Nie dotyczy programowania bezpośrednio, ale że jest o przygotowaniu danych, to myślę, że tu pasuje.
Jakiś czas temu wyciągnąłem (mam nadzieję, że autor się nie pogniewa) fonty z tej grafiki:
(Żródło: https://www.marksimonson.com/notebook/view/de-re-atari)
Tak się złożyło, że Pirx szukał fontu do Scorch-a, więc pomyślałem, że zobaczę czy te się nadadzą.
Wszystkie te zestawy nie mają znaków graficznych, co nie jest problemem, jednak okazało się, że brakuje też części małych liter, więc zestawy uzupełniłem dodając w miejsce brakujących zmniejszone duże.
(Fonty: F3, uzupełnione F5 i F1, powiększony 4x4)
Kolejny pomysł dotyczył sprawdzenia znaków z pierwowzoru Scorch-a - Scorched Eart na PC.
Okazało się, że font w wersji PC wygląda bardzo dobrze, a szerokość znaków nie przekracza 8 pikseli (tylko wyświetlane są z podwójną szerokością). Gorzej było z wysokością niektórych znaków - wymagały zmniejszenia bądź przesunięcia w pionie.
Ponieważ nie znam formatu plików Scorched Eart, litery przeniosłem robiąc screeny z ekranów gry ściśnięte o połowę. wielu znaków brakowało, więc pomogłem sobie edytując exec gry, tak aby na ekranie tytułowym mieć wszystkie możliwe znaki, które wkleiłem i edytowałem na przygotowanej szachownicy.
Uzupełnione zestawy skonwertowałem na pliki fnt przy pomocy Graph2Font-a.
Na potrzeby Scorch-a wyciągnąłem też font Pin-a.
Powiększyłem i poprawiłem też font 4x4 użyty w grze Scorch, tak aby można go było użyć również jako główny w grze (bardzo fajny do testowania).
(Fonty: Scorched Earth, Cobra z C64, Font Pin-a, F6)
Kolejnym krokiem było sprawdzenie plików fnt z bazy AOL i plików fontów z C64.
Fonty z C64 są różnie ułożone, zawierają kopie znaków w inverse jak i standardowych, pliki mają różne rozmiary i do tego sporo ma jakieś uszkodzenia.
Odnalazłem inną bazę z fontami z C64 i okazało się, że na AOL jest po prostu część plików z tej bazy.
Zacząłem te pliki ujednolicać, a przy okazji wymyśliłem, jak hurtowo sprawdzać fonty w grze.
Z ujednolicaniem fontów niestety prace utknęły na ostatniej prostej... jednak powstała paczka z wybranymi fontami które testowałem na początku i tę paczkę uaktualniłem i udostępniam jako przykład. Gdy paczka fontów będzie gotowa będzie można hurtowo wygenerować wersje Scorch-a (lub własnego programu) z każdym z fontów i się przekonać jaki font najbardziej będzie nam odpowiadał i np. użyć go jako bazowy lub zrobić podobny.
(Przy testowaniu miałem już prawie 200 wersji Scorch-a :))