26

Odp: detekcja covoxa

Czyli ogólnie "covox (detektor)+".

@Pajero: Ale tu mamy tylko 6 możliwych stanów - nawet na b4..6 maksymalna wartość to 127... A do zablokowania VBLKD wystarczy SEI, albo MVA #1 CRITIC ($42). W końcu potrzebujemy to zrobić tylko raz.

Ostatnio edytowany przez mono (2010-11-23 18:51:58)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

27

Odp: detekcja covoxa

To może tak.
1. przylutuj se ten jeden kabelek z łopornikiem
2. przetestuj (i popraw najpierw) swoją procedurę detekcji.
3. przyznaj się, że spodziewałeś się lepszych wyników.....

Ja tu Panie widzę za dużo tełorii.

28

Odp: detekcja covoxa

Teorii, teorii - teoria to podstawa :)
Jaki wariant przetwarzania testowałeś? 20ms czy 128us (z kodu w tamtym wątku to nie wynika)?
Gdyby to, co piszesz to była prawda, to żadna myszka CMI08, ani paddle w Arkanoidzie nie dawałyby rozsądnych wyników a rakietka pływałaby z lewej strony ekranu na prawą bez żadnej kontroli.

Edit: No nic. Szczerze powiedziawszy założyłem wątek, bo pomysł Pina mi się podoba. Nie zamierzam jednak pozostawać głuchy na argumenty i wyważać otwartych drzwi. Nie ukrywam - nie jestem elektronikiem i Atari znam raczej od strony programowania, niż  sprzętu. Skoro mówicie, że tak się nie da, nie robi, nieelegancko jest, no to szkoda.
@Pajero: Nie zarzucam Ci kłamstwa - z faktami się nie walczy :).

Ostatnio edytowany przez mono (2010-11-23 19:49:57)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

29

Odp: detekcja covoxa

Może jest i elegancko, spróbuj jednak. Ostatecznie taki kabelek i ręczna konfiguracja się nie wykluczają. Jeśli będzie działać jak należy, to może przekonasz miliony użytkowników, żeby sobie to dolutowali.

KMK
? HEX$(6670358)

30

Odp: detekcja covoxa

Draco, przecież wiesz że to nie jest kwestia przylutowania.se u mnie w komputrze. Trzeba by to sprawdzić na różnych modelach, z różnymi rezystorami od różnych dostawców, sprawdzić wpływ temperatury (być może jest pomijalny - ja tego obecnie nie wiem, bo jak pisaliśmy, jestem teoretykiem), co zapewne pajero już robił podczas swoich prób. A ja mam tylko 65XE i 800XE, których nie żal by mi było rozbebeszyć. Można się uprzeć i montować rezystor nastawny, ale wtedy trzeba jeszcze zapuszczać program (i to nie w basicu), żeby go wyregulować - odpada łatwy montaż, który był podstawową zaletą.
No i w końcu moim celem nie jest (mimo, że podoba mi się pina propozycja) przekonanie wszystkich do tego pomysłu, ale wypracowanie optymalnej metody na detekcję covoxa.
I żeby było jasne - NIE OBRAŻĘ SIĘ jak okaże się, że pomysł nie jest taki fajny i szkoda czasu :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

31

Odp: detekcja covoxa

@Mono.
Ty się nie zrażaj. Tylko dopnij swego. Ja na swój sposób właśnie pomagam Ci...

.....i  jest to też zgodne z "rozdzielczością" paletek np. arkanoida. Gierka się samokalibruje - zakres Paddle od 4-228 wybiera user. Jednemu paletka "chodzi" w ekranie w zakresie (np) 32-191, innemu 48-207. Ot dokładność Pokey+potencjomentr.
Piszesz o 6 stanach - to za pomocą 3 bitów jest do określenia. Acz obawiam się, że tylko stany bitów 7654 (może 3) są wiarygodne (dla różnych kombinacji: konkretny Pokey+opornik*toleracja).

Ja bym się jednak tym wszystkim nie przejmował i zrobił test.
By Ci ułatwić, za podam moje wyniki badań na moim kompie (jak kalibrowałem SNESa):

Wartość PADDLE    -    VOLT na linii z oporem o wartości:   -    KiloOM
128  -  1,28  -  300
112 -  ???  -  265
96  -  ???  -  228
80  -  ???  -  183,8
64  -  1,99  -  148,5
48  -   ???  -  106,2
32  -  2,69  -  72,9
16  -  3,16  -  35,1

...wejścia POKEYa Paddle pracują do około  3,6V (acz piszę z niepamięci).

Czyli jak dasz opornik 82kOm to możesz się spodziewać wartości na PADDLE około 38....42.
Czytaj: zabawy co nie miara, by dobrać rezystor z typoszeregu dostępnego w handlu by uzyskać docelowe wartości na rejestrze.

32

Odp: detekcja covoxa

to jeszcze kolejny pomysl, byc moze slepa uliczka ale...

- D500
- D600
- D700
- D220
- D240
- D260
- D280

mozna zauwazyc ze jednak wystarczy 1 bajt zeby jednoznacznie okreslic adres covoxa w przestrzeni dxxx np.50,60,70,22,24,26,28

atari nie uzywa adresu $d20c w przestrzeni POKEYa ani do zapisu ani odczytu wiec mozna go wykorzystac np do tego celu - odczytu adresu covoxa w systemie.

czytam o programowalnym dekoderze adresow 74688, ustawic go tak, zeby dekodowal adres $d20c i dawal odczyt wlasnie adresu covoxa...
mysle, ze elektronik bedzie wiedzial jak dopracowac ten pomysl.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

33

Odp: detekcja covoxa

@Pajero: Nie, nie, nikt się tu nie zraża. Dzięki za wyniki pomiarów.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

34

Odp: detekcja covoxa

dlatego nalegam poniekąd na detekcję Covoxa, gdyż napisanie np. dema, które samodzielnie używa Covox'a jako opcji jest praktycznie niemożliwe. Epij - dobrym przykładem jest nasz cover-muzak; Brull - gdzie niewprawny użyszkodnik uruchamiając na Atari bez covox'a czy emulatorze program po prostu usłyszy CISZĘ i stwierdzi, że być może coś się pojebało. Nie każdy, że tak powiem musi się na tym "znać" ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

35

Odp: detekcja covoxa

xxl napisał/a:

atari nie uzywa adresu $d20c w przestrzeni POKEYa ani do zapisu ani odczytu wiec mozna go wykorzystac np do tego celu - odczytu adresu covoxa w systemie.

Używa go test Acid800 Phaerona. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

36

Odp: detekcja covoxa

no to jak, będzie co z tej detekcji?? - jest na to rada / konkretny prosty sposób?? :)

Kontakt: pin@usdk.pl

37

Odp: detekcja covoxa

Pinokio, po co Ci detekcja, skoro doskonale wiesz gdzie jest Twój covox (w końcu nie jest telewizorem 21")?

Ostatnio edytowany przez epi (2010-11-26 05:07:39)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

38

Odp: detekcja covoxa

Pomysł z wejściem paddle nie jest zły. Trzeba tylko zwierać to wejście do masy tylko wtedy, gdy jest wybrany właściwy adres covoxa, np przez podwójny inwerter 74XX06 lub pojedynczy wzmacniacz 74XX07.