26

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

> ad. jeden - chodzi o to, by np. MOD nie konkurował z CHIPtune'm - bo to jest BEZ SENSU

bez sensu? dlaczego? muza to muza! dlaczego w takm razie muza odgrywana na 1bitowym GTIA ma konkurowac z muza na POKEYu? bedziecie robic kolejny podzial na muze na 2 kanalach sampli, 3 kanalach sampli, muza 1bitowa, syntetyczna - to jest wlasnie bez sensu. jedna kategoria i po sprawie bez rozpisywania sie jakich programow mozna uzywac itd.
zreszta wydaje mi sie bardziej chodzi o zaprezentowanie sie a nie miejsce dlaczego nie dopuscic prac ktore sa "niestandardowe" - spojrz jak bylo na ostatnim party (chyba na slowacji) praca xraya w.mnie najlepsza zajela ostatnie miejsce.

> ad. dwa - co ogranicza PIA i GTIA - która zasada regulaminu? - chyba żadna, więc taka praca jest dopuszczona. Czyli pytanie bez sensu

1.brak w zestawie kompo maszyny magnetofonu, podlaczenie ktorego jest wymagane aby grala muza na PIA. zaladujesz z HDD i uslyszysz cisze...
2.zrodla muzyki sa w assemblerze i nie zostana udostepnione

po co jest punkt: - Dozwolone jest użycie programu SoftSynth.
jesli chcecie umiescic liste programow ktore mozna uzywac to kilku brakuje ;-)

> punkt numer trzy - dodatkowa pamięć dla grafik - czemu nie, tylko - musi być wpływ na wybór banku i moja propozycja jest taka, by i potencjalni przeciwnicy takiego rozwiązania też się wypowiedzieli. Ja jestem za -

wystawienie takiej grafiki jest niezgodne z:
"- Jeśli grafika jest w postaci samouruchamialnej należy również dostarczyć źródło (np. plik g2f).
- Używanie dodatkowej pamięci jest zabronione.
- Prace muszą być w całości ręcznie wypikselowane. Skanowanie, konwertowanie i późniejsze obrabianie swoich oraz cudzych prac (jak również wcześniej wystawianych, znalezionych w sieci itp.) jest zabronione."

po pierwsze, zrodlo w photoshopie? ... brak programu do rysowania w tym trybie, wiec praca jest stworzona, obrabiana i konwertowana na pc :) no i uzywa dodatkowy bank pamieci ;-)


ok. nie daze do chaosu, wrecz przeciwnie... poza tym organizator juz ustalil warunki. natomiast wyrazam swoje watpliwosci. nie sadze tez, zeby kiedys kiedys regulaminy byly bardziej restrykcyjne - np. raczej nigdy nie byly zabraniane prace "calodyskowe".

wazne, ze w kategori w kotrej byc moze uda mi sie wystartowac jest tylko jeden punkt: podac wymagania sprzetowe.

klarowne.

tu jest pies pogrzebany: "jeśli produkcja zadziała to na kompotach zostanie zaprezentowana, a jeśli nie - to nikt nie będzie się doktoryzował dlaczego"
nie chcialbys wiedziec JAKIE SA WYMAGANIA SPRZETOWE od samego autora? wolisz sam sie doktoryzowac i wkurzac dlaczego cos nie dziala?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

27

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

XXL - przeczytaj dokładnie regulamin, który obowiązywał na:

* Lato Ludzików
* Last Party

;)- ...z pamięci z czego mniej więcej pamiętam kilka punktów:

* intro 16k bez ext ram portB
* Demo - max 320k - możliwość wyboru banków - obowiązek, nie można używać rozdzielnego dostępu Antica do ext ram
* nie ruszamy obszaru FP w czasie ładowania danych
* MOD'y - max jedna strona dyskietki DD
... coś tam by się jeszcze znalazło :)

Skąd softsynth? - jest to zapis spreparowany o tyle z premedytacją, gdyż reszta regulaminu temu nie zaprzecza, a jest to zachęta do napisania muzy pod wspomnianym, pod którym to nikt niczego nie pisał chyba z lat kilkanaście. Reg też nie zaprzecza dowolnie innemu trackerowi, byle nie był to mod, czy neo, czy inny samplowy loop. Dodam także, że znaczna część zapisów obecnego regulaminu jest zapożyczona z zasad obowiązujących od dawna, lecz owe zasady są mimo wszystko mniej restrykcyjne, czyli teoretycznie bardziej "kreatywne" dla potencjalnego kodera. Jedyną różnicą jest fakt "wycofania" możliwości napisania produkcji "całodyskowej".

