(uwaga! post nieco chaotyczny, pisałem na raty - w trakcie odpisywania pojawiły się nowe odpowiedzi)
O to to ! 9 bitowa i 12bitowa
Przy palecie 512 - suwaczki składowej rgb 8 pozycji, przy 4096 do F, a przy pełnej FF (amiga AGA 256 z 16M)
Natomiast z tego co widzę to moje obawy były bezpodstawne - naczytałem się gdzieś, że paleta ste dla zgodności wstecz zawiera kolory te które wynikają z palety ST (czyli te 512) i, że są przez to są inaczej poukładane. Z wywodu wynikało, że kolory są inne jakoby niż np. na amidze - ale jeśli ustawiam te wartości numerycznie to pewnie problem dotyczy czegoś innego / albo ktoś namieszał / albo ja nic nie rozumiem...
Piesiu, dzięki za rady :)
Atari Graphics Viewer - to też muszę sprawdzić.
No właśnie chodzi o te brakujące odcienie - dlatego wolałem dla pewności ustalić paletę na atarowskim programie. Redukcja przy już narysowanej pracy to masakra, nawet o jeden poziom. Problem tylko, że przy rysowaniu paletę zmieniam.
Z tym, że w sumie alarm już chyba nieaktualny - bo to co wykładasz zgadza całkowicie z tym co pisałem wyżej.
dodam dla porządku
amiga AGA 256/16milionów
Z tego co zauważyłem to np. exocet rysuje na atari w deluxie. Więc jednak nie tylko Crackart.
Na pc najlepszy jest jednak promotion (obecnie chyba 6.5) który jest rozwinięciem idei briliance i deluxa (zresztą grafx też). Nie słyszałem żeby ostatnio ktoś używał innych programów niż te dwa (poza hardcorowcami w MSpaincie ;). Ale na czym kto rysuje to już kwestia potrzeb i przyzwyczajeń. Ja i tak najbardziej lubię brilliance ;)
Yerzmyey - dzięki - to też się może przydać :)