126

Odp: Fortification 2k13

xxl napisał/a:
Vasco/Tristesse napisał/a:

Ale z samymi legalami będzie działał na standardowym, nie?

z niepublikowanymi tez bedzie dzialal na standardowym, prawda?

Tak, ale nie na temat.

Sprostowałem jedynie Twoje "czyi niekoniecznie musi dzialac na atari wazne zeby dzialala na zmodyfikowanym atari".

127

Odp: Fortification 2k13

> - Jeśli gra wykorzystuje rozszerzony ram to musi istnieć możliwość wyboru banków używanej pamięci (wbudowana "wybieraczka", lub zewnętrzny program, lub / i zewnętrzny plik do ręcznej edycji)

> - Praca może korzystać z legalnych / nielegalnych instrukcji 6502c, może wymagać, lub opcjonalnie używać 65c816 (tryby 8, lub 16 bit pod DracOS, bez liniowego ramu '816 powyżej $0FFFF, zegar standardowy). Program może korzystać z maksymalnie 62 banków pamięci z rozszerzenia 1MB (portb). Jeśli praca wykorzystuje procedyry XL OS, to odwołania muszą zostać zrealizowane legalnie poprzez tablicę skoków.

> - Praca może korzystać z VBXE. Wymagana jest możliwość wyboru strony pamięci na której karta jest zainstalowana, wymagana jest detekcja rdzenia i zgłoszenie przez program informacji o ewentualnej niezgodności z wymaganiami. Jeżeli w czasie prezentacji ma zostać użyty rdzeń inny niż 1.22a, lub GTIA v1.05a to należy go dołączyć do paczki z pracą.


jakie uzasadnienie maja te zapisy?


Vasco/Tristesse napisał/a:

Carty odpadają?

nie, jesli dobrze rozumiem regulamin, trzeba dostarczyc plik .car i instrukcje z jakiego urzadzenia to zaladowac, orgnizator nie musi miec wszystkich mozliwych wiec w tym wypadku autor powinien dostarczyc takze urzadzenie np. flash carta na ktorego bedzie mozna nagrac obraz .car i odpalic gre. chyba ze zle rozumiem?
co wazne, plik .car jest wymagany a nie cart z nagrana gra - poniewaz po party stuff ma byc udostepniony.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

128

Odp: Fortification 2k13

Vasco/Tristesse napisał/a:

Sprostowałem jedynie Twoje "czyi niekoniecznie musi dzialac na atari wazne zeby dzialala na zmodyfikowanym atari".

powinienem byl napisac:
praca ktora dziala na zmodyfikowanym atari zostanie przyjeta natomiast praca ktora dziala na standardowym atari niekoniecznie.

---

> Organizatorowi przysługuje prawo selekcji dopuszczanych do konkursu prac.

powod?



> W przypadku wykorzystania RastaConvertera, lub oprogramowania działającego na podobnej zasadzie - wystarczy plik wykonywalny i spakowane zwykłym ZIP'em źródło.

zrodlo? program?



> W pracach można wykorzystać dowolny program do edycji dźwięku dla 8-bit Atari.

nie mozna korzystac z programow takich jak MilkyTracker?



> Wszystkie prace zostaną zaprezentowane z wykorzystaniem układu(/ów) POKEY

nie mozna prezntowac prac grajacych na GTIA?

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-12-19 14:52:09)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

129

Odp: Fortification 2k13

przypominam, że regulamin jest w dopracowaniu. z dniem 1 stycznia staje się w pełni wartościowy

[opuściłem to miejsce bezpowrotnie][dziękuję za skasowanie mojego konta]

130

Odp: Fortification 2k13

xxl napisał/a:

jakie uzasadnienie maja te zapisy?

