Temat: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

ale ze mnie lamus zrobilem newsa i gdzies przepadl :) no wiec jeszcze raz ...
szukam naiwniaka ;)))) ktory by mi napisal fajowski program do robienia pixelizacji ale wg moich wskazowek odnosnie np. zooma i sterowania
format 640x480 ;))))) tzn. 160x200 interlace :) nie musi byc kompatybilny z INP/INT niech beda tam wszelkie bajery na jakie koder wpadnie np. 256 kolorów ;))))  nie zebym byl niezadowolony z INPka :) ale sami przyznacie ze to juz lekko biedny program :)

Jaskier muzykom TMC 2.0 skrobie a co dla mnie ? PC uzywam tylko jako mp3 i porno playera a nie jako narzedzia do pixlowania grafy na A8 nie.TIP.owy format:)

jestem raczej aktywnym grafikiem :)   2 miejsce na QP2k3 i 2k4  a na QP2k5     
mam ochotę na pierwsze :))))))))))))))))))) jakoś mi sie widzi ze z INPkiem nie dam rady wyżej :) może jakieś dziwne patenty można dodac zeby zwiekszyc atrakcyjność pixa :) nie wiem moze jakis dziwny tryb z wieloma kolorami itd :)

bede bardzo wdzieczny ;)))))))

czekam na jakis odzew ;)

a wiecie kto robil grafike na INP2.0:) ?

pozdrawiam!!!!

[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: Pią Lis 12, 2004 14:14[/i:] ][/size:]
aha jeszcze zapomnialem dodac ze jestem sfrustrowany :)
serio.... :)

Onizuka róla ! :)

2

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

.. coś w tym jest. dla muzykujących jest TMC, MPT, ... no - CMC, NEO.. i cholera wie co jeszcze;- i są to programy gwarantujące komfort pracy. A co w kwestii grafiki ?? no tak. Pixlowanie w interlace - "oczy wypadają", lub soft, dający możliwości - lecz np z interface'm użytkownika którego obsługa = czemuś, co można nazwać nauką programowania niskiego poziomu. Czyli obsługa softu jak pisanie w asm dla nieznanego CPU (np. bodajże GED).

Może dlatego tak ciężko o prace na kompo... (no chyba, że conwert kompo :D).

Kontakt: pin@usdk.pl

3

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

szkoda Tiger ze nie chcesz uzyc PC, bo dla takich utalentowanych gosci jak Ty powstal Graph2Font

http://g2f.atari8.info

no ale jesli to dla Ciebie zbyt prosta sprawa zawsze mozesz wylaczyc monitor ;) i zrobic pic ala Picasso

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

wlasnie!  Uzywaj G2F, to bedziesz wygrywal w gfx-compo...  8)  :)


BTW. paintera do TIP-a nikt nie napisal (mimo oferty alkoholowej ;) ), wiec nie ma na to co liczyc...

5

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

A próbowałeś Tigen CINa? Moim zdaniem niezły prog (choć bardzo przydałaby się jakaś nowsza wersja) z trybem graficznym dającym spore możliwości?
McPaint daje sporo kolorów, choć z ich dobraniem trzeba sporo pokombinować (każdy kolor zależny od każdego: obłęd :F i kto to wymyślił takie coś!).
Bo SHIMCa to bym nie polecał? Chociaż ostatnio ktoś zażądał owegoż ode mnie - ciekawe, czy coś z tego powstanie.

6

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

wlasnie!  Uzywaj G2F, to bedziesz wygrywal w gfx-compo...  8)  :)

Przeciez napisal ze nie chce rysowac na PECE.

7

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

po prostu po cichu liczylem (z TeBe), ze zmieni zdanie... ;)  :P

Jesli wiec ATARI_only to: moze pobawic sie kombinacja XLPAINT 1.5 / XLPAINT 1.9 i potem wrzucic wynik na tryb HIP (da sie, bo tak zrobilem w swoich atarowskich obrazkach: TUNNEL, ASTRONAUT...). Kolorow wiele nie przybedzie (uzywajac wersji XLP 1.5), ale odcieni owszem...  :)

8

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

Ja tak kiedyś zrobiłem, ale migało jak jasna? ***. Ale na kolory w docelowym hipie można w sumie wpływać doborem odpowiedniego cieniowania ditheringiem (w kratkę). Sposób trochę dla maniaków.

Ale podejrzewam, że Tiger jako oldschoolowiec raczej hipa nie będzie chciał robić.
Ja raczej też, jak dłubać na maluchu to wolałbym CINem się pobawić.

