1

Temat: Nieznajomość ????

Witam
Ostatnio znalazłem moje stare atari 800xe ale i kompletnie sie na tym nie znam (chodzi mi o napisanie programu)
np. znalazłem gdzieś w internecie program do (chyba) przepisania do atari i uruchomienia???????
no i tak przepisuje to i daje komende run i naciskam RETURN (nie wiem czy trzeba) i wyskakuje napis READY i nic sie nie uruchamia .Nie mam pojęcia jak to uruchomić.
Piszę np. takie coś:
10 PRINT "WITAJ"
20 GOTO 10

Proszę się nie śmiać bo ja sie totalnie na tym nie znam i na pewno coś żle robie :D:D

2

Odp: Nieznajomość ????

Wszystko jest napisane dobrze. Na końcu, po wpisaniu napisz RUN i naciśnij Enter.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Odp: Nieznajomość ????

Kieronek, <Enter> to se na grzybie naciskaj. "Atarowce" naciskają <Return>. ;)

Mtek, jest drobna różnica w tym co opisałeś, a co podał Dely - wielkość liter. Atari Basic je rozróżnia, więc "run" spowoduje błąd, a "RUN" powinno wykonać program.

Czy po każdej wpisanej linijce naciskałeś <Return>? :)

10 PRINT "WITAJ" <Return>
20 GOTO 10 <Return>
RUN <Return>

A tak w ogóle, to nie ten dział i nic niemówiąc temat. P

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

4

Odp: Nieznajomość ????

Oja, ale walnąłem klopsa. Wstyd i hańba!!! Idę popełnić rytualne samobójstwo strzałem z łuku w plecy.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

5

Odp: Nieznajomość ????

Dely, jak możesz ... programować ?! ;-)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

6

Odp: Nieznajomość ????

mtek napisz jak Tobie idzie bo zainteresowałeś mnie sprawą. Wszystko robisz dobrze!
Jak zastosujesz się do rady Lizarda to już naprawdę nie wiem co sie dzieje ???

Wyjaśnię jaki jest mechanizm, może to Tobie coś pomóc, a przy tym się czegoś dowiesz.
- jeśli piszesz numer linii to "chcesz" aby komputer zapamiętał to co napisałeś (bez numeru linii natychmiast to wykona, np. spróbuj wpisać pierwszą linię bez numeru - powinna się wykonać).
- aby to jednak nastąpiło musisz zatwierdzić to klawiszem <Return>, może myliłeś się inaciskałeś <break> ?? Jeśli tak to kursor faktycznie się przesuwał jak po <Return> ale nic się nie zapisało
- następnie możesz wpisywać dowolne następne linie programu (będą zapamiętane i wykonywane rosnąco)
- aby sprawdzić co się zapamiętało wpisujesz "L." lub "LIST" - zobaczysz to co się zapamiętało jeśli pojawi się jedynie "READY" to znaczy że nic się nie zapamiętało !
- aby uruchomić to co jest zapamiętane w pamięci (RAM) wpisujesz RUN i oczywiście zatwierdzasz <Return>

Więc jak ?

ps. jak będziesz chciał zgłębić jeszcze bardziej temat programowania to napisz do mnie e-mail. Pozdrawiam :)

Ostatnio edytowany przez Tdc (2008-02-16 03:35:33)

800XL  XC12  LDW 2000  Portfolio  1040 ST, STE  Falcon 030 (Deskpro)  Jaguar
... oraz inne grzyby i Amigi :-P

7

Odp: Nieznajomość ????

Wielkie dzx za rady już wszystko działa (nie wiedziałem że trzeba wciskać return po każdej linijce :D:D:D)
Ale teraz mam trochę inny problem wpisuje tkie coś:
1 GRAPHICS 8+16:POKE 710,1:COLOR 1:FOR
N=1 TO 319:PLOT 0+N,SIN(N+N)*18+19:PL
OT 0+N,SIN(N+N)*18+170:NEXT N
2 PLOT 95,120:FOR T=1 TO 229 STEP 0.5:
DRAWTO SIN(T+T)*40+60,COS(T)*43+95:T=T
+2:SOUND 1,255-T,14,15
3 NEXT T:PLOT 192,120:FOR S=1 TO 190 S
TEP 3.9:DRAWTO SIN(S)*40+157,COS(S)*43
+95
4 SOUND 1,S+4,14,15:NEXT S:PLOT 240,12
2:FOR J=1 TO 190 STEP 3.8:SOUND 1,196-
J,14,15
5 DRAWTO SIN(J)*40+255,COS(J+J)*43+95:
NEXT J:SOUND 1,0,0,0:FOR K=1 TO 999 ST
EP 0.4:SETCOLOR 1,K,K:NEXT K

