Witamy.
ad 1. Jeśli masz w domu dyskietki na atari (5 1/4") i chcesz je odczytać, to bez stacji się nie obejdzie (albo starego napędu 360k do PC - wtedy mógłbyś odczytać dyski na PC). Jeśli jednak jesteś świeży i chcesz ściągać gry/programy z sieci i odpalać na żywym Atari, to opcje są dwie: a) SIO2SD - wtedy ściągnięte gry zgrywasz pecetem na kartę SD, wyjmujesz, wkładasz do SIO2SD i odpalasz na Atari, b) SIO2PC (kabelek podłączany do portu COM + ewentualnie przelotka COM2USB koniecznie z układem FT232 - Prolific 2303 mocno niepolecany, ale też od biedy będzie działał, choć kosztuje to sporo nerwów) + program APE/AspeQt/SIO2BSD zależnie od posiadanego OSa na pece. Ściągasz grę przez net, pakujesz do programu i bootujesz Atari - pecet pracuje wtedy, jako stacja dysków do Atari.
2. Na gołym Atari będzie działać wiele gier z dostępnych w sieci katalogów. Na pewno nie będą działać wersje wymagające dodatkowych rozszerzeń jak VBXE (karta graficzna do Atari mocno rozszerzająca jego możliwości), stereo (drugi układ dźwiękowy - produkcja będzie działać, ale dźwięk będzie monofoniczny), COVOX (4kanałowy DAC - produkcja będzie działać, ale w ogóle nie będzie dźwięku), rozszerzenie pamięci 130KB (130XE), 320KB (Compy Shop lub Rambo), 1MB (produkcja nie zadziała).
Jeśli chodzi o JSW to są 2 dostępne wersje: a) poprawiona konwersja z ZX Spectrum przez xxl'a dla Atari 64K - ta zadziała na gołym sprzęcie, b) podkolorowana dla VBXE też przez xxl'a - prawdopodobnie zadziała, ale nie będzie dodatkowych kolorów. BombJack na cartridge zadziała Ci z gołym Atari, bo pamięć na na carcie, wersja plikowa zaś wymaga rozszerzenia do 320K minimum. Dla VBXE jest jeszcze podkolorowana Misja - ta też raczej nie pokaże dodatkowych kolorów bez VBXE.
Jeśli chciałbyś odpalać na swoim Atari wszystko co jest dostępne, to rozszerzenia w jakie warto się zaopatrzyć to:
1. 1MB RAM,
2. VBXE,
3. Stereo (2 POKEY),
4. kabelek SIO2PC + przelotka COM2USB FT232RL lub SIO2SD,
5. kilka joysticków :D
opcjonalnie (bardziej zaawansowane działania):
6. COVOX (4 kanałowy DAC 8-bit - w zasadzie gry z niego nie korzystają, raczej dema czy programy muzyczne jak NEO tracker)
7. IO board (wtedy nie potrzebujesz SIO2PC, tylko łączysz kablem usb Atari z pecetem),
8. AKI (jeśli klawiatura Atari słabo działa możesz podłączyć klawiaturę od pc),
9. przelotka do myszki Amiga/Atari ST na Atari (niektóre gry korzystają - lista tutaj),
10. interfejs twardego dysku KMK IDE plus i HDD lub przelotka CF2IDE + karta (dużo wygodniejsze, niż SIO2PC czy SIO2SD).
11. Ultimate - pozwala łatwo upgradować ROM komputera.
Ostatnio edytowany przez mono (2011-09-30 00:06:22)
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje