1

Temat: ScummVM i uruchamianie gierek

WItam,

Dzisiaj podjalem sie probu uruchomienia czesci gierek ktore pociagalem ze strony ScummVM, otoz sam port da sie uruchomic nawet pod Tosem ale z gierkami jest juz klopot, natomiast  pod Mintem dziala, uruxhamia sie nowoczesny wyglad, ale klopot w tym ze predkosc dzialania pozostawia wiele do zyczenia tak samo gry ktore probowalem. Czy ktos to probowal u siebie kiedykolwiek cos z tym robic.
Ja mam podlaczone CTPCI i zeby wylaczyc to oczywiscie startuje z CTRL co powoduje ze i wylacza sie CTCM a co za tym idzie predkosc procka jest chyba wtedy 60 MHZ, pytanie do tych co mogliby to przetestowac z wieksza czestotliwoscia zegara ja musialym calkowicie odpiac ctpci a szkoda mi az tak kombinowac.

Wiekszosc gierek z tej strony sie uruchamia nie wszystkie jednak sprawdzilem. Jaky ktos chcial sie zabawic to bede wdzieczny

Niestety z Radeonem nie dziala

Pozdrawiam
Kroll

Ostatnio edytowany przez Kroll (2012-01-18 00:29:24)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

2

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

1) po co uruchamiasz z controlem? uruchamiaj bez controla to będzie szybciej
2) Scummvm nie działa z radeonem, bo jest na SDLu, a SDL oficjalny nie wspiera Radeona, było to już maglowane wielokrotnie.
    Na spatchowanym SDLu działa ok i wszystko jest grywalne. Na supervidelu pewnie też tak będzie (jak w końcu wyjdzie).

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

3

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

saulot napisał/a:

1) po co uruchamiasz z controlem? uruchamiaj bez controla to będzie szybciej

NO tak ale musialym wyjac CTPCI bo jak inaczej wylaczyc CTPCI
A faktycznie z wcisnietym klawiszem V przy starcie powoduje ze uruchamia sie standardowy Videl

saulot napisał/a:

2) Scummvm nie działa z radeonem, bo jest na SDLu, a SDL oficjalny nie wspiera Radeona, było to już maglowane wielokrotnie.

Tak wiem, rozmiem teraz dlaczego nie dziala z radeonem

saulot napisał/a:

    Na spatchowanym SDLu działa ok i wszystko jest grywalne. Na supervidelu pewnie też tak będzie (jak w końcu wyjdzie).

Jak to zrobic, gdzie mozna sciagnac patch

POzdrawiam
Kroll

Ostatnio edytowany przez Kroll (2012-01-18 01:27:11)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

4

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

saulot napisał/a:

2) Scummvm nie działa z radeonem, bo jest na SDLu, a SDL oficjalny nie wspiera Radeona, było to już maglowane wielokrotnie.
    Na spatchowanym SDLu działa ok i wszystko jest grywalne.

Ale rozumiem że ten patch do SDL to ten Twój wynalazek :) natomiast mi udało się uruchomić OpenTTD w 1280x1024 w fullscreen'ie, więc na oficjalnym SDL też jakaś ( przynajmniej lekka ) obsługa Radeon'a musi być :)

5

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

Kroll napisał/a:

Ja mam podlaczone CTPCI i zeby wylaczyc to oczywiscie startuje z CTRL co powoduje ze i wylacza sie CTCM a co za tym idzie predkosc procka jest chyba wtedy 60 MHZ, pytanie do tych co mogliby to przetestowac z wieksza czestotliwoscia zegara ja musialym calkowicie odpiac ctpci a szkoda mi az tak kombinowac.
Kroll

Botowanie z controlem nie spowalnia zegara w ct63, tzn. jak masz ustawione ct63 na 95mhz to z controlem działa na 95mhz również.

Ostatnio edytowany przez AS... (2012-01-18 08:10:35)

6

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

AS... napisał/a:

Botowanie z controlem nie spowalnia zegara w ct63, tzn. jak masz ustawione ct63 na 95mhz to z controlem działa na 95mhz również.

