Temat: Tylko teoretycznie
Pytam tylko teoretycznie- czy gdyby zrobić nowy układ graficzny do STE ze wspomaganiem grafiki 2D to chciało by się komuś na niego coś pisać?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Czwarta edycja ATASCII Compo! Dziś, 1 października 2024, oficjalnie rozpoczął się okres nadsyłania prac!
Silly Venture 2024 SE - stuff Dostępny jest już stuff z zeszłomiesięcznego party Silly Venture 2024
FujiCup FujiCup ma na celu wspieranie sceny gier retro, dając uczestnikom szansę na pokazanie swojego talentu
Echa Silly Venture 2024 SE Są już dostępne wyniki Silly Venture 2024 SE
Uaktualnienie firmware do The400 Poprawki do "fizycznego" emulatora ośmiobitowych komputerów i konsol Atari.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pytam tylko teoretycznie- czy gdyby zrobić nowy układ graficzny do STE ze wspomaganiem grafiki 2D to chciało by się komuś na niego coś pisać?
Ponieważ temat nie narzuca tematu to ja się podłączę.
Dało by się w prosty (softwerowy+jakaś prosta elektronika) sposób (poprzez np. port dżoja) odbierać na małym Atari transmisję MIDI? (MIDI in).
Tak mi chodzi po głowie podpięcie czterech Atarynek jako czterech kanałów MIDI i odegranie na tym "czegośtam" z seqencera, albo nawet zagranie na nich za pomocą "kiborda".
pisz na forum 8bit a nie tu. http://ixkuczek.republika.pl/ixkuczek_pol.html
Dzięĸi :-)
Dlaczego nie tu? Ja chcę używać do tego ST ;-)
W linku który podałeś jest interfejs MIDI in/out, ale małe Atari występuje tu w roli sequencera. Jak już śmiecę, to do końca: A co z odtwarzaniem dźwięku przez małe Atari? Czy może ono działać jako instrument MIDI?
P.S. Oczywiście uparcie twierdzę, że dominującym w tym temacie jest MIDI, Atari ST i uruchomiony na nim sequencer - czyli forum jest właściwe :-)
Pytam tylko teoretycznie- czy gdyby zrobić nowy układ graficzny do STE ze wspomaganiem grafiki 2D to chciało by się komuś na niego coś pisać?
jeden sterownik graficzny i większość GEMowych aplikacji będzie działać.
jeśli chodzi o dema to zdecydowanie tak.
a co, przymierzasz się do tego?
Ten vbxe widzę że ma całkiem dużo fajnych opcji. Ja wprawdzie myślałem o czymś mniej bogatym w opcje (brak blittera, wspomagania spritów, wykrywania kolizji), ale dający nowe rozdzielczości w dużych ilościach kolorów, sprzętowy scroll i rozwiązanie które pozwoli motorli to pociągnąć ;)
nie w tym sensie
w sensie oprogramowania
na st/ste bedzie 1/100 tego co zostalo napisane dla vbxe
st(e) jest hm, martwe
Nie przesadzaj!
Na ostatnim sv2k11 było zupełnie inaczej niż piszesz... Scena st/ste żyje!
6dem w kategorii st/ste i prawdziwe kompoty na tą platformę!
Aż sam byłem w szoku że jest tyle osób które robią coś na st/ste.
nawet swinia wejdzie na drzewo kiedy jest chwalona
...
st(e) jest hm, martwe
A 8-bit to niby nie ? :) Chyba, że jeszcze gdzieś produkują. Różnica jest, co najwyżej, w ilości skurczów pośmiertnych występujących u denata, na 8-bit jest ich zdecydowanie więcej :)
Najprościej rzecz ujmując przydałaby się ogólnodostępna karta graficzna dla ST.
Na atari-forum ktoś męczył temat takiej karty podłączanej do portu kartridża, ale temat chyba umarł śmiercią naturalną (tradycyjnie ?).
P.S. Coś za dużo o śmierci wyszło, sorki.
bóg zyje poki zyja jego wyznawcy
w przypadku 16bit atari jest z tym slabo
sa coprawda jacys uzytkownicy
sam jestes chlubnym wyjatkiem ktory rzeczywiscie cos na ten komputer zrobil
ale wiekszosc to tylko odbiorcy
jesli nie ma developerow, no to jest slabo
na malym atari sa i to widac codziennie
nie trzeba czekac do party zeby zobaczyc cos nowego
w przypadku st to wrecz odwrotnie - tylko na party moze pojawic sie cos nowego, by zaraz schowac sie spowrotem
jaki wiec sens robic cokolwiek dla/na 16bit, skoro cala reszta w najlepszym przypadku rzuci na to laskawie okiem
w sensie pliku, ewentualnie na film na youtube, bo o chocby emulatorze to raczej mozna zapomniec
Karta graficzna na kartridge to całkiem niezły pomysł, z tym że bez wbudowanego blittera nie ma to sensu, bo procesor ST nie wyrobi z obsługą większych rozdzielczości.
Przy czym to i tak trochę skomplikowane by było, bo cartridge ma przestrzeń adresową 128KB, więc bez kombinowania by się nie obyło.
Na porcie kart to fatalny pomysł. Będzie tragicznie wolno. Nawet z blitterem.
sqward: ale przy transmisji tylko w jedną stronę też? Cart ma jakieś opóźnienia w stosunku do RAMu?
Grafika w cartridge? Jak juz to chyba w przelotowym. Tak tylko nadmieniam bo sporo osob jednak uzywa sieciowek i tu tez moze byc pewien konflikt.
Adam: zapisywanie czegokolwiek jest bardzo wolne, odczyt wolniejszy niż ram, bo timingi są przygotowane dla romów/epromów.
ST/STE wcale nie jest martwe wystarczy zobaczyć ilu chętnych jest na ładny egzemplarz na aledrogo.
No tak samo jak na VV Garbusy, tylko ile ich na codzien jezdzi po ulicach?
st(e) jest hm, martwe
ST jest martwe bo nie produkowane od 20 lat. Ale scena software/demo wokół ST nadal żyje i przez najbliższych 10 lat to się nie zmieni.
Nie ma co siać defetyzmu tylko robić nowy sprzęt. SatanDisk, Netusb są dobrym przykładem że warto
Adam: zapisywanie czegokolwiek jest bardzo wolne, odczyt wolniejszy niż ram, bo timingi są przygotowane dla romów/epromów.
zapis faktycznie wolniejszy ale odzyt jest szybszy niż z ST-ramu bo nie blokowany przez Glue (W ST i Amidze 68k ma dostęp do ramu co 4 cykl procesora)
Na jedno wychodzi, bo żeby zapisać trzeba skądś odczytać albo chociaż w rejestrach wygenerować. Żaden sensowny (pod względem użyteczności) algorytm z tego nie skorzysta. No może liniowe wyszukiwanie ;)
a czy przypadkiem nie było kiedyś przejściówki dla kart graficznych Cartridge<->ISA?
dało się? dało.
można więc w analogiczy sposób zrobić kartę gfx bezpośrednio na cartridge z własnym wyjściem video.
Dla graficznych, nie przypominam sobie, była jakaś przeróbka gdzie się montowało ET4000, ale czy to używało ROMportu to nie wiem. Z tym że to była przeróbka w środku.
No i oczywiście jest bardzo prosty EtherneC, ale to sieciówka.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.568 sekund, wykonano 13 zapytań ]