26

Odp: Programownie w atari

mi na atarce brakuje CVSa. a moze jest? :>

--
= krap.pl =

27

Odp: Programownie w atari

A CVS ma sens bez TCP/IP?

KMK
? HEX$(6670358)

28

Odp: Programownie w atari

Witam,

Gdzieś czytałem, że MAE nie będzie rozwijane, bo autor nie ma czasu.
Ostatnią wersją miało być MAE 1.2,  a tu taka gratka  :D

Czy w MAE można użyć makra wewnątrz innego ?

29

Odp: Programownie w atari

Co do jego czasu, to już się zacząłem zastanawiać, czy prędzej doczekam się poprawek do MAE, czy napiszę własny kompilator. Jak dotąd ja wygrywam, bo o poprawkach od Harrisa ani słychu  8)  No ale dajmy mu parę tygodni ...

Co do makr: nie próbowałem, ale zdaje się, że to są właśnie wspomniane "nesting problems". Lizard będzie coś wiedział więcej na ten temat.

KMK
? HEX$(6670358)

30

Odp: Programownie w atari

wow kompilator, to piszesz jakis jezyk wysokiego poziomu ?

drac a kiedy zrobisz wersje fajlowa nowego OS'a dla 65816 ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

31

Odp: Programownie w atari

drac a kiedy zrobisz wersje fajlowa nowego OS'a dla 65816 ?

Jak uruchomisz MADS-a na Atari 65XE, to pomyślę ...  :rolleyes:

KMK
? HEX$(6670358)

32

Odp: Programownie w atari

zrobisz port Delphi na XE/XL to pomysle

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

33

Odp: Programownie w atari

No to fajlówki nie będzie  :P

Nie wiem zresztą, po co ona komu by była potrzebna.

KMK
? HEX$(6670358)

34

Odp: Programownie w atari

dla mnie ma sens bez tcp/ip, bo jak sam cos pisze, to rejestracja zmian automatyczna i kontrola wersji jest nieoceniona. latwo sobie wyobrazic sytuacje, kiedy masz dzialajacy soft, potem dokladasz 'rewolucyjny kawalek kodu', ktory powoduje, ze przestaje dzialac wszystko. po pewnym czasie rezygnujesz juz z tego felernego kodu, ale cofniecie wszystkich zmian jest katorznicza praca - jezeli w pore nie zachowales stanu sprzed rewolucji. a gdyby byl cefauesik, to komitujesz, sprawdzasz, czy dziala, dziala, swietnie, dewelopujesz dalej, komitujesz, dziala? nikuta. probujesz poprawiac, brniesz, brniesz, brniesz, zniechecasz sie, robisz rollback i jestes szczesliwy. :)

--
= krap.pl =

35

Odp: Programownie w atari

Khm, no tak. Ale tak czy owak, pracujesz sam. A jak pracujesz sam, to łatwiej jest moim zdaniem (= ma większy sens) przed każdym rewolucyjnym rozgrzebaniem wszystkiego zrobić cd >backups> / arc a verxxxxx >zrodla>mojprog> niż portować CVS-a albo robić coś a la. W końcu to pewnie niebanalny temat jest ...

Co innego, jak masz projekt, nad którym pracuje grupa ludzi jednocześnie (z tego część/większość zdalnie - przez sieć). Tu sobie nie wyobrażam bez czegoś w rodzaju CVS.

KMK
? HEX$(6670358)

36

Odp: Programownie w atari

no, tak tez mozna, ale zmian sobie nie wylistujesz, latwo nie przywrocisz poprzedniej wersji...

moznaby jeszcze napisac sobie jakis nfs na atari i serwowac kawalek dysku pececinie, edytowac na pececie (tylko tez z edytorem pececianym custom, zeby od razu dobre 155 znaki robil) i tam tez cvsowac, a kompliowac na atari. :>

--
= krap.pl =

37

Odp: Programownie w atari

Pecetowy CVS chyba się średnio lubi ze znakiem 155. A poza tym może masz i rację, że to by ułatwiało - "tylko" trzeba znaleźć kogoś, kto napisze CVS-a w asemblerze na atarynkę. W sumie pod SpartaDOS X takie coś miałoby może szanse pójść.

KMK
? HEX$(6670358)

38

Odp: Programownie w atari

a moze tak poszerzyc mozliwosci APE, wysylamy plik na urzadzenie np. D5:  APE zapisuje go na dysku PC i wywoluje jakis program zewnetrzny ktory zostal przypisany przez uzytkownika do tego urzadzenia D5:, np. assembler itp, po skonczonej operacji wynik zostaje zapisany na D5:

program na PC moze powstawiac zamiast $9B PC-towe EOL-e $13,$10, po zakonczeniu dzialan na pliku z powrotem przywroci $9B

i bedzie mozna pracowac na true Atari, a wykorzystywac szybkosc PC :)

do kazdego urzadzenia moznaby przypisac jakis programik, ktory wykona sie gdy zostanie zapisany plik o konkretnym rozszerzeniu

albo stworzyc nowy kabelek oparty np. na USB czy czyms innym niz COM, ktory odkad pamietam dzialal zawsze inaczej po zmianie plyty glownej

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

39

Odp: Programownie w atari

i bedzie mozna pracowac na true Atari, a wykorzystywac szybkosc PC :)

Tak jakby. Ale zważ, że do tego ostatniego wcale w sumie nie jest potrzebne żadne Atari.

