Odp: Jak naprawić wadliwe GTIA.
Czy schemat z postu #69 jest aktualny?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Czwarta edycja ATASCII Compo! Dziś, 1 października 2024, oficjalnie rozpoczął się okres nadsyłania prac!
Silly Venture 2024 SE - stuff Dostępny jest już stuff z zeszłomiesięcznego party Silly Venture 2024
FujiCup FujiCup ma na celu wspieranie sceny gier retro, dając uczestnikom szansę na pokazanie swojego talentu
Echa Silly Venture 2024 SE Są już dostępne wyniki Silly Venture 2024 SE
Uaktualnienie firmware do The400 Poprawki do "fizycznego" emulatora ośmiobitowych komputerów i konsol Atari.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy schemat z postu #69 jest aktualny?
Jaka cena za całość (z układami, wiadomo - bez GTIA :P ) jest aktualna ?
Pajero:
Schemat jest o tyle aktualny, że jeszcze nie określiłem wystarczająco precyzyjnie potrzebnych wartości elementów RC. Te, które widnieją na schemacie, są sprawdzone w miarę dobrze, ale na uniwersalnej płytce. Ze względu na to, że w grę wchodzą pikofarady, parametry samej płytki mogą w istotnym stopniu wpływać na działanie układu. Ale spokojnie. Zanim poczta dostarczy Wam płytki, powinienem zdążyć zmierzyć, co trzeba.
Maw:
Powiedzmy, że płytka + oba scalaki (za to bez złącz) + wysyłka = 10PLN.
czy mi się wydaje, że nie policzyłeś sobie nic za robociznę ?
//EDIT: priv poszedł
Ostatnio edytowany przez maw (2010-05-30 21:39:31)
Jaką konkretnie robociznę masz na myśli?
Robocizny się nie wyceni.
Albo jeśli już chcecie: 15zł/h x 25h / 5 płytek
I może te 25h okazać się za mało.
Takie jest moje zdanie.
Skromnie, bo skromnie - ale choć na 4pak pifa się należy simiusowi....
UPDATE:
Moja doszła - nawet polutowane SMD !
Dzienks także za EPROMki.
Ostatnio edytowany przez pajero (2010-06-07 12:37:50)
Ten schemat Pajera jest poprawny ?
http://atariarea.krap.pl/forum/misc.php … mp;preview
Wersja 1.0 schematu miała zamienione linie docelowe ANx.
Wersja 2.0 wniosła poprawkę.
Modyfikacja prosta:
1. Przeciąć linie pod ANTICiem, patrz schemat linie fioletowe.
2. Dolutować się kabelkami z 74xx175......
Modyfikacja ambitniejsza:
1. Wylutowujesz GTIA, wstawiasz podstawkę.
2. Od GTIA odginasz nogi 18,19,20 (reszta trafi do podstawki)
i do nich lutujesz się z kabelkami od 74xx175....
PS. Jeśli już jest wylutowany Antic, to jego nogi odginasz.... można GTIA zostawić w spokoju.
Ostatnio edytowany przez pajero (2010-11-14 21:55:53)
Czy efektem zepsutego GTIA jest np. brzydki wygląd robota w Atari Demo 3? Takie poziome paski z czarnymi kropkami zamiast lśniącej stali?
Tu masz przyklady i testy:
http://atariki.krap.pl/index.php/GTIA
hello,
is this gtia bug or not?
Ostatnio edytowany przez w1k (2011-05-27 10:34:03)
Panowie Admini i edytorzy postów, czy dało by radę uzupełnić brakujące obrazki i linki? Niemal żaden nie działa...
i dont know if i understand
bad gtia is like this:
http://atariki.krap.pl/images/e/e4/GTIAbad.jpg
http://atariki.krap.pl/index.php/GTIA
Ostatnio edytowany przez w1k (2012-02-23 22:01:06)
Panowie Admini i edytorzy postów, czy dało by radę uzupełnić brakujące obrazki i linki?
To raczej pytanie do autorów postów. Co może poradzić administrator, skąd ma wiedzieć, jaki obrazek powinien tu być?
Sory za odkopywanie, ale czy jest szansa na jeszcze jedną akcję z tymi płytkami? Myślę, że wiele osób by skorzystało.
Czy dla tak łatwej modyfikacji warto wywalać GTIA na podstawkę?
Warto, czy nie warto, w tej chwili nie ma potrzeby robić kolejnej akcji, bo po pierwszej, zrobionej z zapasem, zostało jeszcze z 10 płytek.
OK. Jak nie będzie płytki, to zrobię wg schematu z postu 37, który podałeś. Jak rozumiem, wersja "płytkowa" jest bardziej rozbudowana - korekcja trybu hi-res (o ile dobrze zrozumiałem - coś tam zlutować umiem, ale elektronikiem nie jestem).
"Lutowanko" deko różni się od "Schemaciku" - zakładam, że mam lutować wg schematu?
Ostatnio edytowany przez ricziricz (2012-11-24 11:18:15)
Różnica schematu a fotki z lutowania wynika z użycia innych kpl bramek układu.... co nie ma przecież wpływu.
Rób jak chcesz - będzie dobrze.
Jeśli chcesz mieć dobry obraz na HiResie i umiesz wylutować 40-nóżkowca - bierz płytkę - warto :)
Bez płytki - pamiętaj o cięciu 3 ścieżek....
Ostatnio edytowany przez pajero (2012-11-24 22:18:40)
Mam do zrobienia 3 atarki. Jedną zrobiłem wg postu, który podałeś (do pozostałych włożę płytki). W SysInfo i demkach faktycznie wszystko jest już ok, ale... niektóre piksele "mrugają" - bez założenia metalowego ekranu obraz jest nawet trochę zniekształcony. Po jego założeniu jest o wiele lepiej, a po kilku/kilkunastu minutach jest już ok. Układ starałem się połączyć jak najkrótszymi kablami (ma to jakieś znaczenie?). Da się to jakoś zniwelować? Niby po tych paru minutach jest ok, ale jednak trochę wkurza.
Już Ok. To była wina zasilacza.
Ostatnio edytowany przez ricziricz (2012-12-11 15:57:09)
Obydwa są właściwe
Układ 74175 ma w sobie cztery przerzutniki typu D.
Można je używać w dowolnej kolejności więc na jednym schemacie jest tak, na drugim nieco inaczej, ale sygnały, te które trzeba, wchodzą na wejścia typu D, a wychodzą z odpowiednich wyjść Q. Zapewne w poprawce chodziło o przejrzysty montaż, by nie krzyżować połączeń i by było w/g przykazań.
Wstukaj w Google 74175 to otworzy Ci się schemat "wnętrzności" przerzutników zawartych w 74175
Dzieki, mam nadzieje, ze niczego nie schrzanie w swojej atarynie :)
To co przylutujesz od razu zaznacz np kolorem zielonym na schemacie, to niczego nie zapomnisz wykonać. Schrzanisz jak zrobisz zwarcie lub przy okazji coś samo odleci.
Czy na 130xe na modyfikacja jest mozliwa? Nie widze nigdzie ukladu 74175 tylko 74138?
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.144 sekund, wykonano 11 zapytań ]