Temat: Jak przegrać gry z SIO2SD na kasetę?
Jak w temacie. Dysponuję magnetofonem XC11 posiadającym gniazdo SIO, do którego można wpiąć się z SIO2SD.
Dzięki z góry i pozdro
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
Przezroczysta obudowa dla Atari 800XL Rusza przedsprzedaż wyjątkowej, przezroczystej obudowy do komputera Atari 800XL!
RECOIL 6.4.5 RECOIL to przeglądarka retro plików graficznych, obsługująca ponad 550 formatów, dostępna na różnych systemach operacyjnych, z regularnymi aktualizacjami.
ABBUC Software 2024 - wyniki Ukazały się wyniki tegorocznego ABBUC Software Competition
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jak w temacie. Dysponuję magnetofonem XC11 posiadającym gniazdo SIO, do którego można wpiąć się z SIO2SD.
Dzięki z góry i pozdro
Jakimś DOS-em lub kopierem pod DOS, do tego przed grę dodać wykrzyknik
Dzięki bardzo.
A możesz mi to wyłożyć "jak krowie na rowie"?
Wykrzyknik to najprostszy loader do binarek dla magnetofonu, zajmuje 5 albo 6 (teraz nie pamiętam) rekordów, po wczytaniu na ekranie w prawym dolnym rogu pojawia się wykrzyknik i w tym momencie zaczyna się wczytywanie binarki. Reasumując, nagrywasz na kasecie wykrzyknik a bezpośrednio po nim nie zostawiając żadnej przerwy binarke, binarka to w uproszczeniu dowolny plik dający się wczytać bezpośrednio z pod DOSa. Ja do kopiowania dysk->kaseta i vice versa polecam The Boss I -> http://atarionline.pl/v01/index.php?ct= … The_Boss_I
A nie masz kabla SIO2PC, albo SIO2USB? Chyba wygodniej podmontować do Atari obraz .atr przez Aspeqt'a na PC niż przyciskami na małym wyświetlaczu SIO2SD?
Głowę bym dał, że wykryknik pojawia się w lewym górnym rogu...
A loader "Wykrzyknik" to był raczej najpopularniejszy, bo najprostszy wcale nie był.
http://atariki.krap.pl/index.php/Loader_z_wykrzyknikiem
Ostatnio edytowany przez qbahusak (2014-07-24 12:00:15)
@uicr0Bee - SIO2SD posiada konfigurator, dzięki któremu wyboru plików dokonujemy w wygodny sposób na ekranie monitora
@qbahusak - głowa stracona :) http://youtu.be/EvjeeG2AY1Q?t=1m7s
edit:
Dodam tylko, że sposób nagrywania zaprezentowany na filmie generalnie pokazuje właśnie jak zapisać plik z grą na magnetofonie. Zamiast pliku z obrazkiem wstawiamy plik z grą, no i całość wykonujemy na Atari, a nie na emulatorze.
Ostatnio edytowany przez larek (2014-07-24 13:25:05)
A tutaj jest Boot Cassette Maker 1.0 z Nudmehi Software i to właśnie od niego pochodzi "wykrzyknik". Oryginalnie uruchamiał się tylko pod Atari 400/800, ale udało mi się spatchować go tak, by uruchamiał się na późniejszych modelach. :)
Pobierz Boot Cassette Maker 1.0 (v2).atr, uruchom z SIO2SD, podepnij pod któryś z pierwszych czterech emulowanych napędów ATR-y z grami, które chcesz nagrać, podaj nazwę pliku (sama nazwa bez identyfikatora napędu) i podaj numer stacji (od 1 do 4). Plik się wczyta, po czym przepnij się z SIO2SD na magnetofon, naciśnij REC i PLAY i potwierdź Returnem.
larek - no tak, ale do zmiany .atr'ów konfiguratorem trzeba atarkę wyłączyć i włączyć, tak? Znaczy, jeżeli masz pliki do zgrania z większej ilości .atr'ów niż można na raz podmontować w sio2sd. A z Aspeqtem, raz bootujesz z .atr-a z dosem i/lub kopierem, a później już bez rebootowania atari tylko odmontowujesz/montujesz w Aspeqt'cie kolejne .atr-y i w raz uruchomionym kopierze zgrywasz pliki na kasety.
Jak kto lubi.
Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2014-07-24 19:11:44)
Jeśli mamy kilkanaście ATR-ów, to tak, trzeba wywołać boot komputera (choć też niekoniecznie, ale to bardziej skomplikowane). Jeśli jednak mamy kilka ATR-ów to je montujemy jako D1, D2, D3, itd. Później tylko wybierasz stację dyskietek, z której chcesz kopiować plik. Takie ATR-y można wcześniej przygotować i wrzucić do nich po kilka czy kilkanaście gier. Poza tym nie wyobrażam sobie sesji nagrywania kilkunastu bądź kilkudziesięciu plików na magnetofon za jednym podejściem. No, chyba że masz bardzo dużo czasu i cierpliwości :)
@voy - a sprawdzałeś później działanie samego loadera?
Patche poprawiają sam kopier a w loaderze oprócz jednego skoku -nieużywanego - zmian nie widzę.
W tym artykule na atariki nie napisali, że kod programu jest częściowo zaszyfrowany metodą EOR #$FF; Procedura deszyfrująca wydłuża kod o 44 bajty :( oraz zamienia skok JMP $F2ED na JSR $089D. Pozostałe 4 skoki są w części zaszyfrowanej. Natrafiłem jeszcze na drugą wersję ! tą która jest na atarionline (oraz w kopierze w moim kartridżu).
W załączniku porównanie tych "!!"
PS. Na pomysł przeanalizowania ! wpadłem analizując kod kartridża - natrafiłem na pewne krzaki które okazały się kodem tego loadera.
Analiza i kod po hiszpańsku jest na stronach:
http://franco.arealinux.cl/2014/03/carg … odificado/
https://www.dropbox.com/sh/t0wrzfkub4ne … pd9vwtdsHa
Edit:
Po analizie kodu zauważyłem że "!" xle rozpoznaje nagłówek pliku tzn jeśli tylko jeden z bajtów jest FF to uznaje ze oba są FFFF. czyli jeśli program ładuje się od adresu xxFF to powinien być crash. Nie mam żywego sprzętu więc nie sprawdzę czy tak na pewno jest.
L07FD ldx #$10
lda L0930
sta IOCB0+ICBAL,X
pha
lda L0931
sta IOCB0+ICBAH,X
tay
pla
iny
bne L0830 ;nie sprawdzi drugiego FF
tay
iny
bne L0830 ;jak drugi jest FF
Ostatnio edytowany przez Hans 2004 (2018-12-04 03:02:07)
Odpowiedź na pytanie z tytułu wątku tutaj:
http://www.atari.org.pl/artykul/kopiowa … netofon/45
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.080 sekund, wykonano 13 zapytań ]