dokładnie tak samo a komputer pisze że w ostatnij linijce tam gdzie jest 0.4:setcolor to tam między 0 a 4 się podkreśla ta kropka czemu tak jest:D:D:D ale jak włącze to dochodzi do połowy i pisze
ERROR-        17 AT LINE 5
i nie wiem co znowu żle robie :D:D

8

Odp: Nieznajomość ????

A tak:

1 GR.8+16:POKE 710,1:C.1:FOR N=1 TO 319:PL.0+N,SIN(N+N)*18+19:PL.0+N,SIN(N+N)*18+170:N.N
2 PL.95,120:FOR T=1 TO 229 STEP 0.5:DR.SIN(T+T)*40+60,COS(T)*43+95:T=T+2:SO.1,255-T,14,15
3 N.T:PL.192,120:FOR S=1 TO 190 STEP 3.9:DR.SIN(S)*40+157,COS(S)*43+95
4 SO.1,S+4,14,15:N.S:PL.240,122:FOR J=1 TO 190 STEP 3.8:SO.1,196-J,14,15
5 DR.SIN(J)*40+255,COS(J+J)*43+95:N.J:SO.1,0,0,0:FOR K=1 TO 999 STEP 0.4:SET.1,K,K:N.K

wpisywałeś ? :D tzn. return wrzucasz tylko przed kolejną linią z numerem i jedziesz ciągiem, aż do ostatniej, po której return.

___
Press play on tape...

9

Odp: Nieznajomość ????

Tzn. pisze tak:
1 GRAPHICS 8+16:POKE 710,1:COLOR 1:FOR
N=1 TO 319:PLOT 0+N,SIN(N+N)*18+19:PL
OT 0+N,SIN(N+N)*18+170:NEXT N  <RETURN>
2 PLOT 95,120:FOR T=1 TO 229 STEP 0.5:
DRAWTO SIN(T+T)*40+60,COS(T)*43+95:T=T
+2:SOUND 1,255-T,14,15<RETURN>
3 NEXT T:PLOT 192,120:FOR S=1 TO 190 S
TEP 3.9:DRAWTO SIN(S)*40+157,COS(S)*43
+95<RETURN>
4 SOUND 1,S+4,14,15:NEXT S:PLOT 240,12
2:FOR J=1 TO 190 STEP 3.8:SOUND 1,196-
J,14,15<RETURN>
5 DRAWTO SIN(J)*40+255,COS(J+J)*43+95:
NEXT J:SOUND 1,0,0,0:FOR K=1 TO 999 ST
EP 0.4:SETCOLOR 1,K,K:NEXT K<RETURN>
RUN <RETURN>

Ostatnio edytowany przez mtek (2008-02-16 13:23:30)

10

Odp: Nieznajomość ????

Przepisałem Twój program, wszystko gra. Wydaje mi się, że zamiast 0.4 wpisujesz O.4 (czyli "o" zamiast zera). Poza tym miej na uwadze, że nierzadko BASIC pokazuje błąd nie w miejscu, gdzie jest literówka, tylko kawałek dalej, w miejscu gdzie przestał rozumieć.

Pytanie do pozostałych: kto pamięta, skąd jest programik mteka? ;)

Ostatnio edytowany przez Krótki (2008-02-16 14:04:11)

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

11

Odp: Nieznajomość ????

@mtek: i co, po 5tej linii dalej masz error ? IMHO Wystąpi tylko wtedy, jeżeli zrobisz odstęp(spację|return) między "ST" a "EP"...

//EDIT: http://atariki.krap.pl/index.php/Kody_b … tari_BASIC

Ostatnio edytowany przez maw (2008-02-16 14:07:45)

___
Press play on tape...

12

Odp: Nieznajomość ????

tzn na pewno wpisałem 0 a nie O ale zmieniłem te 0.4 na poprostu 1.4 i jakoś doszło do końca :D:D:D

Ostatnio edytowany przez mtek (2008-02-16 14:07:58)