51 Ostatnio edytowany przez eru (2008-02-18 20:46:32)

XXL poprosił, coby sprofilować na nowo.
Niestety, za każdym razem jak mam nowe źródła, muszę ręcznie wklepywać jakie obszary was interesują. TeBe, weź może aktualną wersję z http://eru.nutki.com/a8/game.asm (utils.asx tam też jest), i zaznaczajcie jakie obszary nas interesują przy pomocy declare_env, declare_env_full, end_env.
A tu mini zrzut z procedurką, o którą XXL prosił:

1a21 1a49     77331   0.71  E_1A76
0000 0044   2847004  26.18  PUTSHAPE
0000 ffff  10874168 100.00  GLOBAL
: 404. Stopka not found

52

poprawie kod wzorując się na Twoich poprawkach Eru

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

53

okazuje się że procka na stronie zerowej nie odpowiada całkowicie za ruchome obiekty w grze, od E_2264 zaczyna się pętla która realizuje przepisywanie obiektów na ekran, prawdopodobnie z uwzględnieniem przesłaniania przez obiekty (bohater zwalnia kiedy nachodzi na jakieś obiekty), pętla przepisująca zaczyna sie od E_22bd i jest trudniejsza do przyspieszenia, tak na oko 2 cykle na bajt może się uda przyspieszyć

E_22bf, E_22c2 tylko starszy bajt jest modyfikowany, młodszy zawsze =0


E_22bd    ldx #$00
E_22bf    lda $C000,x
E_22c2    sta $ff00,x
    inx
E_22c6    cpx #$00
    bne E_22bf

    dec E_22c2+2

    inc E_22bf+2
    bmi E_22d5
    dey
    bpl E_22bd

E_22d5    dec E_0047
    bpl E_2264
    rts
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

54

Jak tam, jakieś prognozy kiedy uda się zoptymalizowaną wersję poskładać w całość i wypuścić 1.2? :) To będzie świetna sprawa, w końcu na spokojnie i bez frustracji będzie można zagłębić się w tą grę na naszym komputerku, bo wersja niezoptymalizowana - choć świetna - odstrasza (zbyt dużymi) spowolnieniami ;)

55

spowolnienia nadal będą istnieć, ogólnie jednak działa szybciej niż v1.1

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

56

Jasne, tak sądziłem, że mimo wszystko to musi czasem zwalniać, tak samo wersja ZX. Najważniejsze, że nie będą one tak dramatyczne, super :)

57

I jak tam, jest nadzieja na wypuszczenie szybszej wersji jakoś wkrótce? :)

58

Napisałem TeBemu toolika, to mam nadzieje, że go używa i wciąż coś rzeźbi :)

59

dostalem patche od Tebego i je wprowadzam (zostaly jeszcze 2 - najwazniejsze), dodalem jeszcze wybieranie nastepnego przedmiotu do kotla jak na zx (nie beda losowane jak teraz) i wykasowalem jedno miejsce startowe zeby byly 4 jak na zx. wkrotce gra bedzie do pobrania.


laoo jaki to toolkit?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

60 Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2008-03-21 10:15:28)

Nie nic. Tebe pytał się, czy nie dałbym rady dodać LBSowego patcha do profilowania do atari800 pod windą. No i nie dałem rady (bo atari800 nie za bardzo kompiluje sie na nowych kompilerach i nie chciało mi się dłubać) ale przeprosiłem się ze źródłami atari++ i dopisałem tam fajniejszego ;) Ot cały toolik.

61

a gdzies jest wystawiony moze jest?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

62

Nie upubliczniam, bo nie chcę zrobić niczego niezgodnego z licencją, a dostosowanie do zgodności wymaga pewnie na tylę dużo zachodu, że nie chce mi się go ponieść :) Jak ktoś potrzebuje coś poprofilować, to mogę podesłać.

63

...Alternatively, the contents of this file may be used under the terms
of the "GNU Public Licence" license (the "GPL" License), in which case
the provisions of "GNU Public Licence" License are applicable instead
of those above.  If you wish to allow use of your version of this file
only under the terms of the "GPL" License and not to allow others to
use your version of this file under the TPL, indicate your decision by
deleting the provisions above and replace them with the notice and
other provisions required by the "GPL" License.  If you do not delete
the provisions above, a recipient may use your version of this file
under either the TPL or the "GPL" License."

tak wiec nie widze miejsca w ktorym moglbys byc "niezgodny z licencja"
btw. pacza jakiegos przygotuj, ztcp autor atari++ chetnie przyjmuje i reaguje spoooro szybciej niz np. team atari800

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

64

Ależ by się już zagrało.... ;)

65

@xxl

Jak tam, jest jeszcze nadzieja? :) Mam nadzieję, że nie zarzuciłeś poskładania zoptymalizowanego Knight Lore do kupy? Bo to dopiero wtedy będzie wielki i grywalny tytuł na naszego Malucha ;)

66

siodmy tydzien nic nie robie przy atari :/ praca, praca... koncze wazny projekt, nie mam czasu na nic poza spamowaniem na forum ;)

jeszcze prosze poczekac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

67

tu możecie już pograć

http://twinbee.org/hob/play.php?snap=kn … mp;scale=2

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

68

nowa wersja do pobrania: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 442#p82442

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.