Temat: Jaguar 8-core 64-bit x86
http://www.joystiq.com/2013/02/20/sony- … are-specs/ ;)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Czwarta edycja ATASCII Compo! Dziś, 1 października 2024, oficjalnie rozpoczął się okres nadsyłania prac!
Silly Venture 2024 SE - stuff Dostępny jest już stuff z zeszłomiesięcznego party Silly Venture 2024
FujiCup FujiCup ma na celu wspieranie sceny gier retro, dając uczestnikom szansę na pokazanie swojego talentu
Echa Silly Venture 2024 SE Są już dostępne wyniki Silly Venture 2024 SE
Uaktualnienie firmware do The400 Poprawki do "fizycznego" emulatora ośmiobitowych komputerów i konsol Atari.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
http://www.joystiq.com/2013/02/20/sony- … are-specs/ ;)
Specyfikacja nowej konsoli Sony wygląda jak ... zwykły PC.
I gry zaprezentowane na meetingu nie zrobiły na mnie jakoś specjalnie wielkiego wrażenia.
Ot co - na PeCetach taka grafika to po prostu norma. Cieszy fakt , że w związku z nową architekturą konsoli,
gry przeznaczone na rynek PC nie będą musiały być już na siłę okrajane - żeby łatwo je potem przeportować właśnie na konsole.
Nie znaczy to że nie czekam na PS4:)
a w szczegółnosci na nowe odsłony Tekkena, Soul Calibura , GOW, Wipeouta itp..
w przypadku ps3 twierdzono że cell jest ośmiordzeniowy,a okazało się żę jedno rdzeniowy,a pozostałe
to akcelerator fizyki,bo jego grafa tego nie miała,a w xboxie360 były trzy rdzenie oraz grafa ze zintegrowanym akceleratorem
początkowo twierdzono żę xbox jest słabszy ,a było na odwrót
ps4 jest kilka razy wydajniejszy od ps3 więc jak na odstęp 6lat pomiędzy konsolami to kicha
PORÓWNANIE WYDAJNOSCI
PS4 = 6 X PS3
PS3= 120X PS2
PS2= 200X PSX
WIĘC NIE ZACHOWANO SKOKU TECHNOLOGICZNEGO
ZACZYNAJĄ ROBIĆ TO CO APLLE Z I IPHONEM NIEDŁUGO BĘDZIE PS5 PS6 7 8 9...... BEZ REZULTATÓW NA EKRANIE
Ostatnio edytowany przez garynerwus (2013-02-22 16:41:20)
x-pudło kuca do miecza ;)
No, tak jak miło kucać poprzednie do ps3, wszystko się okazało kłamstwem :P
Na szczęście to wszystko to tylko klony Atari VCS.
To nie taki zwykły PC. Pamięć wspólna dla CPU i GPU - Toż to jak w Atari! :-)
Niezupełnie. w Ps4 będziesz miał GDDR5, a cała pamięc będzie jednocześnie dostępna dla CPU i GPU (bez 'odgórnej' stałej alokacji tylko dla GPU).
Ot co - na PeCetach taka grafika to po prostu norma.
Uhm. Tylko, że im dalej w las, to będziesz miał ładniejsze gry, na - uwaga - tym samym pudełku. Szkoda, że na PC to nie norma.
gry przeznaczone na rynek PC nie będą musiały być już na siłę okrajane
Tylko, że takich gier, jak na konsole (mówię o tytułach na wyłączność) mieć na PC nie będziesz.
ps4 jest kilka razy wydajniejszy od ps3
Skąd takie wyliczenia, Masz devkit?
ZACZYNAJĄ ROBIĆ TO CO APLLE Z I IPHONEM NIEDŁUGO BĘDZIE PS5 PS6 7 8 9...... BEZ REZULTATÓW NA EKRANIE
Chyba jednak nie do końca - spójrz na czas wydawania kolejnych konsol. Gdyby Sony wydawało sprzęt w takim tempie jak Apple to byśmy mieli chyba PS14.
Rezultat na ekranie to nie wszystko - grywalność się jeszcze liczy.