:) - Bo co będzie, jeśli dowcipny autor dostarczy pracę na dyskietce zabezpieczoną badsektorami i niesformatowanymi ścieżkami (w oryginale bodaj np. gra Artefakt Przodków)?? - czy mam wówczas kopiować demo Tomsem i robić z tego obraz *.PRO? :D

Ostatnio edytowany przez Pin (2011-05-13 21:34:20)

Kontakt: pin@usdk.pl

28

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

> smile - Bo co będzie, jeśli dowcipny autor dostarczy pracę na dyskietce zabezpieczoną badsektorami i niesformatowanymi ścieżkami (w oryginale bodaj np. gra Artefakt Przodków)?? - czy mam wówczas kopiować demo Tomsem i robić z tego obraz *.PRO? big_smile

zabezpieczanie przed kopiowaniem stoi w sprzecznosci z idea demosceny gdzie prace sa udostepniane za friko a konkurs wrecz zacheta do kopiowania. poza tym wydaje mi sie ze zabezpieczanie przed kopiowaniem jest niezgodne z tym regulaminem.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

29

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

a gdzie jest to napisane? :)

... nie ma przecież obowiązku formatowania nieużywanych przez demo sektorów :)

Kontakt: pin@usdk.pl

30

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

np ten:

- Każda praca lub zewnętrzny program do konfiguracji w czasie przeprowadzania jakichkolwiek operacji I/O musi odwoływać się do urządzenia "D:"

lub to:

- Prace "całodyskowe" są zabronione

---
ale po zmianie regulaminu praca ktora demonstruje moteody zabezpieczen moglaby wystartowac w "Code Compo"

Ostatnio edytowany przez xxl (2011-05-15 21:16:41)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

31

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

.. w tym sensie tak, bo mowa o całodyskach, które z definicji regulaminu odpadają, lub podlegają pod oddzielną kategorię, jeśli będzie wymagana ilość prac. Ogólnie, że tak powiem - w tym temacie widzę max może 5% przeciwników, więc dla organizatora jest to raczej klarowna sytuacja :). Ok, dajmy już temu spokój.

Kontakt: pin@usdk.pl

32

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

Zgodnie z zapowiedzią prezentuję regulamin po mocnym liftingu. Większość zmian zaproponował kolega OxF z grupy TAQUART.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

REGULAMIN KONKURSÓW DLA ATARI 8-BIT NA SILLYVENTURE 2k11 PARTY

UWAGI OGÓLNE

- Aby konkurs odbył się w danej kategorii wymagane są minimum 2 prace. W przypadku zgłoszenia tylko 1 pracy nagroda za pierwsze miejsce przypadnie automatycznie jej autorowi, sama praca natomiast zostanie zaprezentowana poza konkursem. Dotyczy także prac wysłanych przez osoby które nie mogły pojawić się na party-place.

- Prace dostarczamy do organizatora najpóźniej do 3-go Listopada.   

- Każda praca musi być opisana w pliku tekstowym; plik taki musi zawierać tytuł pracy, autora(-ów), kategorię konkursową oraz wymaganą konfigurację sprzętową. Mile widziane prace intro i demo dostarczane także w formacie DiVX (ale to nie warunek!). W przypadku nieoczekiwanych problemów z uruchomieniem pracy na platformie prezentacyjnej zostanie ona uruchomiona we wspomnianym formacie.

- Prace wystawione na konkursach będą opublikowane na stronie zlotu, wszystkie prace posiadają status freeware

- Wszyscy uczestnicy są w jury

- W razie wszelkich wątpliwości odnośnie treści regulaminu należy bezzwłocznie skontaktować się z organizatorem


Specyfikacja platformy prezentacyjnej - Atari 8-bit
-------------------------------------------------------------------------
Atari XL/XE/XEGS (PAL)
standardowa stacja dysków - stacja podłączona przez złącze SIO
odczytująca standardowe gęstości (SD, ED i DD).

