Przejdź do treści forum
atari.area forum
Twoje polskie źródło informacji o Atari
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Aktywne tematy Tematy bez odpowiedzi
Aktualności ze świata Atari
Czwarta edycja ATASCII Compo! Dziś, 1 października 2024, oficjalnie rozpoczął się okres nadsyłania prac!
Silly Venture 2024 SE - stuff Dostępny jest już stuff z zeszłomiesięcznego party Silly Venture 2024
FujiCup FujiCup ma na celu wspieranie sceny gier retro, dając uczestnikom szansę na pokazanie swojego talentu
Echa Silly Venture 2024 SE Są już dostępne wyniki Silly Venture 2024 SE
Uaktualnienie firmware do The400 Poprawki do "fizycznego" emulatora ośmiobitowych komputerów i konsol Atari.
Opcje wyszukiwania (Strona 10 z 97)
atari.area forum » Posty przez jer
To jest zespół sprzęgła ślizgowego. Ośka obraca się z pewnym oporem, bo między kółkiem pasowym a mosiężną tarczą jest krążek filcowy. Ośka jest mocno wciśnięta w tarczę mosiężną, a jej drugi koniec również na wcisk siedzi w otworze w białym wichajstrze* plastykowym. Po latach plastyk się rozciągnął i ośka się wysuwa z otworu. Wsadź kawałeczek nitki w otwór i wciśnij ośkę., powinno pomóc. Można też koniec ośki posmarować gęstym roztworem kalafonii w acetonie. Po wyschnięciu będzie trzymać, bo kalafonia zwiększa tarcie. Przed tą operacją odtłuść otwór i ośkę acetonem. Ten biały plastyk to nylon, kleje mają do niego słabą adhezję.
Przyjrzyj się przez lupę otworowi, może być pęknięty.
* Wichajster - z niem. wie heist der -jak się nazywa ;)
Na ośce nie ma rowka na zatrzask? Jaki to pasek? Płaski czy jak w XC12?
@ Sikor: stl-e: Obudowa XF351
@_tzok_ Sliceruję slic3rem :) , który wywala się co chwila przy drobnych elementach. Jeszcze używam Win7, jak przystało na dinozaura. Cura? hm... spróbuję.
Wady i zalety druku 3D, ale też wypływy kleju. Napęd jest pozbawiony panelu i tu na próbę wydrukowałem przycisk.
Jeszcze o wyświetlaczu - nie będę dawał diod góra/dół tylko wykorzystam kropki w wyświetlaczach, dlatego wyświetlacz jednostek będzie do góry nogami. Kropki będą koło siebie i, oczywiście, odpowiednio połączone segmenty.
O niebo lepiej wyszedł pierwszy wydruk w kolorze zielony,. tak samo klejony, ale widać filament lepszy. Z szarym są ponoć kłopoty.
Pokrywa górna ze ściankami była drukowana w pozycji odwróconej, tarką do dołu i zielona wyszła lusterko.
Zacząłem projekt obudowy 5,25", ale mój DesignSpark Mechanical 2.0 stanął dęba. Pisałem do nich, coś mają z serwerem i jest problem z odnowieniem licencji.
To ja też się pochwalę zaprojektowaną obudową, właściwie prefabrykatem obudowy. Potrzebuje dopracowania, przeszlifowania. Jest bez płytki xf551, wyłącznik i 7-segmety włożone w otwór, gniazda SIO są wklejone. Kleiłem na filament PLA rozpuszczony w chlorku metylenu. Ten kolor jest zbyt ciemny, mam już jaśniejszy. Najważniejsze, że obudowa ma styl Atari, czyli "tarkę" na wierzchu.[br]
XF351 a
XF351 b
XF351 c
z boku wygląda nieźle, ale przód i tył :O
albo minetaur z kobietom jakomś
Trzeba dygnąć kondensator nastawny obok kontrolera 2793/97. Taki okrągły, ze śrubką na wierzchu. Najpierw zaznaczyć położenie początkowe i poruszyć w jedną stronę o max 10 stopni. Sprawdzić formatowanie, jak dalej źle, to wrócić do początku i w drugą stronę. Gdy to nie pomoże, to meldować.
Tam nie ma takich wysokich napięć. Wystarczy na 50 V: https://allegro.pl/oferta/kondensator-m … 9197638953?
Mq napisał/a:Mam proste pytanie: jaki konkretnie jest cel zamykania nowej gry na Atari jako wyłącznie płatnej i nieudostępniania jej szerokiej społeczności?
