151

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Oglądałeś źródła mojego programiku testowego? Oto struktura binarki:

0. 0600-0606 (0007) - kontrolne wpisanie cyfry "0" do pamięci ekranu (górny lewy róg)
1. Init 0600
2. 0600-065F (0060) - procedura przepisująca zawartość ROM do RAM, po wykonaniu wypisuje "1" (u góry po środku)
3. Init 0600
4. C000-C008 (0009) - wypisanie cyfry "2" do pamięci ekranu (górny prawy róg)
5. Run C000

Nie robię nigdzie żadnego bufora pośredniego w niższych obszarach pamięci, ładuje bezpośrednio do $c000.

Pewnie, że nie zabazgrzę całego obszaru $c000 - $ffff  ładowanymi danymi, bo tu mam choćby procedury CIO. To tak jakby xBios chciał ładowac plik z blokiem pod $800 ;)

Ostatnio edytowany przez grzybson (2012-10-15 18:42:09)

grzybson/SSG^NG

152

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

no wiec powtorze sie jeszcze raz: jak wyglada mapa pamieci podczas uzywania dosa do takich operacji jak binary load, save, load. skoro Grzybson moze zaladowac za pomoca dosa pod rom bezposrednio kilka bajtow to nie ma sensu tu odsylac do dokumentacji :-)
konfiguracja standardowa czyli atari 64kb ram i stacja dyskow albo jakis sio2pc

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

153

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Dosa obslugujacego tylko binary load, save i load mozna zmiescic w ~800 bajtach.

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

154

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

A u Was murzynów bija.
"Dyskusja" z Tobą jest jak podcinanie sobie gardła tępym nożem.

Pytam od dłuższego czasu "jaki sens ma stosowanie xbiosa w aplikacjach, które doskonale zmieszczą się w RAMie z DOWOLNYM DOSem". A na moje stałe pytanie odpowiedziami są teksty jak powyżej. Rozumiem, że nie umiesz sensownie odpowiedzieć...

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

155

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pecus, grzybson do sie przerobić Slightsidplayera: http://www.atari.org.pl/forum/misc.php? … download=1   coby chodził na każdym urządzeniu,dosie ... nie uzywając tego xbiosa ?

xxl - udostepnisz zrodla - slightsidplayera ?

Ostatnio edytowany przez stryker (2012-10-15 19:18:33)

"wszystko się kiedyś kończy......."

156

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl: spox, odpowiem ci jak juz odpowiesz mi na wczesniej przezemnie zadane pytanie, bo widze ze przemilczasz pytania kierowane do ciebie, po czym dla zmyly wymuszasz odpowiedzi na pytania pozniej zadane.

Pecus: alez ten tekst z "ze sie nie da" nie tyczy sie konkretnie xxl. to tylko taka paralotnia czy inna paralela do kogos kto wynajduje kolo na nowo...
a skoro mazezam faktycznie miesci sie 2x w pamieci, to (o ile komus sie spodoba i bedzie go chcial miec w wersji plikowej) po prostu go przerobi, przesuwajac poszczegolne bloki danych, jak i adresy w argumentach w blokach kodu?

ale zaraz sie zacznie ze to offtop i to watek nie o tym ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

157

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pecus napisał/a:

Pytam od dłuższego czasu "jaki sens ma stosowanie xbiosa w aplikacjach, które doskonale zmieszczą się w RAMie z DOWOLNYM DOSem".

syscall napisał/a:

Dosa obslugujacego tylko binary load, save i load mozna zmiescic w ~800 bajtach.

o, swietnie! to poprosze o przyklad kodu ktorym bede mogl wykonac binary load pod dowolnym dosem skoro one takie uniwersalne.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

158

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

> xxl: spox, odpowiem ci jak juz odpowiesz mi na wczesniej przezemnie zadane pytanie,

zadaj jeszcze raz. bo moze myslimy o roznych sprawach.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

159

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

jellonek napisał/a:

dopisek: jaka czesc z tych 61kb jest stala, a jaka czesc dogrywana xbiosem przy kolejnych levelach? czy przy jakichkolwiek tam operacjach ktore tego wymagaja? (bo skoro mowimy tym ze nie trzeba czesc "dolnego" ramu wykorzystac jako bufori jest to problem bo nadpisane dane skads trzeba ponownie wziac, to pewnie cos musi byc doczytywane jakichs danych?)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

160

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl napisał/a:
syscall napisał/a:

Dosa obslugujacego tylko binary load, save i load mozna zmiescic w ~800 bajtach.

o, swietnie! to poprosze o przyklad kodu ktorym bede mogl wykonac binary load pod dowolnym dosem skoro one takie uniwersalne.