Wykorzystanie rozszerzeń (np. 65816, VBXE) jest możliwe po wcześniejszej
konsultacji z organizatorem i ew. dostarczeniu własnego sprzętu.
-------------------------------------------------------------------------


COMPETITIONS


Atari 2600 Demo Compo

- 8 kb ROM (bankswitching), 128 bytes RAM

- generalnie dozwolone są wszystkie rozwiązania, które były dotychczas zastosowane w cartridge'ach

- Maksymalny czas trwania - 10 minut.

- Każda praca musi być opisana w pliku tekstowym; plik taki musi zawierać tytuł pracy, autora(-ów) oraz sposób uruchumienia celem prezentacji (jaki emulator, ustawienia etc.)


Atari XL/XE Graphics Compo

- Obowiązują wszystkie postanowienia działu /uwagi ogólne/

- Praca może zostać dostarczona w postaci samouruchamialnej; w przeciwnym przypadku praca musi być dostarczona wraz z przeglądarką zdolną wyświetlić grafikę

- Jeśli grafika jest w postaci samouruchamialnej należy również dostarczyć źródło (np. plik g2f).

- Używanie dodatkowej pamięci jest zabronione.

- Prace muszą być w całości ręcznie wypikselowane. Skanowanie, konwertowanie i późniejsze obrabianie swoich oraz cudzych prac (jak również wcześniej wystawianych, znalezionych w sieci itp.) jest zabronione.


Atari XL/XE Music Compo

- Obowiązują wszystkie postanowienia działu /uwagi ogólne/

- Praca może zostać dostarczona w postaci samouruchamialnej; w przeciwnym przypadku praca musi być dostarczona wraz z playerem zdolnym ją odtworzyć

- Jeśli muzyka jest w postaci samouruchamialnej należy również dostarczyć źródło (np. plik rmt).

- Utwór może wykorzystywać drugi układ POKEY (stereo).

- Maksymalna długość utworu to 4 minuty - dłuższe mogą zostać w czasie konkursu wyciszone.

- Covery utworów (wcześniej wystawianych, znalezionych w sieci itp.) są zabronione. Jeśli dostarczone zostaną więcej niż 2 covery zostanie zorganizowane dodatkowe Cover Compo.

- W pracach w postaci samouruchamialnej dopuszcza się korzystanie z dodatkowej pamięci, jednakże musi być możliwość wskazania używanych banków pamięci za pomocą konfiguratora lub oddzielnego pliku konfiguracyjnego

- W pracach można wykorzystać maksymalnie dwa kanały dla sampli - konkretnie w tym przypadku chodzi wyłącznie o dwa programy - np. MPT (MD2/D8), czy nieukończony tracker TL :)

- Dozwolone jest użycie programu SoftSynth.

- Jeśli praca nie zakwalifikuje się do konkursu, może zostać zorganizowane dodatkowe Compo - np. MOD Compo (w tym przypadku konkretnie: 4chn, max 62 sample po max. 16kB w tym jeden do max 22kB).


Atari XL/XE Intro Compo

- Obowiązują wszystkie postanowienia działu /uwagi ogólne/

- Maksymalna objętość pliku wykonywalnego to 16 KB

- Maksymalny czas trwania - 10 minut.

- Dopuszcza się wykorzystanie dodatkowej pamięci RAM poprzez portB - maksymalnie 992 KB (62 banki) lub 480KB (30 banków) w przypadku użycia rozdzielnego dostępu Antica do rozszerzonej pamięci (dwa nieużywane banki pamięci pozostają na potrzeby DOS-a);

- W przypadku wykorzystania dodatkowej pamięci musi istnieć możliwość wyboru banków za pomocą wewnętrznego, lub zewnętrznego programu do konfiguracji.