Co do gier na PC - często one kuleją przez konsole ze względu na późniejsze portowanie na PC. Spójrzcie na takie Crysisy itp, wyglądają ładnie, ale są robione z myślą o PC a nie typowe podejście konsola > port pc.
gry przeznaczone na rynek PC nie będą musiały być już na siłę okrajane
Też nie do końca, tak jak @dely twierdzi, nie wszystko wyjdzie na PC. Co do okrajania na siłę i tak będą krojone przy przenoszeniu. Konsola taka starzeje się i w PC można mieć zdecydowanie mocniejsze części w krótszym czasie niż kolejny model konsoli zostanie wydany.
trocher dziwna sprawa
bo ps3 ma gpu o wydajnosci 1,8 tflops czyli tyle co karta gtx660
a ps4 ma mieć 4,2 tflops przy dobrych prognozach więc postęp żaden ,za rok karta pc za 300zeta go przycmi
mysle że nowe xpudlo przebije ten szajs
Ostatnio edytowany przez garynerwus (2013-02-23 11:20:52)
Też nie do końca, tak jak @dely twierdzi, nie wszystko wyjdzie na PC
Tak tylko widzisz, do tej pory PS nie miało nic wspólnego z x86, było oparte na technologii PPC. Wygląda na to, że następna wersja zintelowacieje, co może oznaczać wiele różnych rzeczy np. kompatybilność z PC.
bo ps3 ma gpu o wydajnosci 1,8 tflops czyli tyle co karta gtx660
Tak? :) a skąd to wiesz? :)
garynerwus napisał/a:bo ps3 ma gpu o wydajnosci 1,8 tflops czyli tyle co karta gtx660
Tak? :) a skąd to wiesz? :)
Wujek google ci powie
Aha, no tak. Ale ja miałem lepszych informatorów :)
kompatybilność z PC
co przez to rozumiesz? kompatybilnosc z windowsami? z directx?
sila playstation to nie sprzet, to tytuly. w pece zawsze sie cos moze zjebac, moze sie zawirusowac, moze sie przytkac przez mallware, jest wielozadaniowy - w sensie nadaje sie do szerszej gamy zastosowan, co jest w pewnych sytuacjach plusem dodatnim, w innych ujemnym.
konsole sa wyspecyfikowane w dosc waskim zakresie i spelniaja swoje zadanie dobrze, majac cholernie uproszczony interface.
na tym polega ich glowna przewaga nad pece. na specjalizacji.
PC to hardware. Zjebać, zawirusować to się może system. Nie sądzę aby na PS postawili Windowsa. Mac to też PC - można sobie zainstalować na nim Linuxa, Windowsa - ale OsX jakoś się nie jebie i nie wirusuje. Chodzi mi o to, że hardware PS miał dotąd odmienną architekturę (tak jak niegdyś Mac na PPC), a w tym momencie architektura stała się zbliżona. Co oznacza, że portowanie gier pomiędzy obiema platformami bez dokonywania zmian może okazać się trywialne.
Zgadzam sie z przedmówcą czyli jellonkiem ale :) .... narzedzia do pisania wirusów/trojanów/innego badziewia pod x86 są powszechnie dostępne a o PPC to niewiele osób wie, że istniało a jak to programować, to już prawie nikt. I to była gwarancja stabilności "ekosystemu" konsol tego typu. A popularnośc wynikała raczej z wydajności sprzętu do ceny. Tak jak obecnie wydajność środowiska ARM do ceny/prądożerności bije na głowę x86 tak i PPC miało swój czas. Niestety MIAŁO bo to świetna realizacja RISC była.
A ja jeszcze raz powiem że wirusy/trojany/inne badziewie pisze się pod system. PC z Linuxem czy Mac to też x86 a plagi owych nie doświadczają :)
Na PS3 ciężko napisać program który się uruchomi bez "błogosławieństawa" Sony, więc pewnie z wirusami też prosto nie jest. PS4 jeśli chodzi o zabezpieczenia pójdzie jeszcze dalej. Szyfrowany RAM, dane dla CPU i co tam jeszcze tylko się da. To, że architektura będzie x86 nie znaczy, że w konsoli będą montowane sklepowe AMDki.