Nie podlega dyskusji.

xxl napisał/a:

nie, jesli dobrze rozumiem regulamin, trzeba dostarczyc plik .car i instrukcje z jakiego urzadzenia to zaladowac,

Odpadają. Nie ma możliwości odpalić tego na real Atari bezpośrednio po kompotach u dowolnego użytkownika. Carty idą do kategorii WILD a ta może być dodana w chwili w której zostaną zgłoszone prace. Jest duża dowolność tego, co można a Ty chcesz więcej i ponad to, co ma sens. Nie widzę powodu do dyskusji w temacie, ewentualnie możemy przenieść to na priv.

xxl napisał/a:

praca ktora dziala na zmodyfikowanym atari zostanie przyjeta natomiast praca ktora dziala na standardowym atari niekoniecznie.

Czyli odpada MapRam, jak rozumiem :D

xxl napisał/a:

> W przypadku wykorzystania RastaConvertera, lub oprogramowania działającego na podobnej zasadzie - wystarczy plik wykonywalny i spakowane zwykłym ZIP'em źródło.

zrodlo? program?

... zwyczajowo oznacza to plik wykonywalny dla Atari i źródło obrazka sprzed konwersji - dla jasności zapisu.

xxl napisał/a:

> W pracach można wykorzystać dowolny program do edycji dźwięku dla 8-bit Atari.

nie mozna korzystac z programow takich jak MilkyTracker?

Nie wiem, co owy program oferuje i na jakich zasadach działa. Jeśli możesz to odnieść jakoś do realiów komputera Atari? ;)-

xxl napisał/a:

> Wszystkie prace zostaną zaprezentowane z wykorzystaniem układu(/ów) POKEY

nie mozna prezntowac prac grajacych na GTIA?

Przepraszam, mój błąd. Będzie uaktualnienie. Oczywiście nie ma żadnego problemu, GTIA jest w każdym Atari ;)- Będzie aktualizacja o GTIA - słusznie.


REASUMUJĄC. Wiedziałem, że tak będzie ... będzie regulamin, który pozwala na praktycznie wszystko i prawie że byle jak, to zaraz będzie gadanie, pytanie tylko po co. Przesłanie do autorów jest tylko takie, że im więcej problemów z hardwarem i softwarem, tym większe olewactwo danej produkcji. Wiem to po sobie niestety. Coś nie działa z HDD, czy nie działa, bo w dowolny sposób korzysta ze sprzętu .. no i przy okazji prezentuje średni poziom - kasuję. Są po prostu pewne zasady, których warto się trzymać, które niestety nie są celowo zachowane w tym regulaminie a każdy zrobi taj, jak chce. Zobaczymy jakie będą tego efekty. Mam nadzieję, że będzie to wysyp produkcji na najwyższym poziomie ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

131

Odp: Fortification 2k13

Pin napisał/a:
xxl napisał/a:

jakie uzasadnienie maja te zapisy?

Nie podlega dyskusji.

czyli zwykly kaprys organizatora.


Pin napisał/a:
xxl napisał/a:

nie, jesli dobrze rozumiem regulamin, trzeba dostarczyc plik .car i instrukcje z jakiego urzadzenia to zaladowac,

Odpadają. Nie ma możliwości odpalić tego na real Atari bezpośrednio po kompotach u dowolnego użytkownika.

oczywiscie ze mozna odpalic na komputerze usera jesli zastosuje sie do zalaczonej instrukcji ladowania.


Pin napisał/a:
xxl napisał/a:

nie mozna korzystac z programow takich jak MilkyTracker?

Nie wiem, co owy program oferuje i na jakich zasadach działa. Jeśli możesz to odnieść jakoś do realiów komputera Atari? ;)-

http://www.milkytracker.org/ - nie jest to program do edycji dzwieku dla atari... muzyka w mazezam na atari zostala napisana w tym edytorze - (mozna uzyc dowolnego ktory zapisuje do .xm)



Pin napisał/a:

będzie regulamin, który pozwala na praktycznie wszystko i prawie że byle jak

bo do ograniczen compomachine zaczynasz dorzucac ograniaczenia sparty (chociazby te z pamiecia). dlaczego wszyscy maja cierpiec ;-)


Pin napisał/a:

Coś nie działa z HDD, czy nie działa, bo w dowolny sposób korzysta ze sprzętu .. no i przy okazji prezentuje średni poziom - kasuję.


daje temu wyraz w glosowaniu a nie konstruuj tak regulaminu zeby nie dopuszczac do prezentacji takich prac.


