sporo zmian... najwazniejsze:
xBIOS_LOAD_DIR – pozwala czytać katalog. Funkcja zwraca w Y starszy bajt adresu bufora w którym jest nazwa pliku, X – indeks do nazwy, w A znacznik PLIK = 0 lub KATALOG inna wartość. Jeśli chcemy czytać kolejny wpis w katalogu należy wyzerować rejestr Y, Y różne od zera pozwoli czytać katalog od początku.
czyli teraz w A dostajemy informacje czy mamy do czynienia z plikiem czy katalogiem
xBIOS_SET_PARAMS – umożliwia relokację wektorów RUNAD ($2E0) i INITAD ($2E2) dla plików binarnych oraz relokację bufora dla operacji I/O. Dzięki tej funkcji możemy uwolnić stronę $02xx i nadal używać plików binarnych z segmentami RUN i INIT. W akumulatorze przekazujemy parametr: bit0 = 1 oznacza zmianę wektora RUNAD, bit1 = 1 oznacza zmianę wektora INITAD, bit2 = 1 oznacza zmianę lokacji bufora operacji I/O – w rejestrze X przekazujemy starszy bajt adresu bufora. Zmiana adresu buffora jest bezpieczna, adres bufora może być zmieniany nawet podczas operacji I/O, dane nie zostaną utracone.
latwo i przyjemnie relokujemy bufor I/O, mozna go umiescic... gdzie kolwiek na stronie zero lub pod romem rowniez
xBIOS_SET_CURRENT_DEVICE – funkcja umożliwia dodanie do xBIOS urządzenia I/O.
komus nie pasuje urzadzenie domyslne? prosze uzyc swojego :-)
xBIOS_CHANGE_DIRECTORY – funkcja umożliwia zmianę obecnego katalogu. Katalog bazowy nie musi być katalogiem głównym.
menu xbiosa moze ustawic katalog bazowy - nie musi to byc katalog glowny, po uruchomieniu gry programista ma dostep tylko do tego katalogu plus wszystkie podrzedne, do nadrzednego swojego katalogu glownego nie.
zmiana nazwy xBIOS_CLOSE_FILE na xBIOS_FLUSH_BUFFER w.g sugestii