1

Temat: JIL & C-64

Słuchajcie ... nie wiem czy był taki temat wcześniej ...ale ciekaw jestem czy na obu scenach by on sie przyjął - zamiast po raz 80ty czytać te same teksty na forach ... może zamiast ganiać się jak dzieci spróbować się jak mężczyźni (elo Cobra ;) i powiedzmy w ciągu 1 roku zrobić jedno demo na c-64 i jedno na atari przez polskich scenowców i porównać ...

... przynajmniej coś by z tego było ....

tak sobie tylko pomyslałem ... bo mam wrażenie, że coś takiego to nie wypali

All I hear is the sound of me falling on the ground

2

Odp: JIL & C-64

tatqoo: pomysł niezły, jestem nawet gotów zorganizować kiedyś atari/commy party (of coz jeśli ta edycja SV nie wprowadzi mnie w tarapaty finansowe).

pozdrrrr :)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

3

Odp: JIL & C-64

pomysł róló, tyle że jeden z naszych najlepszych koderów siedzi u chińczyków.. :D:D, ale damy rade :D
- pytanie tylko, czy ma być to porównanie dwóch różnych dem, czy zrobić jakieś założenia; by porównywać efekty w podobnych kategoriach. Z drugiej strony są to zasadniczo 2 różne kompy - dające rozbieżne od siebie możliwości - nie można założyć np. że na komodzie msx ma grać na 4 chn  :twisted:  :twisted:  :twisted:

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

4

Odp: JIL & C-64

Raczej chodziło mi o to, żeby nie robić sztucznch ograniczeń, poza tym, że procesor musi być fabryczny :).

Miałem na myśli coś takiego, żeby pokazać możliwości - i udowadnianie komukolwiek czegokolwiek nie jest na pierwszym miejscu.

Masz kompa, umiesz kodować, rób co chcesz byle było fajne i nadawało się do reprezentacyjnego dema.

Chiny Chinami, może do takiej Idei Fox znalazlby chociaz troche czasu i niecenzurowanego dostępu do Netu, żeby się włączyć.

Najpierw to idee tą musieli by poprzeć aktualnie udzielający się koderzy i inni muzykograficy.

Jak na razie to widzę jeden minus. Jeżeli Eijk znowu jako wymóg postawi 2-3 dema na poziomie żeby był Quast - to jakoś marnie widzę moją inicjatywę :)

All I hear is the sound of me falling on the ground

5

Odp: JIL & C-64

Problem bedzie z ocenianiem... my nie docenimy ich efektow, oni - naszych. Wiec pomysl fajny ale niewierze, ze roztrzygnie jakikolwiek spor :)

Prawdopodobienstwo, ze dotre na jakis zlot jest odwrotnie proporcjonalne do czestotliwosci marudzenia przelozonego i wprost proporcjonalne do czestotliwosci marudzenia brata.

6

Odp: JIL & C-64

Poza tym to jakies dziwne... po co specjalnie umawiac sie na robienie dema, skoro dema powstaja caly czas? Mozna wystawic 3 najlepsze produkcje na kazdej scenie i to porownac i ocenic. Tyle ze jak napisal grubshy bedzie jak w aferze Rywina - kazdy oceni te same fakty inaczej... Takze raczej niewypal.

7

Odp: JIL & C-64

hmm, to moze zrobic tak: najwierniejsza kopia dema z amigi na a8 i c64 ;-) ? rob co chcesz ale ma byc max podobne.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: JIL & C-64

... i to jest jedyny jak na razie dobry pomysl. proponuje wybrac "state of the art" bo wymiata :)

9

Odp: JIL & C-64

hehe a moze technological death  ;) ?!

10

Odp: JIL & C-64

Jak by co to mogę służyć pomocą -może u mnie znajdą się jakieś efekty do dema lub coś mógłbym zakodować . Jednak sam bym się teraz nie podjął takiego wyzwania - brak czasu,rodzinka.

Co do kopii dema z Amigii to można polemizować - trudno porównywać kopie z oryginałem. Po za tym powinno być wybrane takie demo aby ludzie z C64 i Atari wyrazili zgodę - przecież miałby to być konkurs wieloplatformowy. Ew. wybrać kilka / kilkanaście dem i poddać to ludziom do głosowania przez naliczanie punktów.

