xxl napisał/a:a uporem maniaka wracam do tego conajmniej od wersji w ktorej pojawil sie memacA w takiej postaci jak jest teraz...
...
xxl napisał/a:@draco30 z tym trybem 160 i jego zaleta, ze miesci sie w pamieci ktora bezposrednio moze adresowac 6502. przedstawiasz wade vbxe jako zalete. gdyby w vbxe byl cpu z dostepem do calej pamieci vbxe to nawet bys nie pomyslal o trybie 160.
Pomyślałbym, bo on mi się przydał wcale nie ze względu na to, że mieści się w pamięci. Przeciwnie, wystarczyło okno 8k. Ale możność zmapowania trybu grafiki bezpośrednio do pamięci, tak żeby miał do tego dostęp 6502 (dokładnie tak jak w przypadku trybów standardowych) *oraz* blitter, to jest zaleta, bo nie trzeba bankować RAM-u (przynajmniej dla mnie jest to zaleta, bo ja nie lubię bankowania).
"Gdyby w VBXE był CPU" - no ale nie ma. W standardowym Atari też wielu rzeczy nie ma, a jednak programy powstają, bo programiści umieją wykorzystać to co jest zamiast przykrajać sprzęt do własnych umiejętności/pomysłów.
Co do CPU, z twoich słów wynika, zdaje się, że dążysz do tego, żeby zrobić z VBXE oddzielny komputer - w takim układzie, zauważ, to CPU, żeby można było uniknąć mapowania trybu do przestrzeni adresowej 6502, musiałoby być co najmniej złożoności normalnego procesora typu 6502 albo Z80. Już nie mógłby to być uproszczony procesorek pomocniczy, gdyż w takim wypadku konieczność mapowania VRAM-u do dostepu dla 6502 ciągle by zachodziła, a tu możność zmapowania jej w jednym kawałku - to zaleta.
Ogólnie dyskusja jest akademicka, bo jak nadmienił electron, w rdzeniu nie ma miejsca na nowe rzeczy.
PS. Aha i jeszcze jedno:
powtarzam kolejny kolejny raz, nie chce zmieniac standardu ktorym jest FX. chce rdzenia 'na zlecenie' z funkcjami jak opisalem - byc moze jakiemus programiscie tez sie przyda...
Łatwym do przewidzenia skutkiem będzie to, że soft będzie wykorzystywał tylko to, co działa w obu rdzeniach. Albo nie będzie powstawał wcale (vide postawa tebego, ja szczerze mówiąc też już w pewnej chwili miałem dość, kiedy się okazało, że blitter zmienia się z wersji na wersję - na szczęście się ustabilizował i mi przeszło).
Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-01-06 17:20:51)
KMK
? HEX$(6670358)