---
prosze usunac moja xywe z:

"Do powstania powyższego regulaminu przyczynili się:"

nie chce byc kojarzony z takimi zapisami. :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

132

Odp: Fortification 2k13

to sie nazywa egocentryzm, tj. pisac o sobie "wszyscy".

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

133

Odp: Fortification 2k13

xxl napisał/a:

prosze usunac moja xywe z: "Do powstania powyższego regulaminu przyczynili się:" nie chce byc kojarzony z takimi zapisami. :)

ok

[opuściłem to miejsce bezpowrotnie][dziękuję za skasowanie mojego konta]

134

Odp: Fortification 2k13

@XXL - wybieraczka banków w przypadku dostępu do EXT ram to nie jakieś halo. Jest to STANDARD w przypadku demosceny Atari 8 bit od ostnich kilkunastu lat i proszę, nie wymyślaj bzdetów i nie pytaj o pierdoły. Jeśli chcesz korzystać z ext ram to musi istnieć możliwość wyboru banków. Koniec i kropka.

Dalsze wyjaśnienia, bo widzę że to szczególny przypadek rozmowy jest:

Praca może korzystać z nielegalnych instrukcji 6502c tak samo, jak może korzystać z legalnych instrukcji 65c816. To autor ocenia, jakie grono odbiorców go interesuje. Mnie osobiście np. nie interesują nielegale, lecz szanuję ludzi którzy uważają inaczej.

Program może korzystać z 62 banków pamięci z rozszerzenia posiadającego 64 banki. Czy jest to jakaś restrykcyjna forma szykan kompotowych? Błagam, nie napiszę na ten temat ani słowa.

Legalne odwołania do OS, jeśli takowe istnieją w programie. Jaki w tym problem jest? - że adres inny w programie określisz i będzie działać na dowolnym OS? - wypominasz mi to mówiąc o Sparta DOS X? :D - jaki to ma związek?

VBXE

pin napisał/a:

> - Praca może korzystać z VBXE. Wymagana jest możliwość wyboru strony pamięci na której karta jest zainstalowana, wymagana jest detekcja rdzenia i zgłoszenie przez program informacji o ewentualnej niezgodności z wymaganiami. Jeżeli w czasie prezentacji ma zostać użyty rdzeń inny niż 1.22a, lub GTIA v1.05a to należy go dołączyć do paczki z pracą.

Jeśli nie rozumiesz tego punktu, to lepiej nie pisz niczego na VBXE. Taki zapis nie stanowi ŻADNEGO ograniczenia w stosunku do programów przeznaczonych dla VBXE, wymusza jedynie kulturę programowania, która niestety nie jest powszechna i dzięki temu użytkownicy VBXE wiecznie muszą się z czymś użerać.

Co do MilkyTrackera - proszę czytać regulamin ze zrozumieniem, bo nie będę tłumaczył go na brajla. Chcesz napisać pracę MSX - to skontaktuj się na priv z zapytaniem, jeśli czegoś nie rozumiesz. Jeśli nie chcesz pisać takiej pracy - nie pytaj i nie rób niepotrzebnego zamieszania. Proste, nie?

