1. pytanko czy da rade napisac emulatorek atari w javie?
2. a jak nie to chociaz player sapko...
3. co wy na to?

a teraz dokladnie o czym ja gadam.... chodzi mi czy da sie napisac emulator atari w javie? mialo by to same zalety... dzialalo by niezaleznie od systemu operacyjnego (mac, linux, win) no i dzialalo by na telefonach :) ,. Fajnie by bylo sobie pograc w gierki ataroskie i ogladac demka... Co wy na to?

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

2

too hard to say

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

Nie wiem, jaka komóra udźwignęła by takie coś, i to do tego w JAVIE. Atari800 jest wystarczająco "portowalny", żeby emulator w Javie był tylko "sztuką dla sztuki". Jak chcesz przenośne Atari to kup GP32 (góra 700zł)
http://207.44.176.77/~admin28/gp32emu/atari800.htm
http://www.gp32x.com/gp32download.php?d … amp;id=229
albo PocketPC (>1000zł)
http://pocketatari.retrogames.com

4

Maly: powiem tak - nie do zrobienia:

1. Java 2 ME Jest za wolna na cos takiego (w dodatku rozna predkosc na roznych komorkach)
2. Za mala rozdzielczosc ekranow (128 pixeli w poziomie to chyba max na komorkach - ne mowie o palmptopach)
3. Nie mowie juz co bedzie z dzwiekiem...
4. Za mala pamiec w komorkach

Mayonez/COBRA
Atari 1040 STE (4MB RAM, TOS 2.06/1.06, Ultrasatan, Netusbee)
Atari 65XE, 512KB ext. RAM, SIO2SD

5

Na Nokie 7650 na Symbiana w c++ ktos skompilowal emulator c64. Nawet jakies demko z 3d-efektami na to powstalo. Alo to C++. Co do jawy + komorka -> watpie ;)

6

Na Nokie 7650 jest demo z efektami 3D, autorstwa pewnej fińskiej grupy.
Można je też oblukać na PeCe. :)

Download:
http://demoscene.katastro.fi/demos/kata … europe.zip

P.S. pewnie jeden z posiadaczy - Pecus - wiec o tym cos wiecej  ;)

7

Otoz na Nokie z serii 60 (7650, 3650, 6600 i pewnie niedlugo nastepne, a takze samsungi, panasonice itp - bo Nokia sublicencje sprzedaje) jest swietny emulator C64 (pelna predkosc, dzwiek itp.) o nazwie Frodo. Ostatnio caly dzien pracy zawalilem przechodzac Cybernoida 2 :)
Ale to NIE JEST Java. To jest natywna aplikacja systemu Symbian napisana w C. A w zasadzie port linuxowego emulatora.
Az mnie korci poznac C++ przynajmniej na tyle by przeportowac Atari800 na mojego fona. Pirx tez na dniach bedzie takiego mial wiec moze sie cos ruszy :) .
Co do parametrow, to wyswietlacz ma rozdzielczosc 176x208 czyli pieknie da sie zaimplementowac 15 tryb graficzny (tyle ze bedzie mocno wyciagniety w pionie). Tak jest to robione w przypadku emulacji C64, tam w HiRes jest poprostu wycinany co drugi piksel w linii (no jest uzyte cieniowanie wiec nie dokonca tak prosto), a w pozostalych trybach nie ma problemu. Kolorow jest 4096 wiec tez bez problemow.
O sile prockow w tych komorkach swiadczy to ze pod symbiana sa playery MP3, Real Video (konkretnie Real One player - sam ogladalem internetowa transmisje TVP3 w wersji na telefony komorkowe), a nawet aplikacje realizujace zapis z wbudowanej kamery bezpostednio w MPEG4,

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

8

dzieki za wyjasnienie ;) Dobra wiec kno przezuci emulatorek na ta nokie? w tym C++ czy cos takiego ;) bedzie mial DUZe piwo

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

9

Emulatorek spektrusia w Javie jest juz dawno: http://www.spectrum.lovely.net/ a nawet byl zaawansowany projekt emualtora ST: http://www.atari-st.lovely.net/ tyle ze sadzac po dacie newsow zostal porzucony. O zadnych innych emulach Atari w Javie nie slyszalem.
Ostatno orientowalem sie mocno w parametrach komorek obslugujacyhc Jave. To naprawde kwestia miesiecy aby osiagnely potrzebne parametry grafiki i mocy obliczeniowej oraz pamieci. W najnowszych (serja 60 Nokii bodajze) procesory to RISCki taktowane zegarami 70 do 100MHz (taki 100MHz chyba ma byc w tej komorce-konsoli Nokia N-Gage, ktorej premiera bedzie lada dzien) wiec z palcem w nosie uciagna emulacje malej atarki tyle ze nie wypowiem sie czy w javie bo nie znam sprawnosci tego jezyka.

10

W najnowszych (serja 60 Nokii bodajze) procesory to RISCki taktowane zegarami 70 do 100MHz (taki 100MHz chyba ma byc w tej komorce-konsoli Nokia N-Gage, ktorej premiera bedzie lada dzien) wiec z palcem w nosie uciagna emulacje malej atarki tyle ze nie wypowiem sie czy w javie bo nie znam sprawnosci tego jezyka.

No nie wiem czy tak z palcem w nosie. Jeśli to są ARMy, to dobrze wiem, co potrafią (zaj*.* procki). Jakbym miał jak zaprogramować Nokię w C (czy tam C++), to mogę spoko przeportować Atari800 - najwyżej będzie wolne odświeżanie. Niestety jak kiedyś szukałem w sieci, to nie mogłem nic znaleźć nt. programowania komórek w C. O Javie ME emulującej Atari na komórce zapomnijcie - chyba, że ma tylko grać SELF TEST.
Długo zastanawiałem się nad emulatorem w Javie i wniosek jest taki, że lepsze jest C, bo jest dostępne na więcej platform i ma mniejsze wymagania.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

11

Jesli Fox sie podejmie, to ja chetnie znajde odpowiednie narzedzia programistyczne i podesle je i tak samo chetnie moge udostepnic telefon do testow (no moze nie na dlugo, bo mam w nim teraz wszystko ;) ).
Wydaje mi sie ze na poczatek strona: Symbian wystarczy :)
Czy mam zaczac szukac odpowiedznich narzedzi ??

edycja: Wlasnie zrobilem zrzuty ekranu z emulatora C64, obraz jest troche przyciety od dolu, poniewaz wlaczylem pasek informujacy o predkosci emulacji (jesli go nie ma ekran C64 jest oczywiscie widoczny caly). Jak widac predkosc ma niezla, fakt ze frameskip na 2 mi sie ustawil (ale w trybie bez paska informacyjnego jest pomiedzy 0 a 1 ). Oczywiscie pelna emulacja dzwieku i stacji dyskow (co w przypadku C64 nie jest trywialne, bo trzeba emulowac procesor stacji). Oto i obrazki: pierwszy i drugi. I jeszcze dwa tym razem bez paska i z lubianej przez wszystkich innej gry :) : trzeci i czwarty.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.