Atari XL/XE Demo Compo

- Obowiązują wszystkie postanowienia działu /uwagi ogólne/

- Maksymalna objętość pracy bez ograniczeń

- Maksymalny czas trwania pracy to 15 minut

- Dopuszcza się wykorzystanie dodatkowej pamięci RAM poprzez portB - maksymalnie 992 KB (62 banki) lub 480KB (30 banków) w przypadku użycia rozdzielnego dostępu Antica do rozszerzonej pamięci (dwa nieużywane banki pamięci pozostają na potrzeby DOS-a);

- W przypadku wykorzystania dodatkowej pamięci musi istnieć możliwość wyboru banków za pomocą wewnętrznego, lub zewnętrznego programu do konfiguracji.


Uwaga !!! W przypadku mniejszej ilości prac w kategoriach Atari XL/XE Intro Compo oraz Atari XL/XE Demo Compo (za zgodą autorów obecnych na party) prace prezentowane będą w jednej kategorii - Atari XL/XE Demo Compo. Osoby wysyłające prace drogą e-mail automatycznie godzą się na taką ewentualność.


Combined Game Compo

- prace do tej kategorii dotyczą wszystkich platform Atari (A2600, XL/XE, ST, TT, Lynx, Falcon, Jaguar, Milan etc.) 
(w przypadku serii XL/XE praca może uruchamiać się na dowolnym config'u, np. z VBXE - autor gry zobowiązany jest podać szczegółową informację dotyczącą jej wymagań sprzętowych - zostanie ona przekazana do publicznej wiadomości)   

Rulezki opracowane w oparciu o regulamin Głuchołazy Atari Party (Dely), zmiany opracowali: PIN/TRS, GRZYBSON/SSG.

Wersja zmodyfikowana i rozbudowana dla potrzeb SV2k11 - OxF/TQA & GREY/MSB

W razie pytań kontakt:

greymsb MAŁPA poczta.fm,
GG: 6608104, tel.: 603-370-134

Ostatnio edytowany przez grey/msb (2011-08-02 15:19:10)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

33

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

15 MB? Divx? To żart?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

34

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

Jak jest Atari 2600 DC to dlaczego by nie 5200 i 7800?

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

grey/msb napisał/a:

- Wszyscy uczestnicy są w jury


Aaaaaaaaaha! Wiedziałem, że są tu jakieś tajne konszachty z jurym.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

36

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

Wszyscy uczestnicy czyli ci co zapłacili składkę, czy członkowie rodzin będący na sali i podziwiający też?
Bo takie zawahanie pojawiło się w kulisach przy liczeniu głosów w Głuchołazach i ma być przy kolejnym razie doprecyzowane.

(Nie wiem, czy jest składka, czy nie, bo się nie wgłębiam, bo niestety nie będę mógł być, natomiast zapamiętałem, to przekazuję pod rozwagę.)

(Przy okazji - czy RIPy zawsze tak źle wyglądają wyświetlane przez VBXE?)

Ostatnio edytowany przez lemiel (2011-08-02 12:20:34)

37

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

@dely: wiem co masz na myśli, ale "pozostałość" po przedniej wersji regulaminu nie dotyczy DiVX'ów :) limit 15 MB przy demo compo znajdował się w poprzednim regulaminie, którego nie ja byłem autorem jeśli chodzi o platformę Atari XL/XE. Natomiast co do DiVX'ów - nie chodzi o to, aby puszczać DiVX'y zamiast na real sprzęcie. W przypadku zaistniałych nieoczekiwanych problemów z uruchomieniem pracy na platformie prezentacyjnej nie chciałbym jej wyrzucać z compo. Być może punkt ten jest kontrowersyjny, jeśli tak - zmienię go.

@jer: żaden ze znanych mi koderów na Atari VCS nie koduje na 5200 ani 7800, a jedynie na A2600.
@lemiel: podziwiających nie będzie, ponieważ impreza jak zawsze ma charakter "invite-only".

pozdrawiam :)

Ostatnio edytowany przez grey/msb (2011-08-02 12:53:49)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

38

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

dziekuje

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

39

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:
grey/msb napisał/a:

- Wszyscy uczestnicy są w jury


Aaaaaaaaaha! Wiedziałem, że są tu jakieś tajne konszachty z jurym.

Ku...a, cicho bo się wyda!!!