XXL napisał/a:

bo do ograniczen compomachine zaczynasz dorzucac ograniaczenia sparty (chociazby te z pamiecia). dlaczego wszyscy maja cierpiec ;-)

Już o tym wspominałem, lecz chyba napiszę o tym jeszcze raz. Wytłumacz przeto wszystkim, jakież to ograniczenie stanowi taki zapis? Ile produkcji wykorzystuje więcej niż 320kB ram? Napisałeś xBios dla 1MB i napisałeś grę? Oprócz "wielkiego ograniczania" swobód obywatelskich w postaci straszliwego oskalpowania rozszerzenia 1MB do jedynie 62 banków jakież to inne szykany znalazłeś w regulaminie, które to uniemożliwiają Ci napisanie nowego programu? Jaki cel ma zadawanie pytań bez uzasadnionego pokrycia w pracy mającej spore wymagania? (chyba, że się w tym ostatnim akurat pomyliłem .. daj Boże .. w kogo kto tam kto wierzy ) ;)-


Jeszcze raz napiszę .. nie używając klawisza CapsLock. Ten regulamin zezwala defacto na wszystko. Ogranicza wyłącznie ekstremalnie absurdalne rzeczy tak, by nie dopuścić pracy wymagającej nie wiadomo czego i czego nawet nie będzie jak odpalić później w domu, po party.

Kontakt: pin@usdk.pl

Odp: Fortification 2k13

Sonar:

domagam się MOD compo. Najwyżej nikt nic nie napisze. Ale w regulaminie mogłoby być.
I gdyby było, mógłbym poreklamować compo na sieci. Jeśli ludzie coś napiszą, to Pinokio może przerzucić do Neo.

Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2012-12-19 22:52:15)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

136

Odp: Fortification 2k13

Ustalcie co chcecie. Jak się dogadacie - Pin umieści ostateczną wersję regulaminu. Tyle ode mnie. Nie wtrącam się - po prostu nie mam nic do powiedzenia w temacie bo mi ręce opadają. Mam swoje sprawy - załatwianie wszystkiego - Waszym zaś zadaniem jest... dogadać się i żywię nadzieję, że Wam się to jakimś cudem uda.

Ja zaś zaczynam walkę o utrzymanie sali, bo jak strażacy usłyszeli, że będzie zlot - zaraz im się przypomniało, że oni też chcą imprezować. Nie pozwolę na to. Byłem pierwszy ;)

[opuściłem to miejsce bezpowrotnie][dziękuję za skasowanie mojego konta]

137

Odp: Fortification 2k13

Który strażak tam podskakuje? Niech się przyzna, bo wiem, gdzie mieszka! ;)

A na poważnie - szkoda, że regulamin jest pisany pod compomachine a nie odwrotnie, oraz że prowadzący chce takim regulaminem edukować wszystkich, jak należy poprawnie pisać programy.

Jak widać "PIN Ready" najważniejsze jest.

138

Odp: Fortification 2k13

Pin napisał/a:

@XXL - wybieraczka banków w przypadku dostępu do EXT ram to nie jakieś halo. Jest to STANDARD w przypadku demosceny

gry sa elementem demosceny?

Pin napisał/a:

Legalne odwołania do OS, jeśli takowe istnieją w programie. Jaki w tym problem jest? - że adres inny w programie określisz i będzie działać na dowolnym OS? - wypominasz mi to mówiąc o Sparta DOS X? :D - jaki to ma związek?

czy przy tym zapisie praca MECow z SV zostalaby przyjeta do konkursu? :D


> Co do MilkyTrackera - proszę czytać regulamin ze zrozumieniem,

no i czytam "W pracach można wykorzystać dowolny program do edycji dźwięku dla 8-bit Atari."

Milky Tracker nie jest programem do edycji dzwiekow dla atari. ten punkt wprowadza zamieszanie.


> Ogranicza wyłącznie ekstremalnie absurdalne rzeczy tak, by nie dopuścić pracy wymagającej nie wiadomo czego i czego nawet nie będzie jak odpalić później w domu, po party.

konkurs ma prezentowac prace.



> - Organizatorowi przysługuje prawo selekcji dopuszczanych do konkursu prac.


jeszcze raz pytam dlaczego.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

139

Odp: Fortification 2k13

co za debile z Was :D

Regulamin tego NIE zabrania, wymaga jedynie tego, by taka praca została odtworzona na POKEYU!!!

