1

Temat: Pad - Sega 16-bit

W jakichś zaszłych czasach kupiłem sobie 6 przyciskowego pada do Segi Mega Drive i, że nie działał w ogóle więc wylądował w piwnicy.
Teraz się mi o nim przypomniało więc go wygrzebałem i zacząłem szukać po sieci na jego temat.
Wychodzi na to, że był sprzedawany z opisem "for Genesis" ( wiadomo, w US'ach ):

http://segaretro.org/File:RhinoPad_US_Box_Front.jpg

i "for Mega Drive" ( na naszym kontynencie ):

http://segaretro.org/File:RhinoPad_EU_Box_Front.jpg

Pudełko kiedyś wyrzuciłem, ale jak dobrze pamiętam, to ten mój był właśnie niby z etykietką "for Genesis".
No i pytanie brzmi, czy ktoś wie czy Genesis i Mega Drive są pod względem padów kompatybilne? Dotychczas mi się wydawało, że są pod każdym względem kompatybilne, a na pewno na Mega Drive ( I i II ) bez problemu uruchamiałem gry z naklejką Genesis, które były kupione na tamtejszym kontynencie. Ale czy z padami jest tak samo?
Jestem raczej pewien, że tak i, że problemem jest ten pad, ale pad był nówka :/

Ostatnio edytowany przez jury (2013-12-31 18:04:50)

2

Odp: Pad - Sega 16-bit

Jedna z moich MD jest przerobiona, na potrzeby grania w gry z Genesis na naklejce + japońskie (cartridge się różni). Kupiłam sobie UMK3 na Genesis i, niestety, bez pada 6 przyciskowego mogę co najwyżej siać niskie kopy i niskie pięści. UMK3 na MD nie potrzebował tego 6 przyciskowego pada.

6 przyciskowy nie jest kompatybilny ze wszystkimi grami, bo to pad późny (93 rok). Do jakiej gry go podłączyłeś? I czy jesteś na 100% pewien, że żaden z przycisków nie działał? Bo jeżeli okaże się, że 3 "podstawowe" działają, to jesteśmy w domu :)

Ostatnio edytowany przez innuendo (2014-01-01 20:45:07)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

3

Odp: Pad - Sega 16-bit

Kurcze, co do gier to byłem pewien, że działały zamiennie, choć co prawda minęło już ponad 20 lat jak takie testy robiłem, więc mogę słabo pamiętać wyniki :)

A co do tego pada, to on jakby w ogóle nie działał. Bo wciskając przycisk Start nic się nie dzieje, więc nawet nie mogę uruchomić gry, nie mówiąc o sprawdzeniu czy 3 czy 6 przycisków działa. A testowałem na MK2, Flinstones i X-Men ostatnio i na wszystkich tak samo :(

Ale w ogóle coś mi zaczyna śmierdzieć, bo niedawno kupiłem już standardowy Sego'wski pad 6-przyciskowy na Allegro i jak go podłączyłem to też w ogóle nie działał. Ale rozkręciłem go aby kuknąć czy coś może na pierwszy rzut oka jest nie tak, ale wszystko wyglądało  OK, więc po delikatnym przeczyszczeniu wnętrza skręciłem spowrotem i w MK2 mogłem już używać 3 ( z 4 ) kierunków a 3 "podstawowe" przyciski działały.

Ale po jakimś czasie jak go spróbowałem ponownie, to znów zero kontaktu na jakikolwiek przycisk, więc ponownie rozebrałem go coby kuknąć czy czegoś tam nie przegapiłem, ale tym razem w ogóle już nie odżył :(
Myślałem, że może coś z tym egzemplarzem Mega Drive'a II nie tak, ale podpiąłem drugie MD II i to samo. Chciałbym jeszcze sprawdzić na MD I, ale gdzieś posiałem kabel do telewizorka. Matko, co za lipa, chciałem sobie pograć w MK 2 na 6 przyciskach.

Edit:
A swoją drogą, to właśnie włączyłem Vectorman'a ( z naklejką Genesis ) na Mega Drive 2 i rusza bez problemu. Więc małe pytanko, co ta przeróbka co sobie zrobiłaś daje? Czy to jest np tak, że część gier Genesis'wych nie działa a część działa na MD II?

Ostatnio edytowany przez jury (2014-01-01 22:09:03)

4

Odp: Pad - Sega 16-bit

jury, to nie ja, tylko wujek :) Sprzedawał carty do Segi i musiał mieć konsolę testującą. Daje mi to, że działają mi carty do MD, Genesis oraz te "wyższe" japońskie. Bez regionalizacji i innych problemów. Pamiętam, że na normalnej konsoli był problem z wysokimi japońskimi cartami. Moje normalne MD mają problem z cartami do Genesis.
Aż normalnie wezmę od Ciebie ten pad na którymś ze sztabów i przetestuję :)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już