1

Temat: Rapidus PMG multiplekser

czy posiadacze Rapidus-a mogą potwierdzić bądź zaprzeczyć działaniu załączonego programu,
20 duchów w linii

adres ładowania od $1000, spod DOSa nie uda się

Post's attachments

pmg_rapidus.png 7.28 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

rasPMG1.zip 1.37 kb, liczba pobrań: 9 (od 2017-07-23) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

Odp: Rapidus PMG multiplekser

Działa. Wygląda dokładnie tak jak na załączonym obrazku. Co ciekawe, wcale nie potrzeba do tego 20mhz, Rapidus w trybie "Pasiowego" adaptera taktowanego std zegarem wyświetla to poprawnie.

Ostatnio edytowany przez Pin (2017-07-23 21:44:18)

Kontakt: pin@usdk.pl

3

Odp: Rapidus PMG multiplekser

faktycznie, Sweet16, Warp XE, Warp II i efekt ten sam

ciekawe jak to wygląda na Antoni? Antoni innej niż XXL-a ;)

Ostatnio edytowany przez tebe (2017-07-23 22:40:54)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Odp: Rapidus PMG multiplekser

Jeśli robisz to "golasem" '816 to powinno zadziałać. Widzisz, XXL amputował temu rozszerzeniu ręce i nogi i sam korpus chyba nie da rady :D

Ostatnio edytowany przez Pin (2017-07-23 22:44:29)

Kontakt: pin@usdk.pl

5

Odp: Rapidus PMG multiplekser

Pin napisał/a:

Widzisz, XXL amputował temu rozszerzeniu ręce i nogi

raczej amputowal mu kutxxx z czola i teraz wyglada i dziala jak trzeba :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Odp: Rapidus PMG multiplekser

XXL wyświetlają się u Ciebie wszystkie duchy sprzętowe GTIA w linii (20 sztuk, 21 poza ramką)

nie, nie wyświetlają, bo nie masz 65816, ani pamięci liniowej, jesteś poza ligą ;)

Ostatnio edytowany przez tebe (2017-07-24 09:07:44)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Odp: Rapidus PMG multiplekser

nie wiem bo pozostalem na etapie Atari 8 bit.

16 bit jest poza moim zasiegiem... zmylil mnie dzial forum "8-bit", nastepnym razem zakladaj tematy we wlasciwych dzialach ;)

ciekawe czy eklerka wyswietla :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: Rapidus PMG multiplekser

U mnie chodzi na wszystkich profilach z 65816, ale Warp II trzeba przełączyć na standardowy OS, bo wykrzacza się na DracOS.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

9

Odp: Rapidus PMG multiplekser

A to czemu?

EDIT: sprawdziłem na szybko na emulcu, chodzi niezależnie od OS-u - i nie może być inaczej, bo program tebe z OS-u nie korzysta.

Co do Antonii, sprawdzę w domu, ale prawdopodobnie się wysypie, bo CPU w Antonii jest za wolne. Na emulatorze program chodzi od 14 MHz wzwyż.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2017-07-24 14:05:44)

KMK
? HEX$(6670358)

10

Odp: Rapidus PMG multiplekser

TeBe - kod jest wykonywany w liniowej '816? bo jeśli tak, to Antonia faktycznie nie wyrobi. Myślałem, że to <64k

Kontakt: pin@usdk.pl

11

Odp: Rapidus PMG multiplekser

W Antonii cała pamięć chodzi z taką samą prędkością, więc jeśli nie wyrabia w liniowej, nie wyrobi też i w pierwszych 64k.

KMK
? HEX$(6670358)

12

Odp: Rapidus PMG multiplekser

Czyli po prostu kod siedzi w liniowej i zwolnienie pierwszych 64k do slow ram nie ma tu znaczenia.

TeBe - a może ten tester sprzętu przez banki fast Rapidusa wykrywa MapRam? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

13

Odp: Rapidus PMG multiplekser

Pin napisał/a:

Czyli po prostu kod siedzi w liniowej i zwolnienie pierwszych 64k do slow ram nie ma tu znaczenia.

Ma to tyle znaczenia, że w liniowej jest ewentualnie więcej miejsca na hektary kodu. Na Rapidusie dodatkowo kod wykonywany w Faście nie jest turbowany przez Antica.

KMK
? HEX$(6670358)

14

Odp: Rapidus PMG multiplekser

tak, program (nie używa OS-a) korzysta z pamięci liniowej FAST RAM (pierwszy 1MB), bo mam pewność że tam działa wszystko z jednakową prędkością, poza tym liniowa jest cool :)

ten programik to dowód na to że Rapidus potrafi zwiększyć możliwości graficzne XE/XL :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

15

Odp: Rapidus PMG multiplekser

to zaimplementuj to do G2F ... :)

Kontakt: pin@usdk.pl

16

Odp: Rapidus PMG multiplekser

ciekawostka, niezależnie od użytego rozkazu ładowania akumulatora

lda #BYTE
lda WORD (16 bit)
lda LONG (24 bit)

zmiany zachodzą stabilnie w tych samych miejscach obrazu, innymi słowy decydujący jest zapis do rejestru sprzętowego który powoduje synchronizację z plamką obrazu (cyklem koloru)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

17

Odp: Rapidus PMG multiplekser

Zapis do rejestru I/O ($D000-$D7FF), albo odczyt, powoduje synchronizację z zegarem płyty głównej (1,77 MHz).

KMK
? HEX$(6670358)