

MrKaczorsky napisał/a:

Przy takiej grafie, to może jakiś system okienkowy może powstać (TOS XL, Windows XL czy no niewiem).
Prędzej Sparta Windows X  :-).

Myśli się o tym. Ale niech ktoś skonstruuje rozsądny interfejs do myszki - najlepiej jakby sam wszystko robił i podawał tylko komputerowi np. deltę względem ostatniej pozycji i przy tej okazji wywoływał IRQ.

KMK
? HEX$(6670358)

537

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Racja. Robienie tego softwarem zabija procesor.

538

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

no wlasnie sie odezwalem w tej sprawie do lukasza, ktorego przywozilem na forevera.
z jednej strony pbi/eci, po srodku atmel, z drugiej strony ps/2 z w pieta mysza - elektronika do tego jest banalna, a i kod do obslugi myszy na atmela juz ma. pozostaje jeszcze jakos to pospinac elektronicznie, tak aby zglaszal irq w przypadku wykrycia zmiany stanu myszy (pozycja/przyciski) i pod okreslonymi adresami udostepnial stan przyciskow/delte pozycji wzgledem ostatniego odczytu...

do zrobienia w tydzien, tak wiec jak tylko bedzie troche wolnego czasu (pewnie za jakies 2-3 miesiace) bedzie interface na atmeliku za 2zl...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

539

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Jak PBI, to rejestry mogą być na D1xx, linia IRQ jest tam też wyprowadzona, OS to sam obsługuje, więc tylko trzeba byłoby napisać odp. handlerek do ROM-u urządzenia.

KMK
? HEX$(6670358)

540

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Wiadomo, że mysza do systemu okienkowego to podstawa.

@ jellonek - jak wpadnie ci dokładny schemat, lub dane kogoś kto rozprowadzać to to będzie to daj znać - bo jestem chętny podłączyć mychę do XE.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

541

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

temat jest bardzo ciekawy i nalezaloby zalozyc nowy topic! moje 3 grosze, skoro zalezy na czasie proca to niech atmel podaje wspolrzedne a nie delte  (dodatnia/ujemna - po co to liczyc) oraz niech urzadzneie jest przynajmniej w minimalnym stopniu konfigurowalne np rozdzielczosc (lub zakres) w jakich podawane sa wspolrzedne, minimalny interwal czasowy - po to zeby dynamiczne ruchy myszka nie generowaly milion zadan przerwania. lub zrezygnowac z przerwan a wspolrzedne myszy dostepne caly czas... wykrycie zmiany wspolrzednych bedzie pewnie szybsze niz zrzucenie rejestrow zeby obsluzyc przerwanie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

542

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

XXL - jesli pozycje, to interfejs musialby przyjmowac, ze zawsze zaczyna prace np z kursowem w lewym gornym rogu i kazdy soft musialby sie tego trzymac. Ale to chyba akceptowalne i faktycznie likwiduje pare obliczen.
Jak ktos pracuje mysza to ona sie rusza praktycznie caly czas. Byloby przerwanie za przerwniem? Faktycznie zamiast przerwan, to chyba uaktualnianie co 1/50 s i odczyt na przerwaniach ramki bylby wystarczajacy.

543

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

XXL, Nosty: Oczywiście. I tak naprawdę można użyć portu Joy-a i odczytywać szeregowo wartość np. 9- bitowy X i 9- bitowy Y. Oczywiście, to zajmie trochę czasu (taki odczyt) jednak bez porównania mniej niż typowa obsługa myszki Amiga / ST. Po co zaraz PBI, Carty i inne urządzenia równoległe - to jak wyciąganie armaty na wróble moim zdaniem.

pomidor

544

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Bez delty, aby zrobić najprostszą akcelerację myszy (a to podstawa, inaczej mysza będzie się 'wolno' poruszać, bedą potrzebne dodatkowe obliczenia. Tak samo w przypadku większości gier (Vector? :)). Delta to zdecydowanie lepsze rozwiązanie.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

545

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

http://atariki.krap.pl/index.php/Multi_Joy_8

___
Press play on tape...

546

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

electron - ale stan portu joya jest chyba odswiezany systemowo co 1/50s? Przy transmisji szeregowej, to pozycja myszki by byla odswiezana pare razy na sekunde... To se ne da.

547

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

delta to zdecydowanie gorsze rozwiazanie Adam.

mowisz o akceleracji to przesledzmy:

1. z delta:
przechowujesz wspolrzedne w pamieci, przerwanie na podstawie delty uaktualnia wspolrzedne a program kiedy tam chce uaktualnia kursor na ekranie (bo chyba nie uwazasz ze rysowanie kursora czesciej niz 1 na ramke ma sens?)

2. bez delty:
wspolrzedne caly czas sa dostepne a program kiedy tam chce uaktualnia kursor na ekranie


---
nosty: ja myslalem o dodatkowym porcie nad rejestrami pia :-)

---2
z delta obsluga myszy (w ruchu) wygladalaby dokladnie tak jak teraz wiekszosc czasu proca to obsluga przerwania do obslugi wspolrzednych, roznica na plus by byla gdy mysz sie nie rusza.

Ostatnio edytowany przez xxl (2008-03-27 19:00:28)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

548

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

najlepszy to będzie sprzętowy "kursor" myszki w VBXE :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

549

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

i jeszcze jedno: co sie stanie jesli ruch myszka bedzie naprawde dynamiczny i atari zacznie omijac przerwanie (bo poprzednie jescze sie nie skonczylo) delta bedzie gubiona i mysz zacznie zachowywac sie jak joystick.

sprawa kursora (generowanie go na vbxe) jest drugorzedna.

--
chyba, ze interfejs bedzie mial ustawianie jakiegos interwalu czasowego na generowanie przerwan... ale ogolnie to dokladanie interfejsu, zeby jeszcze przewanie atari bylo potrzebne do obslugi to nieporozumieni. takie jest moje zdanie.

Ostatnio edytowany przez xxl (2008-03-27 19:22:24)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

550

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

A są szanse na zaprojektowanie takiego interfejsu, żeby obsługiwał i klawiaturę i mysz PS/2 (takie rozszerzone aki)?

Byl hrozný tento stát, když musel jsi se dívat, jak zakázali psát a zakázali zpívat,
a bylo jim to málo, poručili dětem modlit se jak si přálo Veličenstvo Kat.