;)-

Mam zamiar to przy okazji wykorzystać i napisać pracę. Stąd też zapis o ilości ramu w przypadku MSX compo. Może być to dowolna praca, byle by była odpalona z Pokeya, czy (co będzie dopisane) z GTIA (na słuszną prośbę XXL, meaculpa). Może być to SoftSynth, może być to AudioMaster... czy mam podpowiadać dalej? Proszę czytać regulamin ze zrozumieniem.

Kontakt: pin@usdk.pl

140

Odp: Fortification 2k13

zapis mowi: "W pracach można wykorzystać dowolny program do edycji dźwięku dla 8-bit Atari."

Milky tracker nim nie jest.


---
na czym ma polegac prawo selekcji prac?

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-12-19 23:19:16)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

141

Odp: Fortification 2k13

@XXL -

Gry? - w tym sensie jak najbardziej, bo prezentacja odbywa się na PARTY a to jest część demosceny. Chyba napiszę Elementarz :)

Co do pracy Mec'ów: Dzięki zamieszaniu z regulaminem SillyVenture i wywaleniu znacznej części moich zapisów nie mam wglądu obecnie w ostatni aktualny reg SV2k12. Praca na DracOS wywalała się przed prezentacją pierwszej logówki podczas ładowania. Poproszę autora o opublikowanie poprawki, sądzę że problemu nie będzie.

Co do Milky Trackera - to jeśli masz wątpliwości a chcesz napisać pracę - zapytaj na priv. Jasne?

@XXL - i jeszcze raz. Konkurs opiera się o regulamin. Jeśli go nie akceptujesz to nie musisz pisać żadnej pracy. Regulamin jest po to, by były zasady. Jeśli ich nie akceptujesz, to znajdź sobie inne kompo i na takie kompo napisz pracę.

@XXL - na większości zlotów organizator zastrzega sobie selekcję prac. Napiszę Ci elementarz chyba i nim zadasz pytanie to możesz sam sobie na nie udzielić odpowiedzi. Wiesz co, nie do końca Cię kumam tak po prawdzie. Ok, mam dość na dziś tłumaczenia oczywistych spraw.

Czy ktoś oprócz XXL ma jakieś konkretne pytania poparte chęcią prezentacji prac na kompo?

Kontakt: pin@usdk.pl

142

Odp: Fortification 2k13

Pin napisał/a:

@XXL - i jeszcze raz. Konkurs opiera się o regulamin. Jeśli go nie akceptujesz to nie musisz pisać żadnej pracy. Regulamin jest po to, by były zasady. Jeśli ich nie akceptujesz, to znajdź sobie inne kompo i na takie kompo napisz pracę.

prawda. nie musze akceptowac regulaminu zlozonego z "kaprysow" :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

143

Odp: Fortification 2k13

Opadłem z sił. Idę spać.

Kontakt: pin@usdk.pl

144

Odp: Fortification 2k13

Eh, czyżbym miał Déjà vu? :D a to dopiero niektóre punkty regulaminu... :D

@pin: jak już przestaniesz tak namiętnie i intensywnie śledzić ten wątek, to po proszę Mr. "Dark Angel" o podesłanie swojej pracy konkursowej z naniesionymi poprawkami. Sprawa pilna! :)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

145

Odp: Fortification 2k13

Grey - muszę poprosić o pomoc YerzmYeYa, bo i wczoraj i dziś próbowałem coś zmienić w temacie - niestety bezskutecznie. Nie mam pojęcia jak w MusicMon 2.5 wpisać autora tak, by po kompilacji utworu pod sndplay widniało cokolwiek innego, niż "Dark Angel", czy jakoś tak. Przerasta mnie ten temat.

Kontakt: pin@usdk.pl

146

Odp: Fortification 2k13

Pin napisał/a:

na większości zlotów organizator zastrzega sobie selekcję prac.