Musiało by to być tak zorganizowane aby nikt nikomu nie mógł zarzucić że coś jest wybrane pod Atari lub C64.

11

Odp: JIL & C-64

Ale, ale, jest jeszcze jeden haczyk. Jak z używaniem dodatkowej pamięci? Wolno/nie wolno, jakieś ograniczenia? Tu raczej trudno będzie o kompromis, u nas 320 KB to "najmniejszy wspólny mianownik", na C64 rozszerzenia pamięci są dużo mniej popularne i chyba znacząca większość dem z nich nie korzysta. Kazać naszym koderom się ograniczyć? Czy im nakazać rozbudowanie kompów? Jedno i drugie prawie nierealne. Zostawienie jak jest też - większa ilość pamięci to w końcu jakieś fory dla nas.

Ponadto nie wierzę, żeby takie coś się udało. Nawet gdyby, to niczego nie dowiedzie. Nawet, gdyby wyniki miały być naprawdę adekwatne do "czegoś tam", to niczego nie rozstrzygną, ani nie zażegnają żadnego sporu - prędzej odwrotnie.

My się możemy chwalić muzyką przy ładowaniu, a oni fulskrinem - jedno i drugie u przeciwników wywoła śmiech. Itd.

Dema powstają cały czas i wystarczy pooglądać i porównać.

Jedyny sens, jaki widzę, to ew. zachęcenie naszych koderów do pracy? Ale to już lepiej im flachę postawić.

[ Dodano: 01.12.2004 00:00:00 ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen:

12

Odp: JIL & C-64

Najpierw to idee tą musieli by poprzeć aktualnie udzielający się koderzy i inni muzykograficy.

Koderzy nie popierają... a przynajmniej ja.
Generalnie zaś zgadzam się z jurgim a w szczególności z tym zdaniem:

Dema powstają cały czas i wystarczy pooglądać i porównać.

Chociażby ostatnio na Laście miałem okazję pooglądać sobie trochę demek z C64. Chętnie bym je obejrzał jeszcze raz. O wiele więcej mogę wywnioskować z wielu demek niż z jakiegoś jednego, które może być do niczego i nic nie udowodni.

Ale jak chcecie, to możecie wystartować w takim konkursie. Bedę odprowadzać was wzrokiem.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

13

Odp: JIL & C-64

brakuje odpowiedniej kadry do tworzenia dem, scenarzystow, desajnerow, ludzi ktorym chcialoby sie zaprojektowac demo i czuwac nad przebiegiem jego tworzenia

trudno wymagac aby jedna osoba, byla koderem, muzykiem, grafikiem, scenarzysta, a w obecnej chwili takimi umiejetnosciami musi wykazac sie osoba chcaca napisac demo

[ Dodano: Czw Gru 02, 2004 6:01 pm ]
najlepiej gdyby ludki z roznych platform potrafily sie polaczyc i stworzyc cos razem

moze stworzyc baze z efektami z dem, opisac w formie instrukcji basica (jak najprosciej), co i jak robic aby zrobic to i to

moze stworzyc baze pomyslow na demo, scenariusz, tak jak to robia ludki z branzy filmowej, pisza scenariusz i sprzedaja go rezyserowi (koderowi)

albo rznac demo za demem z kazdej platformy i przerabiac na format AVPlayera EPI'ego :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

Odp: JIL & C-64

UNITE  :D

15

Odp: JIL & C-64

Ja się zgadzam z Grubshym - komodziarze mają inne kryteria dobrego dema niż my, podobnie mają inne zapatrywania pod kątem rozbudowy konfiguracji i dlatego nie jest możliwe obiektywne porównanie, bo np. coś, co atarowiec może uważać za kicz to komodziarz może ocenić wysoko, ale może też mieć miejsce odwrotna sytaucja, więc nie porównujmy czegoś, co nie jest porównywalne, tylko uszanujmy indywidualność obu scen/platform.

16

Odp: JIL & C-64

Wybierzcie Lame Bomb by Lamers (tudzież Smoke Bomb by Ozone) lub Mute  12 by MaWi (tudzież Mute 13 by Lamers) a bedzie przynajmniej wesoło:)

gep/lamers^dial