1

Temat: sid2pokey

jakoś nie mogę znaleźć tego programu. jeśli jest gdzieś do ściągnięcia to czy łatwo przerobić sid na muzykę odgrywaną przez pokey? może się mylę, ale czy bez zdolności koderskich i bez jakichś innych narzędzi da się to zrobić?

2

Odp: sid2pokey

Zerknij na wiki -> "SID_Player".

albo napisz do HARD'ów :)

s.

3

Odp: sid2pokey

z tego co czytam jest to odtwarzanie techniką syntezy dźwięku, czyli nie to czego szukałem :). tylko przy jakiej częstotliwości to się dzieje? nie wykorzystuje się też całkowicie mocy komputera, skoro w grze Nibbler wykorzystano chyba tę technikę. zastawiałem się czy jest możliwe wyciągnąć z układu Pokey takie brzmienia (głównie bas) jak na C64 na pojedyncze kanały. programy muzyczne typu cmc itd. tego nie dadzą rady wyciągnąć, ale może RMT? (chociaż wątpię).

4

Odp: sid2pokey

Z przerobionym przez Analmux-a RMT-ka da się wyciągnąć i bass (na synthu 15kHz, podrasowanym nieco ficzerami "5" i "6" w komendach obwiedni) i "piłę". Jednak już te dwa instrumenty zajmą wszystkie kanały. Można jeszcze spróbować posiłkować się samplami, ale wtedy odpada możliwość użycia takiej muzyki w grze, demie itd. Prędzej tylko jako jakąś pracę na compo (ale tylko takie, gdzie nie jest zabronione użycie sampli).

I Ty zostaniesz big endianem...

5

Odp: sid2pokey

czyli nie ma co. a o analmuxie słyszę po raz pierwszy. to jakiś analogowy multiplekser? gdzie, jak?

6

Odp: sid2pokey

sid2pokey (synth) i sidplay (sample), autorem obydwu programów jest Święty, sid2pokey można użyć ze względu na mniejsze zużycie CPU i został użyty w grze Nibbly

http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=3991
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?pid=24427

Analmux to gość z AAge, który razem z Emkay-em promuje tzw. HardSynth, co jest związane z poprawkami RMT (patche), jakiś czas temu chciał zrobić Super Mario Bros-a na XE/XL, ale zabrakło mu motywacji

HardSynth to takie eksperymenty związane z poszukiwaniem nowych brzmień Pokey-a, jedne mniej inne bardziej interesujące, problem z zainteresowaniem tymi działaniami polega chyba jednak na tym że większość atarowców to mężczyźni a do nich przemawia bardziej obraz aniżeli dźwięk, stąd znacznie mniejsze parcie na odkrywanie nowych doznań dźwiękowych

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Odp: sid2pokey

racja, bez sprawdzenia palnąłem Nibbler...
do mnie jednak bardziej przemawia dźwięk, może ze względu na wrażliwą duszę artysty :)
projekt brzmi ciekawie, dobrze jakby ktoś od razu spłodził odpowiednie instrumenty, które dałoby się wykorzystać w RMT.
co do brzmień z Pokey'a to na YT jest coś co chyba sprawdza wszelkie możliwości tego układu (te muzyczne).

http://www.youtube.com/watch?v=aRCPOhP-V7M