Ja nie pisalem o dowolnym dosie, tylko odpowiadalem na twoje: "nie mam rozszerzoonego atari, moge zaladowac dos jakie memlo? tak, zebym mogl robic chociaz binary load, save i load"
I wogole prosze mnie nie mieszac w ten flejm :) Ja tylko odpowiadam na pytania :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

161

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Jak rozumiem Mazezam binary load wykonuje co chwila...
Jakoś nie spotkałem aplikacji na Atari, która potrzebowałaby binary load, poza DOSem. Chyba że programista lubi tracić kontrolę nad działaniem programu. Dane ładuje się przy pomocy open, bget, get, close, lylko to daje pełną kontrolę nad miejscem w pamięci do którego dane się ładują ich ilością i jeśli trzeba poprawnością.

Powtórzę moje pytanie z lekką poprawką po znowu czepniesz się czegoś innego "jaki sens ma stosowanie xbiosa w aplikacjach, które doskonale zmieszczą się w RAMie z DOWOLNYM DOSem i potrzebują funkcji dostępnych przez CIO"

P.-S.A tak na marginesie jeśli Mazezam byłby napisany zgodnie z zasadami działałby doskonale nawet z magnetofonem w T2000 bez żadnych zmian w kodzie gry zachowując pełną funkcjonalność.

Ostatnio edytowany przez Pecus (2012-10-15 20:04:37)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

162

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

jellonek napisał/a:
jellonek napisał/a:

dopisek: jaka czesc z tych 61kb jest stala, a jaka czesc dogrywana xbiosem przy kolejnych levelach? czy przy jakichkolwiek tam operacjach ktore tego wymagaja? (bo skoro mowimy tym ze nie trzeba czesc "dolnego" ramu wykorzystac jako bufori jest to problem bo nadpisane dane skads trzeba ponownie wziac, to pewnie cos musi byc doczytywane jakichs danych?)

cala pamiec jest zajeta. pamiec do ladowania danych lewelu znajduje sie od $200-$3ff. mam nadzieje usatysfakcjonowala Cie moja odpowiedz.

powiedz jak za pomoca dosa moge wykonac binary load.


syscall napisał/a:

Ja nie pisalem o dowolnym dosie, tylko odpowiadalem na twoje: "nie mam rozszerzoonego atari, moge zaladowac dos jakie memlo? tak, zebym mogl robic chociaz binary load, save i load"
I wogole prosze mnie nie mieszac w ten flejm :) Ja tylko odpowiadam na pytania :)

ten dos nie bedzie zgodny z innymi dosami, Pin podniesie wrzawe ze u niego nie dziala bo nie moze tego przekopiowac na swoj dysk i odpalic ze sparta dos x. nastepny :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

163

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pecus napisał/a:

Jakoś nie spotkałem aplikacji na Atari, która potrzebowałaby binary load, poza DOSem. Chyba że programista lubi tracić kontrolę nad działaniem programu. Dane ładuje się przy pomocy open, bget, get, close, lylko to daje pełną kontrolę nad miejscem w pamięci do którego dane się ładują ich ilością i jeśli trzeba poprawnością

inicjalizery chociazby robia cos podobnego, menusy na kartach... nie moge zgodzic sie na takie ograniczenia ze strony dosa ;-)


Pecus napisał/a:

"jaki sens ma stosowanie xbiosa w aplikacjach, które doskonale zmieszczą się w RAMie z DOWOLNYM DOSem i potrzebują funkcji dostępnych przez CIO"

nie widze najmniejszego sensu uzywania dosa do tego zadania.