NO nie wiem bo jednak wlaczenie CTRL powoduje ze wylacza sie CTCM a wiec cos co odpowiada pod ct63 za ustawianie zegara, wlaczylem z V czyli przelaczylem sie na falconowego VIdela to jednak te gierki chodzily troche lepiej i grywc juz w ostatecznosni moznaby

Pozdrawiam
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

7

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

Zrób jak dobrze pamiętam:
- timedemo demo1 (wpisz w konsolę i daj enter!) w quaku  i odpal raz falcona z contrlonem i bez niego :P I zobacz wynik :)

CtCm przecież dalej możliwość zmiany częstotliwości płynnie suwaczkiem, zamiast zmieniać kwarca, ale zmiana zapisywana jest w biosie, jeśli piszę od rzeczy proszę o wyprostowanie :P

Ostatnio edytowany przez AS... (2012-01-18 09:14:05)

8

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

Potwierdzam to co pisze Kroll, boot z Ctrl'em kilka razy też mi uruchomił potwora w 66MHz mimo że mam ustawiony na 98MHz. Tyle że nie "złapałem" kiedy to się dzieje, bo większość uruchmień z Ctrl'em jednak nie zmniejsza MHz'ów :)

9

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

O qtwa!
Chyba jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby było mniej niż 95mhz przy strzale z controlem??!
Czytałem o tym na atariforum i zapuściłem quaka z time demo i wynik z controlem i bez controla był taki sam.

10

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

AS... napisał/a:

Zrób jak dobrze pamiętam:
- timedemo demo1 (wpisz w konsolę i daj enter!) w quaku  i odpal raz falcona z contrlonem i bez niego :P I zobacz wynik :)

CtCm przecież dalej możliwość zmiany częstotliwości płynnie suwaczkiem, zamiast zmieniać kwarca, ale zmiana zapisywana jest w biosie, jeśli piszę od rzeczy proszę o wyprostowanie :P

OK dziesiaj wieczorkiem to sprawdze bo sam jestem ciekaw czy faktycznie nie zmienia MHz, bo golym okiem widzialem ze chodzilo mi szybciej w mincie jak nie dawalem CTRL.



Pozdrawiam
Kroll

Ostatnio edytowany przez Kroll (2012-01-18 22:26:32)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

11

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

jury napisał/a:

Ale rozumiem że ten patch do SDL to ten Twój wynalazek :) natomiast mi udało się uruchomić OpenTTD w 1280x1024 w fullscreen'ie, więc na oficjalnym SDL też jakaś ( przynajmniej lekka ) obsługa Radeon'a musi być :)

No bo to przez GEM/VDI leci, zadam małe, niedyskretne pytanie, myszka Ci działa ;P? Druga rzecz, założę się, że wyjście nie jest podwójnie buforowane.
A patch tak, w oficjalnej wersji nie ma wykrywania sprzętu i obsługi spod XBIOSu, pisałem już o tym.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

12

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

A wiec zrobilem testy i one potwierdzaja slowa AS, zrobilem test w quake uruchamianym w czystym tosie z wlaczonym i wylaczonym CTRL i wyniki a bardzo podobne 969 frames 131 sec oraz &.2 FPS.

ALe moje pytanie tyczy sie mozliwosci jakiegos przyspieszenia samego ScummVM uruchamiam go w rozdzielczosci 640x480x256  z Xaaesem i Thingiem. Uruchamia sam port i juz w samym porcie widac ze myszka nie chodzi plynnie tylko skacze porusze sie z opoznieniem nie mowiac juz w poszczegolnych grach. Czy ktos ma pomysl da sie to jeszcze przysiepieszyc mniejsza rozdzielczosc ? nie np bez desktopu sama konsola o ile sie da i itp

Czy wy macie identyczna sytuacje

W samym archiwum portu sa dwa zipi scummvmclasics i modern.zip to mozna jakos skofigurowac i uruchamiac bo w mincie jest graficzny shell a w tosie bez kolorow tylko praktycznie same ramki i troche inny uklad przyciskow.

Pozdrawiam
Kroll

Ostatnio edytowany przez Kroll (2012-01-18 22:29:55)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

13

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

Ja jeszcze ScummVM nie próbowałem. Sesja tuż, tuż, więc się trzymam daleko od Falcona :) Co najwyżej ze dwie do czterech sesji Downfall'a dziennie :)

saulot napisał/a:

No bo to przez GEM/VDI leci, zadam małe, niedyskretne pytanie, myszka Ci działa ;P?