9

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

Jurgi luz... ja moge hipa uzywac - ja po prostu chce cala prace zapodac na A8. nawet juz sie kiedys bawilem tym, ale z marnym skutkiem. W sumie McMastah zrobił ciekawy program, ale obsługa mi nie lezy ja bym chcial zeby 
zoom i stery byly jak w INPq - kolorki to ja juz sobie dobiorę odpowiednio bo tam jest więcej ich i juz bym nawet mogl robic w kolorq a nie odcieniach szarosci - z innej strony to w odcieniach szarosci wszystko lepiej wyglada bo kolorki atarka ma jakies dziwne - tzn. w lace'ju robi sie rzeznia - trzeba sporo kombinowac - eh... gdybym miał chociaz z 16 koli niezaleznych:)
hej kodjerzy :) nic sie nie da zrobic ? :)

Onizuka róla ! :)

10

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

Oki - a bez migania to jeszcze zostaje PowerGraph, GED i Fun With Art.

Tylko nie pytajcie, gdzie tego szukać - proponuje XLSearch ze strony dziadzi :)

I Ty zostaniesz big endianem...

11

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

Ale PGR na FTPach nie nalazłem? Wiem, bo ostatnio szukałem.
Ale jest na Vaska płytach CD. Jakby ktoś chciał, mogę podesłać?

12

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

A czy moglibyście zdefiniować co jest niezbędne w programie, żeby się dało używać, m.in. rozpatrując takie rzeczy:
- zoom
- sterowanie klawiatura/joy
- różne wielkości kursora
- narzędzia inne niż pixlowanie (kółka? prostokąty? wypełnianie?)
- i co tam jeszcze

ale nie cudujcie, tylko co jest niezbędne.

Bo moooże by się coś prościutkiego napisało...

: 404. Stopka not found

13

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

Na pewno wygodny zoom. Stawianie pikseli myślę, shiftem, żeby przy sterowaniu kursorami wygodnie ciągnęło sie linie (i joystick, myślę). Zmiana wielkości kursora - jak najbardziej, częściowo zastąpiłaby wypełnianie (choć proste wypełnianie też by było przydatne - coś jak w starym XLPaincie). Linie. Możliwość rysowania z wolnej ręki (dla użytkowników myszy od C64 emulujących joystick). Grunt, żeby stawianie pikseli było płynne - to było chyba głowne narzekanie na McPainta. Gdyby dodać obsługę myszy Amiga/ST to byłby full wypas. Zresztą niech się wypowiedzą ci, co najwięcej pikslują: Tiger i ANj.

Myślę, że podstawowe pytanie brzmi: jaki tryb graficzny. Zwykły INP, tryb McPainta, może coś jak CIN? Ja bym optował za tym ostatnim rozwiązaniem, tzn gr15 + jeden z trybów gtia (możnaby dać możliwość wyboru który: 9, 10 czy 11; dałoby to możliwość zwiększenia ilości kolorów, albo ilości odcieni). Chyba, że ktoś ma pomysł na jeszcze inny ciekawy tryb graficzny?

Sugerowałbym też jakieś proste undo, tzn "zasejwowanie" obrazka na żądanie. Przy wykorzystaniu ramdysku mogłoby to być nawet undo wielopoziomowe, chyba bęz większego wysiłku ze strony kodera?

14

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

No to ja powiem jak ja bym to widział.
Myślałem, o napisaniu trzonu programu, który by się zajmował takimi rzeczami jak obsługa joya/mychy/klawiatury, zoomem, wyświetlaniem info na ekranie itp itd.
A tryb graficzny, byłby na zasadzie modułów. To znaczy, byłby to kawałek kodu o standardowym interfejsie, który by wspierał takie funkcje (mniej więcej):
- stwórz DL o X linii i podłącz go do DLu głównego
- podepnij się pod przerwania DLI
- podaj jaka jest szerokość pixla w danym trybie (żeby widzieć jak wyświetlać kursor)
- postaw pixel na X,Y
- pobierz kolor na X,Y
- podaj jakie kolory udostępniasz, z uwzględnieniem możliwości zmiany tych kolorów przez użytkownika
- jakie są tryby rysowania. np w CINie mogłyby to być 'jasność', 'kolor' i 'jasność+kolor' (z różną wielkością kursora!:)).
- podaj zakres danych które trzeba zapisać/odczytać
- itp itd.

Coś takiego, i wtedy można mając ten główny program napisać tylko moduły dla różnych trybów graficznych: MIC, INP, CIN, HIP, TIP, i jakieś nowe magiczne, które ludzie wymyślą... Ja coś tam bym pewnie miał :)

To taki głupi pomysł, ale jakby jakiś koder był zainteresowany dyskusją/współpracą, to ja chętnie, tym bardziej, że jak pisać użytki na atari to eru raz, że nigdy nie za bardzo wiedział, to jeszcze to co wiedział to wszystko zapomniał :)

: 404. Stopka not found

15

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

No tak skrycie to o czymś takim myślałem. Jak ktoś się podejmie roboty, to nawet zaoferuję się na beta-testera (kiedyś to częściej robiłem? pora sobie przypomnieć).

