Temat: Klawisz Return

Hej!
Mam pewne doświadczenie w języku BASIC i chciałem spróbować z ATARI BASIC. niestety okazało się,że nie mogę napisać czegoś takiego:
   PRINT "ILE MASZ LAT"
   INPUT WIEK
   PRINT WIEK
Tylko muszę pisać tak:
   PRINT "ILE MASZ LAT"
klik "return"
   INPUT WIEK
klik "return"
   PRINT WIEK
klik "return"

Czy ktoś wie, jak można napisać cały kod "z rzędu"?

Atari 130XE-Magnetofon CA12
Terraria-Moim zdaniem jedna z najlepszych gier

2

Odp: Klawisz Return

http://atariarchives.org/basic/index.php
http://atariarchives.org/c1ba/index.php

Oraz reszta książek z tej strony.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Odp: Klawisz Return

Garbus099 napisał/a:

   PRINT "ILE MASZ LAT"
   INPUT WIEK
   PRINT WIEK

A na komputerze PC w takim np. Notatniku, to jak byś to napisał?

A pisząc tego posta tutaj, to co zrobiłeś, żeby po napisaniu PRINT "ILE MASZ LAT" przejść do kolejnej linii?

Ostatnio edytowany przez larek (2013-08-28 19:15:39)

4

Odp: Klawisz Return

chodzi o zwykły język basic, a to był przykład  -_-

Atari 130XE-Magnetofon CA12
Terraria-Moim zdaniem jedna z najlepszych gier

5

Odp: Klawisz Return

To co napisałeś to instrukcje w trybie bezpośrednim. Po zatwierdzeniu napisanej linii przez RETURN jest ona od razu wykonywana.
Dlatego w AtariBasicu linie się numeruje
10 instrukcja1
20 instrukcja2
itd....
Po napisaniu całości uruchamia się to wydając polecenie RUN lub GOTO 10 i odpali linia po linii

6

Odp: Klawisz Return

aha czyli coś podobnego do:
1
INPUT A
if (A =3)THEN
GOTO 1
ELSE
...

Tak?

Atari 130XE-Magnetofon CA12
Terraria-Moim zdaniem jedna z najlepszych gier

7

Odp: Klawisz Return

tak:

10 DIM A$(255)
20 PRINT "PODAJ IMIE: ";
30 INPUT A$
40 PRINT "TWOJE IMIE TO :";A$
RUN
"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

8

Odp: Klawisz Return

a czemu "10,20,30" a nie "1,2,3"?

Atari 130XE-Magnetofon CA12
Terraria-Moim zdaniem jedna z najlepszych gier

9

Odp: Klawisz Return

Może być 1,2,3 ... ale tak się przyjęło.
Po drugie jak w przyszłości będziesz chciał coś poprawić to masz miejsce na dodatkową linię ;)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

10

Odp: Klawisz Return

Ogolnie jest latwiej cos poprawiac a w sumie dopisywac do listingu jesli numeruje sie co 10 czyli 10,20,30 itd. Np chcesz cos poprawic i w wyniku tego musisz dodac 2 linie kodu ktory ma sie miescic pomiedzy liniami 20 i 30. W tym wypadku piszesz 21,22 i jest OK. Nie trzeba przenumerowywac reszty kodu. Jak bys mial 1,2,3 itd, to juz nie bylo by tak prosto.

Taka sama zasade wykorzystuje sie czesto przy np konfigurowaniu firewall'i, gdzie ulatwia to dodanie reguly w access list

Ostatnio edytowany przez Monsoft (2013-08-28 21:30:36)

11

Odp: Klawisz Return

Garbus, masz: http://atarionline.pl/biblioteka/materi … 0(v1).djvu potrzeba do tego DJVU Viewer http://www.dobreprogramy.pl/WinDjView,P … 13244.html

Ja od tej książki zaczynałem i wyszedłem na ludzi. Może Tobie też się uda.

___
Press play on tape...

12

Odp: Klawisz Return

okej, przeczytam sobie ;)

Atari 130XE-Magnetofon CA12
Terraria-Moim zdaniem jedna z najlepszych gier

13

Odp: Klawisz Return

jak już poirytujesz się nadmiernie Atari-Basicem, to proponuję przesiadkę na pół strukturalny Turbo-Basic XL.

.. wówczas konstrukcje w guście: if, else, endif będą działać (jeden z lepszych i szybkich interpreterów Basic) ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

14

Odp: Klawisz Return

A ja kiedyś lubiłem bardzo basic.

5 GRAPHICS 0
10 DIM A$(255)
20 ? "JAK MASZ NA IMIE ?":INPUT A$
30 ? "ILE MASZ LAT ?":INPUT B
40 ? "MASZ NA IMIE: ";A$
50 ? "MASZ LAT: ";B
60 IF B>60 THEN ?"JESTES STARY JAK WEGIEL"
RUN

Ostatnio edytowany przez secon (2013-08-30 10:32:17)