W sumie to teraz nie działa i nie wiem dlaczego ( ale nie siedziałem przy tym jeszcze, sesja :P ) Ale działała, tu jest dowód, moje OpenTTD i widać że działała :P

http://www.youtube.com/watch?v=1EwwM6ZPR7E&list=UU1HeEuqHDxeVWVM4kS1wIig&index=6&feature=plpp_video

A do tego jeszcze nie tak dawno twierdziłeś że open'a nie da się uruchomić w fulscreen na Radeon'ie :P

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 59#p119959

Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-18 22:59:05)

14

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

jury napisał/a:

J
W sumie to teraz nie działa i nie wiem dlaczego ( ale nie siedziałem przy tym jeszcze, sesja :P ) Ale działała, tu jest dowód, moje OpenTTD i widać że działała :P

Aha no to super ze dzialalo w takim wypadku szybko skoncz sesje i czekam zebysmy mogli dalej ruszyc cos w tym temacie

Pozdrawiam
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

15

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

no to jest fullscreen xbios na videlu pewnie (na filmie).
Fullscreen może jest do zrobienia na Radeonie z opcją GEM/VDI nie wykluczałem tego (to jest okno bez ramek), ale na bank to jest chała, bo nie ma przechwytywania eventów myszy i nie ma podwójnego buforowania i według mnie to właśnie potwierdzasz. Czyli możesz sobie co najwyżej ekran polizać i nie pograsz.

Jak widzę jeszcze teksty Krolla 'wolno działa/myszka nie jest płynna' to na bank blitowanie jest bezpośrednio to video ramu Radeona (na bank) i to zarzyna szynę.
Po tych ostatnich update'ach firmwaru Czuby, wszyscy się jarają portem IDE, że działa itp, ale nikt nie wie że tryb burst jest bardziej potrzebny niż obsługa ekstra IDE.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

16

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

saulot napisał/a:

no to jest fullscreen xbios na videlu pewnie (na filmie).

Na 99,9% jestem pewien że to nie xbios a gem na filmie :) Ale nic to, będę miał czas to przysiądę do tej gry, bo fajna jest :)

17

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

jury napisał/a:
saulot napisał/a:

no to jest fullscreen xbios na videlu pewnie (na filmie).

Na 99,9% jestem pewien że to nie xbios a gem na filmie :) Ale nic to, będę miał czas to przysiądę do tej gry, bo fajna jest :)

To zarezerwuj sobie.......tydzień.
TTD niebezpiecznie wciąga :)
Przerobiłem.....

tP

Atari, Inc., 1512 Crossman Ave., PO. Box 61657, Sunnyvale, CA 94086.
Złym błędem jest cofać się do tyłu, gdy wieje zimnym chłodem.
Jest to najprawdziwsza prawda. (c) VC

18

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

Kroll napisał/a:
jury napisał/a:

J
W sumie to teraz nie działa i nie wiem dlaczego ( ale nie siedziałem przy tym jeszcze, sesja :P ) Ale działała, tu jest dowód, moje OpenTTD i widać że działała :P

Aha no to super ze dzialalo w takim wypadku szybko skoncz sesje i czekam zebysmy mogli dalej ruszyc cos w tym temacie

OKI, wiem więcej :) Spróbuj uruchomić OpenTTD w MyAESie. Ja co prawda teraz uruchomiłem w jakiejś starej wersji ( 0,67) ale mysz działa "od ręki" :)
Jeszcze muszę powalczyć z XaAESem, bo to na pewno działało mi w nim. Coś tam mocno w cnf'ie knułem, ale już nie pamiętam co :(

Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-30 23:35:10)

19

Odp: ScummVM i uruchamianie gierek

Podepnę się tutaj. Postanowiłem wreszcie spróbować scummvm'a i wszystko niby działa, z wyjątkiem uruchomienia gry.
Ściąnąłem sobie 2 gierki stąd:
http://www.emuparadise.me/ScummVM_Games/21
rozpakowałem gdzieś tam, i w scummvm przy opcji "Add game" wskazuję katalog z plikami gdzie rozpakowałem te gierki. Niestety zawsze dostaję komunikat, że we wskazanym katalogu nie ma żadnych gier. Co robię nie tak?
Tymbardziej, że póki co próbowane gry ( Beneath a Steel Sky i Simon the Sorcerer ) wg:
http://scummvm.org/compatibility/
mają "Support level" wręcz Excellent. A do tego taki przykładowo Steel Sky, wg poniższego:
http://wiki.scummvm.org/index.php/Dataf … _Steel_Sky
wymaga do działania plików:
    SKY.DNR
    SKY.DSK
    sky.cpt
i właśnie takie pliki z tego emuparadise dostałem. Jak mam to okiełznąć?  :)

Ostatnio edytowany przez jury (2014-10-18 22:42:19)