Hej!
Tu moze sie zdarzyc jeszcze jeden problem. Kod gry moze caly czas przelaczac banki carta aby dostac sie do odpowiednich danych, tak wiec przepiswyanie danych z obszaru $4000-$7FFF w obszar $8000-$BFFF moze byc po prostu klopotliwe i moze uniemozliwic dzialanie gry ;(
Pamietam jak kiedys, Miker sie uparl aby zrobic mu z cart'a gry GATO wersje file ;-) Gra wlasnie caly czas przelaczala banki aby wykorzystac jakies dane. Nie wnikajac w kod gry (bo komu by sie chcialo kod relokowac), rozwiazalem to wlasnie w ten sposob ze wszystklie dane z bankow ktore znajdowaly sie w obszarach $8000-$bfff zostaly umieszczone w dodatkowych bankach i potem procedury przelaczajace banki w carcie zostaly podmienione na procedurke przepisujaca dane z bankow w obszar $a000-$bfff lub $8000-$9fff. Gra dzialala strasznie wolno poniewaz co klatke przelaczala sobie banki ;-) ale poniewaz i tak oryginal rysoawl i tak pare klatek na sekunde to dodanie jeszcze wiekszego spowolnienie nie spowodowalo makabrycznego spowolnienia ;-)
Trzeba by bylo zobaczyc jak czesto commando przelacza owe banki i mozna sie zastanowic czy da sie zrobic file ;-) Jezeli jednak robi to co np. ramke to mozna zapomniec o wersji file ;-)
co do objetosci pliku, to wydaje mi sie ze dane z commado sie bardzo dobrze spakuja ;-) Plik pewnie nie byl by duzy, po spakowaniu jednak gra wymagala by pewnie troche rozszezonej pamieci ;)
Jezeli gra nie przelacza bankow co chwile to mozna by sie pokusic o dekompresje i przemieszczenie danych w odpowiedni obszar w chwili przelaczenia banku przez kod gry ;-)
pozdrawiam
Seban/SLIGHT