Nawet Szwejk posiadł tę mądrość mówiąc: "po to kura grzebie, żeby coś wygrzebać".
Podziel się źródełkiem...
Miałem w naprawie taki magnet. Kółko było sklejone kropelką, a filc sprzęgła też był nią nasycony tworząc blaszkę.
Spróbuj porysować końcówkę ośki, na której siedzi to kółko i przykleić na kropelkę kropelki. To trudne, bo sprężyna swoje robi...
Ja odpadam, bo nie mam ani SIO2SD ani Blizzarda. I nie potrzebuję.
Taki (tu wstaw co chcesz: komar, Naczelnik, mucha itp) mili moi
łazi toto takie marne,
ani nie da się wydoić
ani tego włożyć w garnek.
Chłop żywemu nie przepuści...
Pamiętaj, że używasz układów TTL z wieloemiterowymi tranzystorami OB na wejściach, a nie RTL z końca lat 40 ub. w. Przy wyłączonym zasilaniu TTL-a złącze E-B jest spolaryzowane zaporowo dopóki amplituda sygnału nie przekroczy napięcia Zenera tego złącza. A w naszym przypadku nie przekracza i pojedyncze μA upływności raczej nie obciążą znacząco źródła sygnału wejściowego. Diody pasożytnicze są też spolaryzowane zaporowo, chyba, że ttl jest odwrotnie podłączony, o co nie podejrzewam tego układu.
Ale porzućmy spory skoro układ działa poprawnie, to niech tak zostanie.
To błąd tkwi w SIO2SD. Zrób buforowanie na HCT09 na wszystkie trzy linie i będzie OK, nie będziesz musiał wyłączać SIO2SD. Diody na liniach to be.
Sikor: on już jest stary i może pleść bzdury :D
kkrys: To może wrzucisz tu schemat Twojego interfejsu Blizzarda?
Nie wpadły mi do głowy takie kombinacje. Skoro musisz wyłączać zasilanie SIO2SD to masz je uwalone lub błąd w Blizzardzie. A Atarynka to nie automatyka przemysłowa.
Wszystkie układy TTL i CMOS są tak konstruowane, by po wyłączeniu ich zasilania nie były widoczne w układzie.
SIO w komputerze ma dwa wyjścia i jedno wejście (pomijam inne nie wykorzystywane w SIO2SD). Wejście DATA IN MUSI być sterowane przez peryferia mające wyjście OC lub OD.
Wyjścia (DATA OUT i COMMAND) powinny sterować wejścia peryferiów możliwie wysoko oporowe (każde po 100 kΩ), a ten warunek w amatorskich konstrukcjach rzadko jest spełniony.
W powyższej modyfikacji diody na wejściach są błędnie skierowane i w ogóle zbędne. Gdy na wyjściach komputera jest stan wysoki to są zatkane, a wtedy na pinach atmegi mamy stany nie wiadomo jakie. Przy stanie niskim niepotrzebnie podnoszą napięcie o spadek na diodach.
Indus, LDW - Węgielek
CA2001 - Szarytka
1050 - Beżyk
Jakieś inne propozycje?
infarmotyk napisał/a: jakie maksymalne obciążenie możemy podłączyć pod linię +5V/READY portu SIO?
Zależy ono od oporności ścieżki między zasilaczem a pinem SIO oraz od filtracji napięcia. Oryginalne elektrolity na płycie głównej mają zbyt małą pojemność dla odpowiedniej filtracji prądu większego od 50 mA. Dlatego magnetofony XC12 tak brzęczą.
Użyj lutownicy i "odcycacza". Punkty lutownicze dobrze podgrzej LUTOWNICĄ i odessij, każdy po kolei. Gdy jeszcze trzyma - lutownicą delikatnie popychaj nóżki na środek otworu i znów odessij. Pod światło otwory powinny być czyste. Wtedy mocno naciśnij palcami scalak w poprzek w jedną i drugą stronę (równolegle do powierzchni płyty), powinno chrupnąć i kość wyjdzie.
Trzeba wymienić jedną pamięć na inną, najlepiej wolniejszą (-15 lub -20)
terminus: M-o-m-m-s-e-n o-d-e-z-w-i-j s-i-e M-o-m-m-s-e-n :P
Edit: super nick :)
Najlepiej stosować diody szybkie, np BAT41.
Znalezione posty [ 226 do 250 z 2,401 ]
atari.area forum » Posty przez jer
Forum oparte o: PunBB
Currently installed 9 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
[ Wygenerowano w 0.184 sekund, wykonano 10 zapytań ]