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-10-15 20:07:45)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

164

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

nie, nie usatysfakcjonowala mnie twoja odpowiedz.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

165

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Bo inicjalizery to specyficzne zamienniki DOS, które wykonują tojedno jedyne zadanie - binary koad właśnie i doskonale o tym wiesz.
Czas skończyć tę dyskusję bo to kilka monologów... nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć, że ułatwiając sobie utrudniasz innym.

A jeśli nie widzisz sensu stosowania DOSa w zadaniach które są jego podstawowymi, to nie mam więcej pytań - pisz sobie te zgodne tylko z tym co Ty uznasz za stosowne programy, sam sobie ograniczasz (i tak niewielką - bo specyficzną) grupę użytkowników.

Ostatnio edytowany przez Pecus (2012-10-15 20:16:41)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

166

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

a konkretnie z czym masz problem :-) - do Jellonka

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-10-15 20:14:46)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

167

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pecus napisał/a:

Bo inicjalizery to specyficzne zamienniki DOS, które wykonują tojedno jedyne zadanie - binary koad właśnie i doskonale otym wiesz.
Czas skończyć tę dyskusję bo to kilka monologów... nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć, że ułatwiając sobie utrudniasz innym.

co? to za pomoca funkcji dosa nie mozna napisac tak prostej aplikacji jak menu uruchomieniowe dla kilku gier z jakims obrazkiem i muza? ;-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-10-15 20:14:28)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

168

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl napisał/a:

co? to za pomoca funkcji dosa nie mozna napisac tak prostej aplikacji jak menu uruchomieniowe dla kilku gier z jakims obrazkiem i muza? ;-)

jeden z lepszych trollingow jakie ostatnio widzialem...
jesli do tego potrzebujesz binary load, to facepalm...

mysle ze nie ma sensu tu dluzej o tym dyskutowac, a wszyscy dyskutujacy i tak chyba beda na sv? na zywo moze ten temat bedzie wygodniej sie dyskutowalo?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

169

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

czy to moja wina ze doladowania w oparciu format binarny jest wygodne? a ze dos niedomaga w tym temacie co poczac, trzeba uzyc xbiosa

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

170

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

W kwestii Binary Load - co z komendą nr 40 cio instalowaną (chyba) przez DOSa 2.5, przez Spartę na 100%, nie wiem jak inne. Nie testowałem, ale np. w takim TurboBasicu XL komendy BLOAD i BRUN jakoś są zrobione, nie?

grzybson/SSG^NG

171

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

binary load w dosie 2.5 to bezposredni skok do procki dosa, nie dziala z innymi dosami, natomist komenda $28 binary load nie dzial ze wszystkim dosami.

ndala brak odpowiedzi o memlo dla dosa oraz mape wolnej pamieci ponizej memlo z dokladonoscia do jednej strony wystarczy :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

172

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

grzybson napisał/a:

(...)ale np. w takim TurboBasicu XL komendy BLOAD i BRUN jakoś są zrobione, nie?

No i wiemy, że Sparta się wykłada na BLOAD w TurboBasicu XL.

Ostatnio edytowany przez larek (2012-10-15 21:47:25)

173

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

i mowmy o rozwiazaniach czysto programowych, cos do czego nie potrzeba rozszerzac komputera o sparteX albo dodatkowa pamiec.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

174

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

przepraszam że pytam, ale w czym Wam ten XBios przeszkadza, jakieś urządzenie z tym nie działa bo ktoś nie przewidział XBiosa ?

wyłączyć ROM i mieć cały RAM dla siebie, dodatkowo możliwość ładowania przez SIO pod "dowolny" adres, super

w podobny sposób pewnie działają loadery odtwarzające sample podczas transmisji, własne przerwanie IRQ czy inna synchronizacja

jeśli będziemy robić to z udziałem DOS-a, to przed każdą operacją I/O musimy włączyć ROM i wywołać odpowiednią prockę CIO, potem wyłączyć ROM i wrócić do tego co przerwaliśmy na czas transmisji, organizacja pamięci zupełnie inna, nasze procki NMI nie mogą być pod ROM bo go włączamy, pamięć dla ANTIC etc. poniżej $c000

XXL ułatwił sobie i innym życie, tym innym którzy są zachłanni na pamięć RAM :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

175

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

zgadzam się z przedmówcą