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

Proponuję zmienić DivX na x264 + odpowiedni kodek audio.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

41

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

jak to:

Atari XL/XE/XEGS (PAL)
standardowa stacja dysków - stacja podłączona przez złącze SIO
odczytująca standardowe gęstości (SD, ED i DD).

ma się do tego:

- Maksymalna objętość pracy bez ograniczeń

tzn że ilość dyskietek na których mieści się produkcja jest dowolna?
WTF?

wolno jechać na 5tym biegu, ale maksymalnie 30km/h...

przechodze na tumiwisizm

42

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

Najbardziej wypasione produkcje mają rzędu 300 kb. Na QuaST'ach były ograniczenia w postaci 4 stron dysku (po 130kb?). Może limit max do 1MB? Jakie propozycje w tym temacie?

Ostatnio edytowany przez grey/msb (2011-08-02 15:31:52)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

43

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

A w jakiej formie należy dostarczyć prace?
Skoro produkcja ma być uruchamiana na Atari ze standardową stacją dyskietek, to w domyśle - prace muszą być na dyskietkach... A jak ktoś nie ma dyskietki 5,25" (bo nie ma też stacji dyskietek), ale za to może bez problemów dostarczyć plik ATR o wielkości 16MB, to będzie ok?

44

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

myślę że zdrowy rozsądek wygra - nie mamy reu, do którego można wrzucić 16mb i puścić animke
ale mamy dyski twarde - duzo i różnych kształtów i rozmiarów
jeśli ktoś będzie chciał zrobić animke to czemu nie - da się
zrobiłeś ukłon w stronę vbxe - chwała za to, ale skąd nagle ograniczenie do sio?
zresztą to też dziwne - PBI jak najbardziej wpina się w łańcuch SIO, ale to jedna z wielu możliwości - np SIDE już się nie wpina (bo jest tak proste, że nie ma na to szans)

parę razy już to pisałem - nie ma sensu robić jakiś szczególnych ograniczeń/wymagań - ta scena jest za mała, żeby odrzucać jakiekolwiek prace ze względu na jakieś arbitralne ograniczenia

np mod wygląda na pisane pod NeoTracker'a, ale już player dla .NEO autorstwa MONO nie ma tych ograniczeń (długość sampli max 64k)

przechodze na tumiwisizm

45

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

@larek: jest określony deadline na prace i ten dodatkowy czas jest po to, aby przygotować materiał na właściwy nośnik - praca może być wysłana mail'em i zostanie przeniesiona na wspomniany format przez osoby prowadzące compo :)

Panowie, nie róbmy zamieszania na siłę. Patrząc na ilość prac na ostatnim party w Głuchołazach możnaby wyciągnąć wnioski, że nie było prac bo regulamin był niedobry. Czy faktycznie tak było?

Jestem otwarty na Wasze propozycje, nie tylko Fox był orędownikiem tych zmian, ale także wiele innych osób. Wierzę też w to, że osoby które chciały zmienić pewne zapisy w regulaminie mogą mieć pewne konkretne plany związane z SVk211. Jak jest faktycznie przekonamy się w Listopadzie.

Proszę Was o wyrozumiałość Kochani.

Ostatnio edytowany przez grey/msb (2011-08-02 16:16:36)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

46

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

prac nie było, bo nie ma komu robić - mnie na przykład wieczór z dodą raczej odrzuci niż przyciągnie

przechodze na tumiwisizm

47

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

@candle: możesz się mile rozczarować :D ale o co chodzi z Dodą?

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

48

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

czasami można trafić na introwertyka - i co zrobisz? ;)
point iz, że warto rozwiązywać problemy jak się pojawią, a nie zabezpieczać tyły wycinając możliwości

przechodze na tumiwisizm

49

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

@candle: już myślałem że słyszałeś plotkę jakobym zaprosił Dodę na SV2k11 :D (usłyszałem o tym w Piątek). Dementuję stanowczo :D

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

50

Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE

to tylko przykład - mnie wystarczyło to co było widać na zdjęciach z poprzedniego party
a może zrób party VS?
jeśli nagrody nie motywują, może stare dogryzanie przeciwnemu obozowi to zrobi?

przechodze na tumiwisizm