KMK
? HEX$(6670358)

40

Odp: Programownie w atari

nie jest potrzebne, jednak sa mianiacy ktorzy chca koniecznie tworzyc na Atari, nie uznaja PC jako maszyny zastepujacej cale Atari

takie rozwiazanie stworzyloby "mega koprocesor" ktorego szybkosc uzalezniona jest od szybkosci przesylu danych

przeslane pliki obrabia PC i zwraca wynik, rownie dobrze moznaby przeslac wierzcholki jakies sceny 3d, PC liczy i zwraca wynik, ogolnie jedynym ograniczeniem takiego rozwiazania bylaby wyobraznia uzytkownika

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

41

Odp: Programownie w atari

no - np. przeportować CT60 dla malucha, hehe... :D

I Ty zostaniesz big endianem...

42

Odp: Programownie w atari

takie rozwiazanie stworzyloby "mega koprocesor" ktorego szybkosc uzalezniona jest od szybkosci przesylu danych

przeslane pliki obrabia PC i zwraca wynik, rownie dobrze moznaby przeslac wierzcholki jakies sceny 3d, PC liczy i zwraca wynik, ogolnie jedynym ograniczeniem takiego rozwiazania bylaby wyobraznia uzytkownika

Oczywiście można to nazywać "mega koprocesorem", ale w rzeczywistości atarynka staje się trwale do peceta uwiązana, jako terminal, bez którego nie jest w stanie wykonywac programów. Oczywiście nie wątpię, że tego typu zabawka mogłaby być fajna, ale to już nie jest, by to tak nazwać, "Atari computing", ale bardziej "PC computing", zwłaszcza, jeśli wszystko wokół programu mającego działać na Atari robi się na pececie, to znaczy na pececie się go pisze, na pececie kompiluje, z peceta wysyła do atarynki celem uruchomienia; a teraz jeszcze to pecet ma wykonywać 3/4 tego programu.

Po prostu nie wiem, po co przy tym całym pececie ci jeszcze potrzebne Atari.

KMK
? HEX$(6670358)

43

Odp: Programownie w atari

jeśli wszystko wokół programu mającego działać na Atari robi się na pececie, to znaczy na pececie się go pisze, na pececie kompiluje, z peceta wysyła do atarynki celem uruchomienia; a teraz jeszcze to pecet ma wykonywać 3/4 tego programu.

???i jeszcze na atarce pisze przy pomocy pecetowej klawiatury, hehe.

[ Dodano: Czw Lut 10, 2005 22:19  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen:

44

Odp: Programownie w atari

drac030 przesadzasz, APE uzywaja Ci co chca, podobnie moze byc z takim "mega koprocem"

to nie grzech ulatwiac sobie zycie, robili to znacznie wczesniej piszac np. Blinky Scary School, z tym ze za "koproc" robil ST'ek

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

45

Odp: Programownie w atari

To nie grzech ułatwiać sobie życie, zgadza się. Ale gierka Blinky Scary School, mimo że może powstawała na ST, nie wymaga jednak od ciebie, żebyś podpinał ST do malucha, kiedy sobie chcesz pograć.

Niemniej, nie o to mi chodzi. Po prostu skutek ułatwiania sobie życia przez kodera akurat w ten sposób jest wyjątkowo łatwy do przewidzenia.

KMK
? HEX$(6670358)

46

Odp: Programownie w atari

zglaszam propozycje takiego rozwiniecia APE, co uzytkownik z tym dalej zrobi to nie moj ani twoj problem

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

47

Odp: Programownie w atari

Jak tam sobie uważasz - ja ostrzegałem ("minister zdrowia ostrzegał").  8)

[ Dodano: 06.03.2005 10:43:36 ]

Co do wygody edytora MAE: jest on wygodny, ale ma sporo bledow, szczegolnie przy wyszukiwaniu. No chyba, ze czegos nie wiem...

Lewis: moja kulpa. MAE 1.2 faktycznie ma błędy w funkcjach wyszukiwania, Ctrl/F nie działa poprawnie. Nie zauważałem tego, bo pomyliło mi się MAE 1.1 z 1.2 (w 1.1 find działa poprawnie).

KMK
? HEX$(6670358)

48

Odp: Programownie w atari

w basicu napisałem setki programów ale dziś raczej niezbyt wygodne to narzędzie i język progrmowania.Jest ok jeśli to ma służyć samemu atari ale jest niewygodnie np pisząc programy na atari gerujące kody htmla.Bawiłem sie w to,oczywicie potrzbowałem konwertera ascii/atascii byc moze w tej wersji ukończonej winplus to jest poprawione bo tam ciężko się kopiował obraz pamięci ram do pliku tekstowego