16

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

jesli chodzi o pcje to ja fajerwerow nie potrzebuję - kursorek jak pixelek :) i set pixelek i zoom jak w INP, jak trzymam shifta to smigam strzaleczkami i rysuje a spacyjką -nakminiam- tak jak w INP

czyli w sumie potrzebny mi dopal do INP tzn. ten shift zeby mozna bylo trzymac go cos rysowac

najwazniejse to ofcoz ilosc kolorow !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
no i ich autonomia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

im wiecej kolorow i niezaleznych kolorow tym lepiej !!!!!!!!

w swoim imieniu moge powiedziec ze z opcji rysowania potrzebuje tylko set pixel.... a obsluga to keye !!!!

pozdrawiam!!!

Onizuka róla ! :)

17

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

idea eru mi sie podoba:> mozna byloby tez pojsc dalej i zrobic furtke dla pluginow typu wypelnianie, copy paste i inne - bylby jaki spomost, a nasz pluginek komunikowalby sie przez niego - pobieral dane o trybie, stawiam pixel itp - nie musi to byc szybkie.

z checia napisze jakis plugin 4 him:>

heh jak powstanie ten program to tiger, ktory siedzi wlasnie  w firmie obok na kompie i pisze chyba tu; ) bedzie wniobowziety :D

ps. tiger klekaj i szczekaj :p

18

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

ssij pałe solo !!! ;)

niniejszym dostajesz bana z NG na czas turlania dropsa

a ten prog to rzeczywiscie by mnie uszczesliwil :) bo ilez mozna na starociach siedziec :) eh...

Onizuka róla ! :)

19

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

coś sie powoli pisze, na razie udało mi się zrobić kawałek trzonu i moduł obsługujący MIC (czyli gołą 15kę).
Moduły obsługujące inne tryby powinny być dosyć łatwe, MIC ma cały ok 250 linii w asmie. Tylko jeszcze nie ustaliłem szczegółów np deklaracji co to są kolory...
Nie ma na razie zooma, to następny krok, ale to już nie dziś :)
I zapomnijcie o zapisie/odczycie na razie ;)
Ale, jakby ktoś chciał testować to co jest i od razu zgłaszać uwagi, to do mnie  (eru małpka mimuw edu pl) :)

PS. Mógłby mi kto podesłać wszelkie możliwe programy, na których warto się wzorować? INP, etc?

[ Dodano: Sro Lis 24, 2004 4:44 pm ]
No dobra.
Baaardzo wczesna wersja, ostrzegam, ale coś jest.
Na razie zrobiłem pluginy do MICa i INPa
Z podstawowych opcji brakuje:
- I/O (wczytywanie/zapisywanie)
- zoom

Co do I/O, to chętnie bym skorzystał z czyjejś pomocy, jest na pewno w pytę kodu, który to robi (listingi katalogów itp itd)

Co do zooma, to mam pytanie dla grafików. Co jest ważniejsze - szybkość reakcji zooma czy jego wielkość. Bo np w MCP jest zoom na pół ekranu ale wolny jak 150. I jak bardzo zzoomowane byście chcieli pixle? Szerokość fontu jest OK?

Aha, było testowane tylko na emulgatorze, więc nie wiem czy działa na atarce (BeWu mi robi atarkę i robi i robi) :)

PS. Wykorzystałem (publikowane wcześniej) prace Dracona i Replaya, mam nadzieję, że nie mają nic naprzeciw :)

: 404. Stopka not found

20

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

Jak bym chcial zooma identycznie jak w INPie
-sterowanie klawiaturką jak w INPie

tylko siłe kolorqw

Onizuka róla ! :)

21

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

I piórko świetlne by się zdało  :D ...  :P

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

22

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

Jakby co, ja przeniosłem dyskusję do tego wątku:
  http://atariarea.histeria.pl/forum/viewtopic.php?t=2434

: 404. Stopka not found

23

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

wiemy wiemy :)

Onizuka róla ! :)

24

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

jakoś mi sie widzi ze z INPkiem nie dam rady wyżej  może jakieś dziwne patenty można dodac zeby zwiekszyc atrakcyjność pixa  nie wiem moze jakis dziwny tryb z wieloma kolorami itd

hehe... skąd pewność że akurat obrazek z wieloma kolorami musi wygrac ??? ;)   Przypomnij sobie moze sytuacje z takich dwoch party:
Mirow 1994 (wygral moj 4-kolorowy przed 8(16 ?)-kolorowym PeWusia,
z kolei na QUAST 1995, wygral 4-kolorowy obrazek Ravena przed moim THE SUN w trybie CIN!  :P   :)     Przemysl to sobie doglebnie, kolory to nie zawsze przewaga...  :lol:

25

Odp: INP 2.0 home edition done by ... ? :)

Kolega wymienil 2 sytuacje z 40 zlotow jakie odbyly sie przez te 10 lat  8)