@sqward: Czyżbyś wiedział coś więcej na temat nowych konsolek...? :-)
trocher dziwna sprawa
bo ps3 ma gpu o wydajnosci 1,8 tflops czyli tyle co karta gtx660
a ps4 ma mieć 4,2 tflops przy dobrych prognozach więc postęp żaden ,za rok karta pc za 300zeta go przycmi
mysle że nowe xpudlo przebije ten szajs
myslę że prognoza "zdupy" ale czas pokaże, bo liczy sie nie to co jest pod maską a pomysł na INNOWACYJNE gry. Rynek tak jest przepełniony grami, że superwypasiony produkt jakich tysiące nie warty jest nawet splunięcia przy czymś co jest świeże i ma super pomysł.
Temat podobny do obśmiewanego przeze mnie pisania demek na dzisiejsze PC. Część z nich wygląda jak wyplute z demomakerów (co poniekąd i w duzym uproszczeniu jest prawdą jak wywnioskowałem po przyjrzeniu sie dzisiejszym narzędziom do pisania na grzybolu) :D
narzedzia do pisania wirusów/trojanów/innego badziewia pod x86 są powszechnie dostępne a o PPC to niewiele osób wie, że istniało a jak to programować, to już prawie nikt.
Akurat architektura nie jest tutaj problemem (jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić). Problemem jest system. Po co pisać trojany/wirusy/szkodliwy stuff na coś co jest mało popularne? Jeżeli interesuje Ciebie określony cel - czyli np jakaś konkretna ilość zainfekowanych maszyn to chyba w PC najlepiej celować.
Fakt architektura trochę utrudnia życie, ale jak jest jakaś luka w systemie i występuje ona w kilku wersjach to w zależności od kompilatora podejrzewam że ją wykorzystasz. Przykład to Windows Server dla x86 i Itanium - to są dwie różne platformy a niektóre "dziury" występują/występowały identyczne dla obu platform.
Tak tylko widzisz, do tej pory PS nie miało nic wspólnego z x86, było oparte na technologii PPC. Wygląda na to, że następna wersja zintelowacieje, co może oznaczać wiele różnych rzeczy np. kompatybilność z PC.
To że zintelowacieje to wg mnie nie ma znaczenia - jak sprzęt pójdzie do przodu i konsola będzie już mocno do tyłu z technologią w stosunku do PC to przecież nie będą się spinali aby wyglądała kilkadziesiąt razy lepiej niż konsoli bo to czas, a czas to pieniądz.
Zresztą jak już po drodze ktoś napisał - to nie będzie raczej stało na Windowsie, architektura to jedno, system to drugie. Gdyby to było takie proste to każdą grę by portowali na Linuxa tak by działała natywnie a tego nie robią. Windows i Linux postawisz na tej samej maszynie ale aby coś odpalić z Linuxa na Windowsie czy na odwrót to bez zmian się nie obejdzie, tym bardziej jak np używamy DirectX itp.
A ja jeszcze raz powiem że wirusy/trojany/inne badziewie pisze się pod system. PC z Linuxem czy Mac to też x86 a plagi owych nie doświadczają :)
Co nie oznacza, że ich nie ma.
https://help.ubuntu.com/community/Linuxvirus#Viruses
http://community.f-secure.com/t5/Mac-Pr … d/td-p/631
Windows i Linux postawisz na tej samej maszynie ale aby coś odpalić z Linuxa na Windowsie czy na odwrót to bez zmian się nie obejdzie, tym bardziej jak np używamy DirectX itp.
Ale gdyby pisano część graficzną przy pomocy OpenGL, to "portowanie" byłoby znacznie prostsze.
Tak czy inaczej PS4 nie jest już innowacją typu "opad szczeny".
Po co pisać trojany/wirusy/szkodliwy stuff na coś co jest mało popularne?
Po co pisać wirusy, jeśli i tak ich zasięg wyniesie 0 (zero).
Tak czy inaczej PS4 nie jest już innowacją typu "opad szczeny".
Konsole sprzętowo nigdy nie wywoływały opadu szczeny i nie miały nigdy takich aspiracji. Opad szczeny wywołują ekskluzywne gry, ich jakość, płynność powtarzalna na każdym egzemplarzu. Coś, czego PC nie miało i nie będzie miało nigdy.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.096 sekund, wykonano 13 zapytań ]