No i liczyłem na pierwszy, gdzie takiego punktu nie będzie. Szkoda. Po co mam poświęcać czas na pisanie gry, jeśli może się okazać, że organizator wykluczy moją pracę?

Pin napisał/a:

Jeśli ich nie akceptujesz, to znajdź sobie inne kompo i na takie kompo napisz pracę.

Oby się nie skończyło na tym, że organizatorzy będą sobie sami pisać prace na compo. Może dlatego, tak asekuracyjnie, regulamin dopuszcza ich udział ;)

----

W ramach protestu rezygnuję z wystawiania czegokolwiek na compotach, których regulaminy ograniczają w jakikolwiek sposób programistów :P

147

Odp: Fortification 2k13

Selekcja prac to niezwykle rzadko używany punkt regulaminu. Sporadycznie stosowany w stosunku prac napisanych kompletnie dla jaj.

Larek - nie troluj, bo nie ma ani jednego punktu, który by ograniczał cokolwiek. Czekam jeszcze tylko na reprymendę od Maziego :D

@XXL - co do 1050. Znalazłem dwie stacje. jedna jest martwa a w drugiej jest żywy kontroler i padnięty napęd. W tym tygodniu postaram się zrobić z dwóch egz. jeden działający i zrobić test.

Ostatnio edytowany przez Pin (2012-12-20 00:20:06)

Kontakt: pin@usdk.pl

148

Odp: Fortification 2k13

masz ochote cos napisac?

"- Jeśli gra wykorzystuje rozszerzony ram to musi istnieć możliwość wyboru banków używanej pamięci (wbudowana "wybieraczka", lub zewnętrzny program, lub / i zewnętrzny plik do ręcznej edycji)"

"- Praca może korzystać z legalnych / nielegalnych instrukcji 6502c, może wymagać, lub opcjonalnie używać 65c816 (tryby 8, lub 16 bit pod DracOS, bez liniowego ramu '816 powyżej $0FFFF, zegar standardowy). Program może korzystać z maksymalnie 62 banków pamięci z rozszerzenia 1MB (portb). Jeśli praca wykorzystuje procedyry XL OS, to odwołania muszą zostać zrealizowane legalnie poprzez tablicę skoków."

"- Praca może korzystać z VBXE. Wymagana jest możliwość wyboru strony pamięci na której karta jest zainstalowana, wymagana jest detekcja rdzenia i zgłoszenie przez program informacji o ewentualnej niezgodności z wymaganiami. Jeżeli w czasie prezentacji ma zostać użyty rdzeń inny niż 1.22a, lub GTIA v1.05a to należy go dołączyć do paczki z pracą."


ciagle masz ochote?

"- Organizatorowi przysługuje prawo selekcji dopuszczanych do konkursu prac."


oni to zrobili:
Do powstania powyższego regulaminu przyczynili się: Grzybson/SSG, Grey/MSB, Koala, Sikor, Pin i sOnar.

odniesienie do 12 małp niezamierzone.
:D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

149

Odp: Fortification 2k13

A ja w proteście przeciwko protestującym zamierzam coś na party wypuścić;)

a tak serio: to kiedyś był regulamin, nikt się niczego nie czepiał, to autor musiał się do regulaminu dostosowywać (jakitoonbyniebył). teraz jak się to zmienia, regulamin jest dostosowywany do ludzi, to jest mega kłopot.... jeden chce coś innego niż drugi, tyle userów jest i wszystkim nie da się dogodzić....

a na koniec i tak wyjdzie kupa bo produkcji będzie mało.

to może zrobic kompoty bez ŻADNEGO regulaminu? Totalnie wolna amerykanka, niech się dzieje co chce?

150

Odp: Fortification 2k13

bo to imho nie o wpisy w regulaminie tu trwa dysputa, lecz o to kto ma dłuższego... ;)

gep/lamers^dial